Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałem się dowiedzieć jak wyglada sprawa z wymiana akumulatora na nowy. Wymienia się na identyczny jaki fabryka dala czy może inny zastosować, oraz czy po wymianie trzeba go kodować itd.

Pozdrawiam 

Opublikowano

Parametry te same, firma może być inna. Przy wymianie nie trzeba kodować, a jedynie przejerestrować, by system wiedział, że jest nowy.

Opublikowano
W dniu 13.06.2023 o 21:30, Koperpl napisał(a):

Parametry te same, firma może być inna. Przy wymianie nie trzeba kodować, a jedynie przejerestrować, by system wiedział, że jest nowy.

A ze tak zapytam na czym polega te przerejestrowanie? sam to mogę ogarnąć czy tylko ASO ?

Opublikowano (edytowane)

Polega to na tym, że po przez jakąś aplikację, a choćby tą co mamy na forum, trzeba podać że został wymieniony akumulator na nowy. I tyle. Coś w stylu jak wymieniamy olej, gdy resetujemy licznik do kolejnej wymiany.

Edytowane przez Koperpl
  • 8 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 15.06.2023 o 17:29, Koperpl napisał(a):

Polega to na tym, że po przez jakąś aplikację, a choćby tą co mamy na forum, trzeba podać że został wymieniony akumulator na nowy. I tyle. Coś w stylu jak wymieniamy olej, gdy resetujemy licznik do kolejnej wymiany.

No tu nie masz racji. To nie jest tak jak przy wymianie oleju. Komputer silnika nie zmienia parametrow jego pracy gdy olej jest swiezo wymieniony. To tylko skasowanie okresu przegladu.

W przypadku akumulatora jest inaczej. Samochod musi wiedziec jaka jest pojemnosc, rozmiar, wiek, przez co inaczej akumulator jest obslugiwany przez uklad elektryczny.

Nie ma racji rowniez kolega, ktory napisal, ze akumulator musi byc takiej samej pojemnosci. Moze byc wiekszej, lub mniejszej, jezeli wczesniej ktos wymienil fabryczny na wiekszy, tylko trzeba to zarejstrowac podczas procedury wymiany.

Podczas wymiany, najlepiej gdy auto bedzie podlaczone pod ladowarke. Oczywiscie swiat sie nie zawali jak odlaczysz go i auto bedzie bez napiecia, ale nalezy wylaczyc zaplon i poczekac, az auto sie uspi i wtedy dopiero odlaczyc kleme minusowa, a potem plusowa. Kolejnosc podlaczania jest oczywiscie odwrotna.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 29.02.2024 o 18:18, mmw napisał(a):

No tu nie masz racji. To nie jest tak jak przy wymianie oleju. Komputer silnika nie zmienia parametrow jego pracy gdy olej jest swiezo wymieniony. To tylko skasowanie okresu przegladu.

W przypadku akumulatora jest inaczej. Samochod musi wiedziec jaka jest pojemnosc, rozmiar, wiek, przez co inaczej akumulator jest obslugiwany przez uklad elektryczny.

Nie ma racji rowniez kolega, ktory napisal, ze akumulator musi byc takiej samej pojemnosci. Moze byc wiekszej, lub mniejszej, jezeli wczesniej ktos wymienil fabryczny na wiekszy, tylko trzeba to zarejstrowac podczas procedury wymiany.

Podczas wymiany, najlepiej gdy auto bedzie podlaczone pod ladowarke. Oczywiscie swiat sie nie zawali jak odlaczysz go i auto bedzie bez napiecia, ale nalezy wylaczyc zaplon i poczekac, az auto sie uspi i wtedy dopiero odlaczyc kleme minusowa, a potem plusowa. Kolejnosc podlaczania jest oczywiscie odwrotna.

Z olejem było przykład, że nie ma z tym wielkiego problemu.

