Skocz do zawartości

Skrzynka rozdzielacza - huczenie na 3 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Może ktoś miał podobnie?

Jestem po poważnym remoncie silnika N47 D20A niestety. Zleciłem mechaniorom, myślę, że konkretnym, bo specjalizującym się w bmw, tak przy okazji wymianę oleju w skrzynce (Ravenol DTF-1). Po tym zauważyłem (może wcześniej nie zwracałem uwagi?), że pojawiły się dziwne dźwięki. W zasadzie to związane są z jazdą na 3 biegu. początkowo, gdy na trójce przekroczyłem 2 tys obrotów, po wciśnięciu sprzęgła i powolnym jego puszczeniu (wciąż na biegu) przed pojawieniem się dźwięku silnika, najpierw jest dźwięk jakby tarcia, toczenia. Teraz zauważyłem, że oprócz tego, również na trójce, po przekroczeniu w zasadzie też 2 tys po odpuszczeniu gazu też słuchać jakieś takie szorowanie, dźwięk toczenia. Po wciśnięciu sprzęgła, nie słuchać go, więc ewidentnie coś z napędem. Odłączyłem bezpiecznik nr 26 od skrzynki no i niestety 🙂 spokój, nie ma tych efektów specjalnych więc ewidentnie coś z przednim napędem. I tak się zastanawiam (wiem, nikt nie wywróży) czy to przedni most czy skrzynka rozdzielacza.

Czy odłączenie skrzynki powoduje inną pracę przedniego mostu - taką, że nie jest pod obciążeniem i przestaje hałasować? Czy jednak przyczyn szukać w skrzynce (łożysko np.)? Czytałem o silniczku i wytartej zębatce, którą można przestawić, z tym że u mnie nie ma szarpania i innych takich. Jedynie ten dziwny szum. Zapewne sprawdzę czy wlali mi olej bo może się zapomnieli, co raczej wątpliwe, bo gdyby zapomnieli wlać, co było dodatkową pracą, to by pewnie nie wylali starego. 

Trochę się rozpisałem. Ale generalnie - czy ktoś miał podobnie, że nie było szarpania, a jedynie lub aż, takie jakby huczenie na trójce przy zwalnianiu lub przy puszczaniu sprzęgła - podobnie jest przy redukcji z czwórki.

 

Edytowane przez Art.sr
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mi skrzynka poleciała na ravenolu, zmieniłem na inną skrzynkę i zalałem ori olej BMW, potem był spokój

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Moja skrzynka - po wymianie łożysk oporowych - na Ravenolu przejechała już jakieś 130kkm i jest OK. 

Jestem pewien, że to nie Ravenol był winny.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No właśnie. Wymiana na ravenol /i raczej tylko w teorii/. Zlałem to g.... co było w skrzynce i wlałem ori. Niestety nic już to nie zmieniło. Zwalnianie na 3 biegu daje dodatkowe efekty dźwiękowe. Wyjęcie bezpiecznika i już tych efektów brak.

Dodam, że olej który zlałem był niemal czarny. A że od niby wymiany minęło 3000 km  to śmiem twierdzić, że autoryzowany serwis bmw tylko skasował za wymianę, ale tego nie zrobił. 

Zatem miala być wymiana na ravenol, ale raczej nie został on wlany. Więc nie potqierdze, że ravenol żle działa na.skrzynki bmw :).

Ale teraz mam kolejny problem, ale to w nowym temacie....

Opublikowano
W dniu 1.07.2023 o 13:39, Borsuczek napisał(a):

Było cicho przed wymianą, bo pewnie poprzedni właściciel wlał jakiś miód do oleju.

Cenna uwaga. 

Taa, a może to był kit pszczeli? I to bez oleju...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Miód" to rzeczywiście głupie określenie. Chodziło mi o jakiś zagęszczający dodatek do oleju np. dwusiarczek molibdenu, który wycisza ale i wykańcza zużytą przekładnią.

Opublikowano
3 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

"Miód" to rzeczywiście głupie określenie. Chodziło mi o jakiś zagęszczający dodatek do oleju np. dwusiarczek molibdenu, który wycisza ale i wykańcza zużytą przekładnią.

Ok. Spoko. Auto przyjechało z Belgii, ale chwilę było u naszych, więc może coś tam było na rzeczy.

Nie mniej zlany olej był takiej konsystencji jak nowy, ale barwa nieciekawa.

Nadto, zaczęła hałasować po wymianie, której- z racji koloru zlanego oleju i w zasadzie żadnych śladów wykręcania śrub - nie było.

Może po prostu jej czas się kończy...

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie obwiniałbym z góry Polaków. W Belgii niestety są dzielnice miast z małymi warsztatami, które czerpią zyski z napraw samochodów na eksport. Te naprawy są robione często najtańszym kosztem, a usterki maskowane. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.