Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przegub musi pracować. Jak przyrdzewieje to ten luz się zmniejsza. Im mniejszy luz rym bardziej moga się pojawia wibracje, bo przegub nie może się ustawić do prędkości i obciążenia.

Ma mieć luz osiowy, dokładnie taki jaki sprawdzasz na filmiku. To co pierwsze sprawdzasz na filmiku, to za mały luz ma. Z drugiej ok.

A przesmarowanie, to może faktycznie opcja, żeby pod gumy smaru wcisnąć i pojeździć, może się rozrusza, ładuj pod wszystkie 4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie tak. Jak zawieszenie pracuje góra/dół to ośka wydłuża się lub skraca. Jeśli nie ma luzu wzdłużnego to będą naprężenia na zawieszeniu. I smar typowo do przegubów. To co napisałem, że do sprzęgła to bez sensu skoro jest do przegubów.

 

Opublikowano
W dniu 11.09.2023 o 21:10, AndrzejWxx napisał(a):

Mi też wydaje się, że nie powinno być różnicy między stronami, zresztą po rozpędzeniu auta do 120 na kobyłkach bo słychać od tej strony taki cykliczny dźwięk jakby tarcia. 

Myślę że wymienię dla świętego spokoju tą prawą półoś. 

Nie ma różnicy między lewą półosią i prawą półosią, gdy kupujesz nową w sklepie..... 

Na moje oko uszkodzony jest przegub.....

Opublikowano

Czyli ten duży luz uważany przezemnie za nieprawidłowy jest tak naprawdę ok, a to lewa prawie nieruchoma półoś jest problemem ?? 

Jeśli dobrze rozumuje bo już mam mętlik 🙃.

W wolnej chwili zdejmę osłony, nawale smaru do przegubów i wezmę auto na przejażdżkę po autostradzie co by się wszystko trochę rozruszało i dam znać czy coś pomogło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, ta nieruchoma musi być uruchomiona, żeby miała luz wzdłużny.

Opublikowano
5 godzin temu, AndrzejWxx napisał(a):

Czy orientuje się ktoś ile mniej więcej gram smaru potrzebuje na obie półosie ?

jedno opakowanie takiego Febi na jeden przegub. No, chyba że chcesz wymienić smar w każdym przegubie, to kup puszkę.

tylko zrób to sam, lub zleć komuś do kogo masz zaufanie. Ja zleciłem warsztatowi, skasowali za usługę, a jak wróciłem do Norge to wtedy dopiero sprawdziłem i  okazało się że zapłaciłem za usługę której nie wykonali....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zestaw naprawczy z harmonijką i opaskami ma smar 80g w komplecie, ale to pewnie jak usuwasz stary przy wymianie.

Opublikowano

Chcę nasmarować te przeguby tylnych półosi czyli 4 sztuki. Wezmę wtedy te 4 od Febiego i nawciskam. Będę sie za to brał za 2 tygodnie przy wymianie oleju dam znać czy coś się zmienilo. 

Opublikowano

Więc tak. Wszystkie przeguby zostały nasmarowane smarem molibdenowym od Febi. Półoś udało się rozruszać jednak przy ruszaniu dyfer-koło na lewym przegubie słychać wyraźne stukanie, na prawym tego nie ma, więc prawdopodobnie lewy będzie do wymiany. Narazie jeszcze nie miałem jak sprawdzić czy coś to pomogło na te wibracje.

Swoją drogą odradzam filtry kabinowe hengst, są jakoś dziwnie zbudowane i mają taki odstający plastik który nigdzie się nie chowa, średnio to pasuje, lepiej filtrona zarzucić 

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Sytuacja wygląda na dzień dzisiejszy tak że autko dalej sobie wesoło drży. 
 

Jedyne co jeszcze zmieniłem to tuleje bananów z przodu. Drgania na kierownicy jakby trochę się zmniejszyły za to bardziej czuć w nogach i to zwykle gdy mocniej wciskanie gaz. 

Półosi narazie nie ruszałem. 
 