Pierwsze słyszę, żeby samochód musiał wiedzieć rozmiar czy wiek akumalatora 😄 Najlepsze jest to, że nawet bez rejestracji akumulatora autko będzie działało, lecz może czasem wykrzaczyć błędy. Jedynie co przy rejestracji to podanie pojemności akumulatora, ale z założenia powinno się zakładać takie sam akumulatora jaki zaleca producent.

Jeśli Twoim zdaniem może być akumulator mniejszej pojemności, to wymien akumulator z 90 na 65 😄 Albo jeszcze lepiej, gdy w aucie ma być 80, a wsadzisz 110 to długo się nie nacieszysz tym akumulatorem.

Nie ma konieczności podłączania autka pod ładowarkę, kolejny mit. Bo niby błędy wywala, albo sterowniki wywala?? Wcale nie, to się zdarza, gdy jest jakieś zwarcie w samochodzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczne od cytatu z dokumentacji BMW, skoro pierwsze slyszysz. 😉

Układ elektryczny pojazdu otrzymuje informacje o danych charakterystycznych akumulatora pojazdu, takich jak typ, rozmiar, wiek i aktualna moc. Dlatego zawsze będzie dostępny tylko jeden zakres prac, na jaki pozwala aktualny stan informacji.
Jeśli gotowość do pracy spadnie poniżej określonego minimum, zostanie wygenerowany komunikat Check Control informujący kierowcę o konieczności wymiany akumulatora.
Podczas montażu nowego akumulatora pojazdu należy go zarejestrować i tym samym zarejestrować w układzie elektrycznym pojazdu.

NIkt tu nie pisal, ze samochod nie bedzie jezdzil, bo oczywiscie, ze bedzie. Tysiace ludzi w ogole nie rejestruje wymiany aku i jezdza bez problemu.

Generalnie masz duze problemu z czytaniem ze zrozumieniem.

Ja napisalem:

Nie ma racji rowniez kolega, ktory napisal, ze akumulator musi byc takiej samej pojemnosci. Moze byc wiekszej, lub mniejszej, jezeli wczesniej ktos wymienil fabryczny na wiekszy, tylko trzeba to zarejstrowac podczas procedury wymiany.

Jezeli w aucie oryginalnie byl np. 90Ah, a potem ktos wymienil np. na 110Ah, to oczywiscie, ze mozesz zalozyc znow 90Ah. Bardziej zrozumiale juz nie potrafie wytlumaczyc. Sam producent przewiduje zalozenie wiekszego niz oryginalnie montowany, wiec tu tez nie masz racji. Przeciez wlasnie przy rejestracji masz do wyboru kilka pojemnosci. Zreszta wystarczy zajrzec w dokumentacje samochodu.

No i ostatnia sprawa. Znow dowod, ze nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie nie pisalem, ze jest "koniecznosc" podlaczenia pod ladowarke. Jak masz taka opcje, to powinno sie to zrobic. Jak nie ma takiej opcji, to dla bezpieczenstwa dac sie samochodowi "uspic". Napisalem to klarownie i wyraznie.

Jakbys zajmowal sie profesjonalnie samochodami, to bys znal setki przypadkow, gdy mozna uszkodzic sterownik, odlaczajac akumulator w nieodpowiednim momencie. No ale Ty jak widac wiesz lepiej. Nawet slynne FRMy w BMW, ktore padaly na potege, to myslisz, ze od czego?? Wlasnie dokladnie od spadkow napiecia. Nie tylko podczas odlaczania akumulatora przy wlaczonym zaplonie, ale rowniez od rozruchu samochodu przy slabym, starym aku, co tez powoduje nagly spadek napiecia.

Opublikowano

Mam pytanie po rozładowaniu aku wyświetla mi się Awaria funkcji Start/Stop po każdorazowym wyłączeniu silnika chociaż mam ją na off jak to usunąć ? Zarejestrować wymianę akumulatora ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.