Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do wymiany panewek w swoim 335i i już zgłupiałem jak zrobić to z głową.

Nie zakładam czarnego scenariusza że odkryję uszkodzony wał, chce wrzucić nowe nominalne panewki.

Głównie chodzi oczywiście o luz na korbach, oznaczony literkami r i b, czy te oznaczenia były przenoszone gdzieś na blok silnika?

Czy jedynym sposobem jest zdjęcie miski odczytanie i dopiero zamówienie panewek?

Gdyby do operacji nie trzeba demontować zawieszenia to nawet by mi to nie przeszkadzało, bo jak na razie nie zrobiłem w tym roku więcej niż 1kkm, ale blokować kanał/podnośnik na tydzień to lipa.

Może ktoś przerabiał ten temat i coś poradzi.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po miesięcznym poślizgu ruszyłem z tematem, w sumie demontaż to pare godzin roboty, jak nikt nie zawraca tyłka...

Wygląda na to że nie da się ustalić bez oględzin wału klasyfikacji panewek, przynajmniej ja nic nie znalazłem, raczej fabryka ma takie informacje.

Jak uda się skompletować części, to w ten weekend ruszam z montażem.

Panewki bez tragedii po 230kkm, myślę że mogłem nie robić, ale miska i tak ciekła więc...

Na moim wale same R, więc panewki żółte i czerwone.

Olej po 5kkm to jakaś katastrofa, dodam że jeżdżę zwykle na krótkich odcinkach, może z kilka razy przypałowałem.

image.thumb.jpeg.b83c261497658ea03e86170eab93a0bc.jpegimage.thumb.jpeg.35486ca6b8026f980f5cedb38d4cb071.jpegimage.thumb.jpeg.499478ccf5cebb6f1eb9028d28a8b2f4.jpegimage.thumb.jpeg.b64d36063af0f4a9db2c0437f014a462.jpeg

 

  • Lubię to 2
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po trzecim podejściu uruchomiłem silnik, zmontowałem już wszystko, na jazdę testową brakło czasu.

Trzeba się nieźle nakręcić, ale dopisze tylko to czego nie ma na YT.

Panewki złożyłem na olej wymieszany 1:1 z dodatkiem LM MoS2, resztę dodatku wlałem razem z olejem.

Po wymianie wykręciłem świece i napompowałem ciśnienie rozrusznikiem - no sporo czasu to zajęło, odpalenie mogłoby sporo nabruździć.

Do czujnika podłączyłem żaróweczkę, może za jakiś czas pokuszę się o pomiar ciśnienia.

Dużo czasu schodzi na jakieś mycia, wyjęcie cewek, dobranie się do kabla rozrusznika, itp.

IMG20230722141618.thumb.jpg.71404ca3c32b4d105bc5c06084e33300.jpgIMG20230723125500.thumb.jpg.fefc76fe4a9209ac21fe8f1495b3edb8.jpgIMG20230729200836.thumb.jpg.a83d49b6811a51dde2b20b9b998f9fe1.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

No z tym dodatkiem przekombinowałem.

Myślałem że będzie bardziej olejowaty niż pasta montażowa. Okazało się że to straszna breja, 6 litrów oleju przebarwiła totalnie. 

Niestety czas kręcenia do zbudowania ciśnienia jest dość długi, lepiej nie ryzykować na samym oleju, przynajmniej przy składaniu przez amatora, które trwało 3 soboty.

 

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz częściej zmieniać olej - to na pewno. 

 

Ps: gratulacje, świetna robota, nie nazwał bym tego amatorstwem 😉

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.