Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z wibracjami budy przy wskazanych w temacie prędkościach. Nie drży natomiast kierownica, na niej nie jest nic wyczuwalne!

Na początku myślałem, że winne są koła, felgi lub ich złe wyważenie. Wykonałem wyważenie ponownie i nic to nie dało. Kupiłem drugi komplet kół (w obu przypadkach są to oryginalne felgi BMW) i auto było sprawdzone na 3 zestawach opon: tych, na których wyjechało z fabryki (letnie Hankooki), na nowych Pirelli (homologowane, run flaty) oraz ostatnio na Bridgestonach (niehomologowanych). Generalnie temat homologacji odpuściłem, bo nie ma to żadnego znaczenia. Sytuacja zaczęła się w uprzednią zimę na Pirellkach.

Otóż, auto drga bardzo delikatnie i na dodatek cyklicznie, czyli jadę sobie ze stałą prędkością np. 127 km/h, auto sunie jak po stole, nagle zaczyna delikatnie drżeć, po kilku sekundach przestaje. Za chwile sytuacja się powtarza. Czasami ustaje na dłużej. Jak zaczyna drżeć nie ma znaczenia czy dodam, czy odpuszczę gaz, drży nawet jak odpuszczę gaz i przechodzi w tryb żeglowania (do momentu spadku prędkości do pewnego poziomu) - nie sprawdzałem natomiast jak wrzucę N, nie wiem czy tryb żeglowania działa tak samo jak przy N przełożeniu skrzyni.

Jestem oczywiście umówiony na serwis, ale już wiem z czym to się będzie wiązało. Na pewno usłyszę, że wszystko jest w normie. Pytanie do Was, czy ktoś już miał taki przypadek i gdzie szukać. Ja stawiam na:

- skrzynia biegów

- sprzęgło hydrokinetyczne, łożysko atakujące wał

- podpora wału (wał)

- półosie, krzyżak wału napędowego

- przeguby na półosiach

- tylny most (dyfer)

- piasty kół

 - klocki i tarcze odpadają bo przy hamowaniu nic dodatkowego si nie dzieje, przy żadnych prędkościach!

I teraz na koniec jedno ważne pytanie, czy niepoprawna geometria może dawać takie objawy czy raczej w takich przypadkach drży kiera??

 

BMW G21 318i, RWD, automat - przebieg 63.000 km

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj robiłem test i nic się nie działo. Ja pierdykam... mam tego dość. 

Przeguby/półośki to w sumie pierwsza rzecz o której pomyślałem, bo wał nadupcałby od niskich prędkości i czuć by go było mocno na plecach. Tylny most by wył, zaś szkrzynia biegów ewidentnie by działała nieprawidłowo. Co do piast to pewnie już dawno od nich pokrzywiły by się tarcze, co z kolei czuć byłoby przy hamowaniu.

Serio, ręce mi już opadają.

Edytowane przez jaro.juve
Opublikowano

U mnie co prawda manual, była cała dwumasa z sprzegłem. Podczas jazdy się źle zazębiała i wszystko wibrowało. Wtedy to są konkretne wibracje, szczególnie po wyżej 130km. Delikatnie wibracje też miałem, przez ciężarki na kołach. Niby były wyważone, ale pewny "spec" najebał tyle tych odważników, że w ostateczności dawały wibracje. Okazało się, że zamiast chyba 10 odważników wystarczyły 2-3... Jeśli kół jesteś pewny, no to sprawdzić wał, to nic że na niski prędkościach go nie czuć. Dodatkowo sprawdzić czy posuszki od silnika okej. Raczej bym zaczął od tych prostych tanich rzeczy.

Opublikowano

Moze ten trop wydaje sie glupi ale posprawdzaj wszystkie oslony pod autem. W jednym z aut mialem taki problem i juz tez sie poddałem…

Opublikowano
W dniu 22.06.2023 o 21:46, saab napisał(a):

Moze ten trop wydaje sie glupi ale posprawdzaj wszystkie oslony pod autem. W jednym z aut mialem taki problem i juz tez sie poddałem…

Nie jest to głupi trop. Wpisuję na listę do sprawdzenia 😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.