Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Lifting serii 4 zbliża się dużymi krokami, pojawiają się pierwsze zdjęcia szpiegowskie. Los laserów będzie taki sam jak w serii 3. Chciałbym zapytać czy ledy adaptacyjne z LCI są jakoś ulepszone np poprzez większa rozdzielczość matryc czy większym zasięgiem świecenia? Zastanawiam się nad zamówieniem serii 4 i myśle czy jest sens czekać na lifting żeby mieć trochę świeżej wyglądające auto czy lepiej jednak zamawiać teraz póki lasery są jeszcze dostępne. Z ekranami niestety już nic się się zrobi bo tablety już zagościły w 4kach ale nad światłami można się zastanowić. 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Ja natomiast nie wiem, jak działały lampy w pre-LCI, ale z tego co wiem, adaptacja była taka sobie, natomiast mam adaptacyjne ledy w G20 LCI, mam też w G30 i powiem, że świecą bardzo dobrze, na pewno nie gorzej niż w G30.

Opublikowano

Odpowiedz brzmi i tak i nie, Lasery sa dosc zero jedynkowe i uruchamiają sie tylko w określonych warunkach ( predkosc jazdy, natezenie swiatla z naprzeciwka ), natomiast jak juz zaczynaja dzialac to jest naprawde Wow i adaptacyjne z LCI świeca słabiej ( co nie znaczy ze zle bo generlanie swieca naprawde dobrze tez ), natomiast przewaga adaptacyjnych ledow jest to ze po prostu sa częściej w użyciu. Ja chciałem lasery, zamówiłem pre LCI ale finalnie wyprodukował sie LCI i jednak tych laserow żałuję. Natomiast co do tabletu to zobaczysz ze po chwili uzytkowania bardzo zyskuje i bedac bardzo ale to bardzo negatywnie do niego nastawiony naprawde pozytywnie sie zdziwilem i juz nie narzekam 😄 .

Opublikowano (edytowane)

Co masz na myśli że adaptacyjne są częściej w użyciu. Lasery z tego co wiem też są matrycowe wiec chyba normalnie też wycinają pojazdy gdy laser nie jest aktywowany. 

Edytowane przez adiki

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Lasery nie "wycinaja" przynajmniej ja tego nie zauwazylem, albo swiecily albo nie, zwykle jak sie laser wylaczy oczywisice wycinaja, natomiast w LCI nawet jak na dlugich jade to wycina, nie w tak wielu strefach ale jednak. 

Opublikowano
7 godzin temu, Quash napisał(a):

Lasery nie "wycinaja" przynajmniej ja tego nie zauwazylem, albo swiecily albo nie, zwykle jak sie laser wylaczy oczywisice wycinaja, natomiast w LCI nawet jak na dlugich jade to wycina, nie w tak wielu strefach ale jednak. 

Lasery to są adaptacyjne ledy z dodatkiem laseru. Także normalnie wycinają pojazdy, a laser tylko włącza się w określonych warunkach, jak nie ma innych pojazdów. 
 

W skrócie - lasery to są adaptacyjne ledy z dodatkiem wiązki laserowej która włącza się powyżej pewnej prędkości i gdy nie ma innych źródeł światła w polu widzenia. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

A czy lasery maja opcje „długich” z wycinaniem pojazdów gdy laser jest dezaktywowany? W sensie taki stan pośredni?

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
15 minut temu, adiki napisał(a):

A czy lasery maja opcje „długich” z wycinaniem pojazdów gdy laser jest dezaktywowany? W sensie taki stan pośredni?

Tak, to jest domyślny stan. To są normalne adaptacyjne ledy ze wszystkimi jego funkcjami. Dodatkowo jest laser, który włącza się powyżej 60 km/h jak nie ma innych źródeł świateł. Jak laser się nie włączy (a w serwisie słyszałem, że jest wiele aut, w których nigdy się nie włączył) to działa tak jak adaptacyjne ledy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Lasery mam i sobie chwalę ( aczkolwiek jest jeden minus o nim dalej ).
To prawda, że włączają się w określonych warunkach i czasami bywa jak jest duży ruch , że przez dłuższy czas jedzie się na samych ledach.
Natomiast jak się włącza...o Panie 🙂

Dla mnie nawet troszkę za mocno świecą do tego stopnia, że odblaski z przy drogowych tablic oślepia i mnie.
Ale to ma miejsce raczej na drogach szybkiego ruchu.

