Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heej. Tak jak w załączonym filmie. Po odpaleniu samochodu jest pisk i ewidentnie widać bujająca się rolke. Co to za rolka, od czego jest pisk i co wymienić ?:) po przejechaniu wszystko ustępuje. Z góry dziękuje. 

 

Opublikowano (edytowane)

Mój tak piszczał przez łożyska w alternatorze. Przy odpalaniu pisk i potem takie cykliczne dźwięki na jałowych obrotach. Alternator po regeneracji i cisza. Przy okazji prosiłem o założenie sprzęgła kierunkowego żeby odprężyć napęd.

Pasek masz nowy?

Edytowane przez raz3rek
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mi na początku upałów w 330xd m57 stanęło łożysko na napinaczu sprężynowym. Rolka stopiła się i pasek spadł. Miałem sporo nowych rolek ina ale po wymontowaniu napinacza okazało się że był nieudolnie montowany i jest pęknięty. Musiałem wymienić całość.

Historia ze sprężarką ciekawa, inne łożysko chodzi jak pracuje i inne jak nie pracuje, łatwo zdiagnozować.

 

Najlepiej zdemontować pasek, szczególnie w 4 cylindrach i kręcić rolkami, sprawdzić kolo pasowe. Konieczny solidny sprzęt z torxem T60 do napinacza.

 

Z alternatorem i sprzęgłem ciekawa modyfikacja ale w BMW spełnia to zadanie napinacz.

 

Klima w lato to potworne obciążenie. Na następny dzień padł mi alternator w e46 M47. Po złożeniu okazało się że na klimie sam pobór prądu z alternatora to ponad 80A, z czego 30A tylko na akumulator szło, klima w E46 jest na drugim pasku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.