Prawdopodobnie w czerwcu oddam auto do facetów co robią tylko BMW i są fanatykami właśnie starszych modeli. Będą po kolei wszystko sprawdzać i zobaczymy co wyjdzie

 

Proszę o niezamykanie tematu gdy rozwiąże sprawę to dam tutaj odpowiedź dla potomnych 🙂

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej I jak rozwiązałes problem mam taki sam i też wszystko posprawdzalem. Dalej mam drganie auta i kiery podczas jazdy przy hamowaniu wszystko cichutko ktoś doradzi 

Opublikowano

Jeszcze nie ogarnąłem sprawy. Miałem dać teraz wał do sprawdzenia i na wymianę poduszek skrzyni i silnika ale będę potrzebował auto i muszę odpuścić narazie. Myślę że oddam ja w połowie lipca. Wstrzymaj się z naprawami bo szkoda kasę topić. Zaobserwuj temat a ja dam znać w lipcu czy pomogło 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Hejka I jak rozwiązałes problem ja wszystko porobilem przy swojej i dalej drgania podczas jazdy od 120 km/h wszystko sprawdzone rozebrane wymienione bicie tarcz zerowe przód tył. Wahacze przód tył nowe tarcze zaciski itp I dalej drgania na kierownicy takie minimalne magiel bez luzow końcówki drążków itp również perfekcyjny stan. Nie wiem co jej odbiło 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej I jak ogarneliscie to bicie podczas jazdy tylko i wyłącznie. U mnie bije delikatnie lewo prawo i wszystko nowe przód tył wahacza łożyska piasty zbieżność koła opony wszystko nowe w ciągu 3 ostatnich miesięcy poduszki amorow amory maja 3 lata i dalej są wibracje na kierownicy lewo prawo. Dzięki pzodrawiam

Opublikowano

Cześć. Też mam u siebie ten problem. Widać na kierownicy ale trzepie całą buda. W zależności od prędkosci bardziej lub mniej. Zawieszenie nowe, tarcze piasty. Teraz obstawiam łącznik walu lub półosie, gdzieś czytałem że to może być przyczyną. Łącznik walu ma u mnie widoczne spękania. U mnie chyba najbardziej czuć koło 80kmph na równej drodze

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 19.06.2024 o 17:17, Kamcio28bmw napisał(a):

bicie tarcz zerowe przód tył

Zerowe ? Nie ma nawet jednej setnej ?

 

Opublikowano

Może rozwiążę problem.... to luzy na maglownicy.  NA 99%.... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, rbk napisał(a):

to luzy na maglownicy.  NA 99%.... 

 

W dniu 19.06.2024 o 17:17, Kamcio28bmw napisał(a):

magiel bez luzow

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Generalnie tydzień temu wymieniłem tak ;

Nowe świece 

Nowe cewki

Nowe poduszki silnika i skrzyni

Ogarnięty przewód od odma pęknięty.

Wal był wyjęty i oddany do sprawdzenia. Okazało się że ma luz na wielowpuscie którego nie da się naprawić. W ogóle z wałami od 2.0 jest problem bo są aluminiowe i ciężko jest wyważyć.  

Został też wymieniony ten paczek co skrzynie z wałem łączy bo bym miedkkrecony i się poszarpał.

Luz został zniwelowany przez jakiś specjalny klej który sie wpuszcza w to łączenie. Niewiem jaki to klej.

Generalnie od tej chwili te dziwne wibracje w nogach na fotelach ustały. Kierownica lekko bije ale ja mam całoroczne niewywazone  od 1.5 roku wiec stawiam na to. Lecz nie ma już tych wibracji które były.

 

Czasami też nie wpadajcie w Panikę. Niedawno oddano w Gdyni tzw trasę kaszubska. Droga expresowa nówka sztuka.

W pewnych momentach auta dostają srżenia kierownicy i karoserii co jest spowodowane jakimiś nierównościami w drodze których nie widać. Nieważne jakie auto nawet jak jadę ciężarówka to na niektórych momentach pojawiają się takie cuda.

Opublikowano
W dniu 7.11.2024 o 12:09, AndrzejWxx napisał(a):

Niedawno oddano w Gdyni tzw trasę kaszubska. Droga expresowa nówka sztuka.

W pewnych momentach auta dostają srżenia kierownicy i karoserii co jest spowodowane jakimiś nierównościami w drodze których nie widać. Nieważne jakie auto nawet jak jadę ciężarówka to na niektórych momentach pojawiają się takie cuda.

to ta co omija małe trójmiasto (Rumia, Reda Wejherowo)?

Jechałem tą drogą. Jedyna, na której pozwoliłem sobie gnać 140 (oczywiście nie całą drogę, ale mały odcinek). Nie czułem żadnych sensacji na kierownicy. Tyle że ja zjeżdżałem z tej drogi w Koleczkowie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.