Pozdrawiam serdecznie

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i nie wiem. Mam dylemat czy czekać na LCI czy zamówić teraz. Z wymiana mi się nie spieszy mojej obecnej nic nie dolega a kolejny samochód pewnie znowu wezmę na conajmniej 5 lat albo i więcej bo wtedy chyba już niemożliwe będzie kupienie czegoś w tym segmencie z 6 cylindrami. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Jest to oczywisice tylko moje zdanie ale... Jak zamawialem swoje M340d to byl przedlift i bardzo mi zalezalo na przedlifcie z uwagi na deske rozdzielcza, Lasery i jeszcze pare innych pierdol. Skonczylo sie na LCI i.... z perspektywy czasu jednak sie ciesze 😄 , tablet okazal sie naprawde spoko, laserow troche brakuje ale te adaptacyjne ledy same tez daja rade a sam samochod po prostu jest świeższy ze tak to ujme 😄 . Ale jak mowie jest to kwestia indywidualna.  

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątpliwe, aby LED-y dorównywały laserom. Co prawda w serii 5, ale wybrałem lasery i naprawdę nie żałuję, choć ogólnie mało jeżdżę w nocy. Lasery wyglądają dużo bardziej ekskluzywnie, ale w sumie nie taka jest ich główna rola. Natomiast jak już się zaświecą to w życiu nie miałem takiego dnia przed samochodem. I to nie przed samą maską, ale dobre pół kilometra (jak nie lepiej) przed samochodem. Naprawdę świecą jak sk...n i LED-y nie robią takiej roboty i takiego efektu wow. Owszem, z LED-ów też będziesz zadowolony, ale lasery rozwalają system. Aż się dziwię, że BMW się z tego rozwiązania wycofuje.

  • Lubię to 3
  • 1 rok później...
Opublikowano

Tak samo wycinają jak lasery, po prostu nie ma wiązki laserowej dodatkowo.
Ale musze przyznać, że adaptacyjne ledy < Lasery w pre-lci. Światło w pre-lci nawet w przypadku braku aktywacji lasera było szersze i jaśniejsze od ledów w LCI. Nie zauważyłem różnicy w wycinaniu - w mojej opinii działa tak samo.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 godzin temu, Karol211 napisał(a):

Tak samo wycinają jak lasery, po prostu nie ma wiązki laserowej dodatkowo.
Ale musze przyznać, że adaptacyjne ledy < Lasery w pre-lci. Światło w pre-lci nawet w przypadku braku aktywacji lasera było szersze i jaśniejsze od ledów w LCI. Nie zauważyłem różnicy w wycinaniu - w mojej opinii działa tak samo.

Wycinanie w pre-lci było tylko w laserach.

 

9 godzin temu, JacekLZ napisał(a):

Jeżeli porównujesz do Audi to Adaptacyjny LED z BMW w mojej ocenie przegrywa z Audi. 

Jak miałem A4 B9 z Matrix LED, to też myślę że w Audi lepiej to trochę działało niż w G30 Adaptive Led.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, intoxication napisał(a):

Część .  Czy adaptacyjne reflektory LED z lci na włączonych drogowych tak samo wycinają jak lasery / matrix w audi ? 

 

Pozdrawiam 

Te które były dostępne tj. podstawowe matrixy w A5 F5 są trochę lepsze od adaptacji w BMW 3 - dopłata podobna. Można jeszcze było dokupić do F5 do końca produkcji matrixy laserowe, które były wyraźnie lepsze od adaptacyjnych w BMW3. Natomiast Audi oferuje jeszcze cyfrowe matrixy z laserami, które są znacznie lepsze od wszystkiego co ma/miało BMW w ofercie - oczywiście Audi A8. Zależy o co pytasz, bo odpowiedzieć, że tak samo wycinają się nie da, bo są to troszkę inne technologię. Natomiast, można powiedzieć, że w BMW działa to dobrze i nie można się przyczepić. Na plus również, relatywnie niski koszt wymiany takiego reflektora, ponieważ im mniej technologicznie zaawansowany tym taniej, a gdzieś jest granica potrzeb, po przekroczeniu której koszty rozjeżdżają się z poprawą efektywności. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano
18 godzin temu, intoxication napisał(a):

Część .  Czy adaptacyjne reflektory LED z lci na włączonych drogowych tak samo wycinają jak lasery / matrix w audi 

Wycinają tak samo ale używałem matrixow w A4 B9 przez kilka lat i po przesiadce do G21 szału nie ma. Wycinanie działa sprawnie ale matrixy były troszkę mocniejsze i bardziej jednolicie świeciły. 

