Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim, przeszukałem forum i chyba wszystkie wątki związane z usterkami bądź dziwną pracą wycieraczek ale nie znalazłem nigdzie podobnego problemu do swojego.

Otóż jakiś czas temu po wymianie przedniej szyby, wycieraczki zaczęły odwalać.

Podczas opadów po włączeniu tryby auto wycieraczki pracują normalnie po czym nagle się zatrzymują i na jakieś 10-20 km się nie ruszają, nie reagują kompletnie na nic, po uruchomieniu spryskiwaczy płyn wylatuje ale wycieraczki nadal sztywno, co więcej przy drugiej próbie spryskania już nawet spryskiwacze nie działają tak jest za każdym razem.

Po podpięciu pod kompa wyskakiwał błąd resetowania czujnika deszczu, czujnik był resetowany u 2 majstrów i problem nadal się pojawia.

Myślałem że może wstawiono mi złą szybę lub nie dano żelu pod czujnik ale zauważyłem że wycieraczki na manualnym trybie też się zawieszają. Dając manetkę do góry na pracę ciągłą nie ma tego problemu, mogą zamiatać nawet godzinę i nic, ale przy używaniu ręcznym (do dołu) raz na jakiś czas także się zablokują i po czasami 30 sek. a czasami 10 min puszczają i dalej działają.

Czy ktoś miał podobny problem? Zastanawiam się też czy w manetce przy kierownicy jest jakiś moduł bądź czy może w niej powstawać jakieś zwarcie które te wycieraczki blokuje? Czy nie iść tym tropem i szukać problemu gdzie indziej.

 

Z góry dzięki za porady i pomoc.

Opublikowano

Miałem podobnie. Czasem pomagało ręcznie im pomóc na zewnątrz i ruszały. Albo silniczek albo mechanizm ramion. Ja wymieniłem oba te elementy chociaż mechanizm po demontażu chodził luźno ale jak już miałem nowy to stary wyleciał.

Opublikowano

W ramionach wycieraczek lubią zacierać się łożyska więc polecam sprawdzić czy nie stawiają oporu. 

Opublikowano

Wczoraj najprawdopodobniej udało mi się naprawić ten sam problem. Ale po kolei.

Szukając informacji w necie, ludzie piszą że mechanizm się zaciera i moduł jakiśtam widzi za duży pobór prądu i odłącza zasilenie. Być może też tak jest, ale u mnie jak wycieraczki już ruszyły to próbowałem zatrzymać je ręką to miały ochotę się złamać, a moduł nic nie wyłączył. Czyli coś tu nie gra z tą teorią.

Wyjąłem mechanizm wycieraczek na stół, odłączyłem dźwignie od ramienia silnika. Wszystkie te ramiona, cięgła chodziły luźno na swoich osiach obrotu. Czyli znowu teoria o oparach pracy odpada.

Rozkręciłem silnik do rosołu, chyba niepotrzebnie. Bo najprawdopodobniej wystarczyło odkręcić tę metalową płytkę (plecy) ze złączem elektrycznym. Ale po wyjęciu wirnika, ramię napędowe też chodziło bez oporów.

Na kole zębatym przekładni są chyba mosiężne bieżnie, po których ślizgają się styki. Ich zadaniem jest danie informacji do sterownika ( zrobienie zwarcia) w odpowiednim momencie że wycieraczki są w skrajnym dolnym, lub górnym położeniu.

Działając po omacku przeleciałem te bieżnie papierkiem bo były zaśniedziałe, odgiąłem trochę te ślizgowe styki. Poskładałem wszystko i póki co działa, wycieraczki chodziły z 10 minut i było okej.

No chyba że to chwilowe i za chwilę znów wysiądzie.

Ale nie dawało mi to spokoju i szukałem dalej. Sprawdziłem w ISTA, a tam  oto taka informacja. Co by potwierdzało teorie z brakiem sygnału z koła zębatego napędu.

Funkcja bezpieczeństwa Sygnał styku resetowania napędu wycieraczek (również wycieraczki tylnej szyby w modelu E61) służy jako zabezpieczenie przed zablokowaniem silnika wycieraczek. Jeśli sygnał nie zostanie wysłany przez styk resetowania, gdy silnik wycieraczek jest włączony, silnik wycieraczek zostanie wyłączony. Ponowne włączenie silnika wycieraczek jest możliwe tylko raz. Następnie silnik wycieraczek można włączyć tylko w następujących warunkach: Minęły 3 minuty Zacisk R wyłączony, a następnie zacisk R włączony Silnik wycieraczek można włączyć tylko przez naciśnięcie włącznika wycieraczek (nie automatycznie ze względu na ryzyko obrażeń). Po wykryciu zabezpieczenia przed blokowaniem, pompę spryskiwaczy przedniej szyby i reflektorów można włączyć jeszcze 3 razy.

Także może być taka sytuacja że w smarze są już drobiny startego mosiądzu i przewodzą prąd, albo bieżnie są zaśniedziałe i nie przewodzą. Wtedy sterownik ma błędny sygnał i się zabezpiecza.

Dlatego wydaje mi się że przed wymianą całego mechanizmu warto wyjąć sam silnik i sprawdzić czy to nie jego wina.

Może to komuś pomoże. Gdybym ja miał to info 2 dni temu to poszło by sprawniej. Obyło by się bez demontażu całego mechanizmu.

Bez zrozumienia zasady działania czegokolwiek ciężko rozkminić problem.

Gdyby okazało się że to ślepy trop to napiszę że nic to nie dało.

pzdr.

IMG_20210829_141518243_HDR.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

A i jeszcze jedno. Ten błąd "resetowania czujnika deszczu" może trzeba interpretować nie jako błąd czujnika deszczu, tylko właśnie jako Sygnał styku resetowania napędu wycieraczek. Bo te opisy kodów nie są czasem jednoznaczne. Sprawdzę u siebie, czy ten sam błąd wystąpił.

A majstry może skasowały aby błędy. <lol>

pzdr

Edytowane przez malos86
Opublikowano
W dniu 4.07.2023 o 15:47, malos86 napisał(a):

A i jeszcze jedno. Ten błąd "resetowania czujnika deszczu" może trzeba interpretować nie jako błąd czujnika deszczu, tylko właśnie jako Sygnał styku resetowania napędu wycieraczek. Bo te opisy kodów nie są czasem jednoznaczne. Sprawdzę u siebie, czy ten sam błąd wystąpił.

A majstry może skasowały aby błędy. <lol>

pzdr

Dzięki za konstruktywną podpowiedź. 

Także nie do końca wierzę że to problem przetartego mechanizmu bo był on już regenerowany. A poza tym silnik wycieraczek nie działałby też na pracy stałej a nie tylko na manualu i automacie. 

W weekend rozbiorę wszystko, posprawdzam styki i dam znać jakie będą efekty. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.