Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kilka problemów z moją jedynką, w skrócie:

Pacjent:

BMW Seria 1 E87 

2008 rok

118d 2.0 TDI 100kw

283k przebiegu

Automat

 

Auto mam od roku, gdy kupiłem gdzieś 2 miesiące po pomarańczowa ikona DPF - w serwisie gdzie robią tylko BMW i maja bardzo dobre opinie za 700zł (październik 2022) zleciłem czyszczenie DPF. Wiem tyle, że został wymontowany, wysłany do zewnętrznej firmy, która sie tym zajmuje, wrocił i został zamontowany. Od tamtej pory nie było z nim problemu jak i z autem.

Problemy:

1. Auto zaczęło się dławić na niskich biegach, tak do 50km/h. Obroty z 1500 na 1800, potem znów na 1500, 1800, 2000 i znów 1800. Tak jakby ktoś nie umiał operować sprzęgłem. Do tego brak mocy i efekt spalenizny po wysiadce z auta. Na zegarach nic, check ok, olej ok. Sprawdziłem wszystkie płyny, minimum w zbiorniczku wyrównawczym, pojechałem 3km do sklepu moto, aby dokupić litrówke i dolać. Wracając pod dość dużą góre max 40km/h - brak mocy, przed samym garażem, na postoju niebieskie dymy z tyłu i po oględzinach tłumika, efekt jakby ktos wymalował białą farbą w środku (załączone zdjęcie). Przetarłem tekturą, coś sproszkowanego, białego.

Z tego co sie dowiedziłem, to prawdopodobnie zatkany DPF, który wczesniej czyściłem. Ponoć spalił jakaś izolacje (to białe), spaliny sie cofały, więc sie auto dławiło. Jest to wielce prawdopodobne, bo gdy zawoziłem auto do warsztatu, pod góre auto juz lepiej szło, a jak dojechałem do samej trasy, pomaranczowa ikona DPF. Kilomentr przed warsztatem auto przestało sie dusić.

Do czego zmierzam, jak wybrnąć z tej sytuacji? Z czyszczenia DPF mam jedynie gdzieś potwierdzenie, nie mam zdjęc jak to wyglądało ani pomiarów. Jeśli DPF umarł, co z tym zrobić? Wiele osob twierdzi, zeby wyciąc i zaslepić EGR, ale jakoś srednio to widze, chcialbym wjezdzać za 2-3 lata do miasta (np. Kraków) i nie mieć problemów za granicą itp. Widziałem na allegro sporo DPFów zamienników do E87, czy to ma w ogole sens? Ceny 1000-2000zł. Uzywane z jakiś BMEk 1500-2000 - ale tu totalna losowość ile to bedzie działać i czy będzie. Nowy oryginalny DPF to pewnie jakieś kosmiczne pieniadze, nawet sie nie orientuje.

Ktoś coś poleca w takiej sytuacji?

 

2. Auto ma 288k przebiegu, nie mam informacji o rozrządzie i chciałbym go zrobić. Warsztat robi za 5500zl na oryginalnym rozrzadzie BMW. Pytanie jak to w praktyce wygląda, bo dostałem informacje, że taki rozrzad i tak moze pasć po 20-30k przebiegu od wymiany. Silnik N47, pierwszej generacji, gdzie ponoć jest problem z pekajacym blokiem miedzy 2 a 3 cylindrem. Jeden mechanik mi powiedział, zebym nic nie robił, tylko jezdzil aż rozrząd padnie i lepiej bedzie wymienić silnik (ceny zaczynają sie od ok 6000zł).

Mam trochę mętlik w głowie jak do tego podejść?

bmw.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze, dpfu zadna firma w bmw nie wyczysci. To naciaganie kasy. Przerabiane wielokrotnie na tym forum. 

Drugie : biala rura, dpf sie rozlecial i zostal wypluty, za chwile bedzie czarna od kopcenia.

Trzecie: rozrzad sie wymienia a nie czeka az sie rozleci. Co z tego ze silnik kupisz? A wymiana? A kota w worku sobie do auta wstawisz? 

Czwarte: zmienic mechanikow, gadaja takie glupoty ze ciezko sie czyta. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Obecnie wiem jak to wyglada z czyszczeniem DPF, rok temu zapłaciłem i juz raczej nie popełnie tego błędu, ale kupowanie używanego DPFa (bo nowy to kosmos), zamienniki ponoć słabe, to też słaba opcja. Wycinanie i zaslepianie EGR też lipa.

 

Mechnicy to są jedni z lepszych w Krakowie, nawet ASO jest słabsze, mają same dobre oceny, robią tylko BMW.

Co do samego problemu dzisiaj odebralem auto, rozlecial sie jakiś waż elastyczny miedzy intercoolerem a turbina i wpadało powietrze, była zbyt bogata mieszanka paliwowa i zatkało DPF. Obecnie jest troche odetkany i mam auto przelecieć na jakiejs obwodnicy bo jest duża szansa, że DPF sam sie wypali. Powietrze nie bedzie uciekać, auto jezdzi juz normalnie, przy okazji zrobiłem serwis olejowy na liqui moly.

 

Rozrząd tak jak pisałem przymierzam sie zeby wymienić, ale obecnie objawow zadnych brak i nie mam danych czy ktoś wczesniej wymieniał. Poprostu nikt mi nie jest w stanie powiedzieć, czy jak wymienie rozrzad to bede wstanie jezdzic powiedzmy te 100k. Bo jak mam wymieniać za 5,5k rozrzad, ktory nie ogarnie po 20-30k przebiegu to bezsensu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz 290tys przebiegu to wymieniaj. Dobry rozrzad to jest to co idzie ori. Musi wytrzymac tyle co ori. 

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

interfejs elm327 jakiś lepszy droższy , aplikacja bimmer tool tylko ta płatna i dowiesz się co z dpf . wygląda że go zapchało przez dziurę w dolocie . aplikacją dowiesz się czy i wogóle rozpocznie procedurę . i pomiar ciśnienia wstecznego dużo mówi w jakim jest stanie . niewykluczone że finalnie trzeba będzie poszukać sprawnej używki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.