BMW niestety oszczędza bo od pewnej mocy świateł wymagany jest system samooczyszczania, który jest w każdych topowych matrixach a w BMW nie ma wcale. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 15.06.2023 o 11:01, Karonball napisał(a):

Lasery mam i sobie chwalę ( aczkolwiek jest jeden minus o nim dalej ).
To prawda, że włączają się w określonych warunkach i czasami bywa jak jest duży ruch , że przez dłuższy czas jedzie się na samych ledach.
Natomiast jak się włącza...o Panie 🙂

Dla mnie nawet troszkę za mocno świecą do tego stopnia, że odblaski z przy drogowych tablic oślepia i mnie.
Ale to ma miejsce raczej na drogach szybkiego ruchu.

Pozdrawiam serdecznie

Mam podobne odczucia, jak zaczną walić po naszych wielkich tablicach to aż za mocno odbijają światło.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tylko, że to jest na tyle blisko że to ledy oświetlają te tablice. Laser oświetla obiekty w dali i wąsko to jest jego duża przewaga z tego co czytałem. Zwykle ledy na długich przy adaptacyjnym przy oświetlaniu tablic oślepiają. Widać, że to nie są topowe matrixy ale imo działają dla mnie dobrze+ i nie oślepiają innych. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, macste napisał(a):

Tylko, że to jest na tyle blisko że to ledy oświetlają te tablice. Laser oświetla obiekty w dali i wąsko to jest jego duża przewaga z tego co czytałem. Zwykle ledy na długich przy adaptacyjnym przy oświetlaniu tablic oślepiają. Widać, że to nie są topowe matrixy ale imo działają dla mnie dobrze+ i nie oślepiają innych. 

dokładnie lasery są mega 🙂 aczkolwiek już ich niiii ma 😞 wiadomo o co chodzi o $$$

male-bmw-2.png
Opublikowano (edytowane)

https://www.instagram.com/reel/DDb_hEbtym8/?igsh=ZGczanh0enhzOW81

tutaj widać, że matrixy audi / vw / skoda to jest wyższa liga niż adaptacyjne ledy w G20. zobaczcie jak precyzyjnie wycina samochód z przodu i samochody z lewej strony, jak ostre są krawędzie zaciemnionego obszaru. 

w BMW działa względnie powoli, nie ma aż tak szczegółowego wycinania, nie ma tego dodatkowego doświetlenia pasa. Po prostu dalece mniej zaawansowana technologia.

Druga sprawa, że BMW na tyle wolno reaguje, że mi w zeszły tydzień kolejne dwa razy błysnęli kierowcy z naprzeciwka. pewnie kilku innych oślepiłem, ale nie mrugali.

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, JacekLZ napisał(a):

https://www.instagram.com/reel/DDb_hEbtym8/?igsh=ZGczanh0enhzOW81

tutaj widać, że matrixy audi / vw / skoda to jest wyższa liga niż adaptacyjne ledy w G20. zobaczcie jak precyzyjnie wycina samochód z przodu i samochody z lewej strony, jak ostre są krawędzie zaciemnionego obszaru. 

w BMW działa względnie powoli, nie ma aż tak szczegółowego wycinania, nie ma tego dodatkowego doświetlenia pasa. Po prostu dalece mniej zaawansowana technologia.

Druga sprawa, że BMW na tyle wolno reaguje, że mi w zeszły tydzień kolejne dwa razy błysnęli kierowcy z naprzeciwka. pewnie kilku innych oślepiłem, ale nie mrugali.

Ale to masz świata z Tourega inna klasa samochodu... Naprawdę to jest samochód, który jest zaawansowany technologicznie i mimo że VW doposażony kosztuje tyle co X5/X6/Cayenne/Q8. Nie można tak porównywać, tylko znajdź nagranie np. z nowej A5, skody superb, passata. W skodzie oglądałem film i tak se. Tych co masz na nagraniu, w skodzie nie uświadczysz. W Audi np. w A6 też są gorsze niż tym VW. 

Zobacz sobie co się dzieje w A8. To jest inna liga, BMW nie ma świateł, które mają do tego podjazd. Tyle, że konkurencja segmentowa jak wcześniej napisałem 3er takich świateł nie ma, ma gorsze wersje. 

 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.