Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, zmagam się z bardzo dziwną sytuacją przybywającego oleju w silniku N47n w E90 z 2011r.

Otóż wymieniłem olej w tym aucie 3 raz, za każdym razem widziałem że po nalaniu i zaciągnięciu oleju przez filtr, bagnet wskazywał minimalnie ponad połowę. I za każdym razem w szybkim tempie zauważałem że oleju przybyło, ale nie rosło dalej. Stan podnosił się jakoś od 0.5 do 1 cm ponad maximum. Na początku podejrzewałem lejące wtryski albo dpf, ale w tym tygodniu sytuacja przeszła wszelkie limity które potrafię zrozumieć.

Pojechałem na zapobiegawczą wymianę rozrządu. Okazało się że był zmieniony na gwarancji w 2014 roku, 110tys km temu i po zdjęciu pokrywy zaworów wygląda jak nowy. Stąd mechanik zalał tylko świeży olej i zrobiłem trasę ok. 50km prędkością autostradową. Wlane było nawet trochę mniej niż zalecane 5.2l, myślę że około 5l. I w tym momencie zaczynają się dziać cuda. Rano sprawdzam olej, a tam wg bagnetu to tak z litr więcej niż było wlane. Po raz trzeci to samo. Przecież przez 50km to najgorsze wtryski by tyle nie nalały. DPF też odpada bo to była trasa, to by się wypalił.

Skąd się ten olej bierze? Przecież tym tempem to po 1000tys km miałbym oleju pod korek. Ja sobie tak myśle, że może tam się coś zapowietrza. Jakieś podciśnienie zasysa olej do bagnetu i przekłamuje?
Kiedyś jak sprawdzałem dpf na ista, to pokazywało bardzo mało zanieczyszczeń i udane wypalanie kilkadziesiąt km wcześniej. Na wtryski jade w poniedziałek do boscha we Wrocławiu. Niech sprawdzą na stole, ale jestem niemal pewny że w jakim stanie by nie były, to nie one powodują ten problem. Dodam że teraz mogę przejeździć kolejne 10tys km i stan oleju będzie taki sam. Przynajmniej tak było 2 razy. Dla mnie to jest anomalia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak wyglada po sprawdzeniu na cieplym silniku? Tak 10min od wylaczenia? 

Opublikowano

Też ponad stan, ciężko powiedzieć ile dokładnie, bo wtedy jest na tyle rzadki że słabo widać na tym czerwonym bagnecie, ale jak go wsadzę z 2cm mniej to macza się powyżej minimum. Ogólnie z reguły jest tak do centymetra ponad maximum. Gdyby przybywało stopniowo, to ok, ale tak jest zawsze, nawet zaraz po wymianie.

 

Opublikowano

Sorki, źle przeczytałem. Kurczę tego nie wiem, bo wg bagnetu to tam powinno być ponad 6 litrów. Nie weryfikowałem tego ile zlatuje, bo byłem pewny że jest za dużo przez dpf albo wtryski. Dopiero teraz wydało mi się to wszystko niemożliwe

Opublikowano

Wcześniej podejrzewałem jeszcze płyn chłodniczy, bo ile razy bym nie dolał to zawsze spadnie na minimum. Ale od 10tys nic nie dolewam i trzyma się równo na minimum, ten egzemplarz tak ma. Jak badanie wtrysków nic nie da, to zleje ten olej i zaleje jeszcze raz, żeby sprawdzić ile go tam faktycznie jest. Może faktycznie gdzieś się zatrzymuje przy zalewaniu, ale moim zdaniem to za duża różnica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zlewasz całego oleju, źle mierzysz, w co nie wierzę albo bagnet jest za długi. Dla pewności sprawdź numer bagnetu.

Opublikowano

Są to dość zrozumiałem podejrzenia, ale:
1. Nie zlewasz całego oleju - nie robie tego sam, tylko w warsztacie, bo nie mam kanału. Nie sądze żeby E90 było samochodem, które wymaga specjalnej procedury spuszczania oleju.

2.  Źle mierzysz - próbowałem już pod każdym możliwym kątem ustawić auto, na równym jest tak jak mówie. Pochylenie do tyły powoduje że jest w cholerę za dużo, przy pochyleniu do przodu trochę spada, ale nadal gdzieś przy maximum. ciepły, zimny itp.

3.  Za długi bagnet. To na pewno odpada wg mnie. Skoro przed odpaleniem, po chwili przerwy od zalania pokazuje dobry stan, to musiałby przynajmniej litr oleju zatrzymać się na górze silnika i zlecieć później. Ale juro sprawdzę ten bagnet, bo coś powodem musi być.

Opublikowano

Pomiędzy cieplym a zimnym silnikiem jest duza roznica. Np u mnie po 15 min od zgaszenia jest ciut pod max a na zimnym jest w połowie bagnetu. Instrukcja mówi, ze by sprawdzac na cieplym.

Co do bagnetu to taka ciekawostka, ze kupilem najnowszy bagnet wg katalogu, ktory zastąpił poprzedni i jest on dluzszy o 5mm od starego.

Sprawdzilem w 318d i tez jest jakas zmiana.

image.png.047a8d12bccf3890420f3a0ec3691bab.png

Opublikowano (edytowane)

Zweryfikuje to wieczorem, ale nadal nie moge zrozumiec, dlaczego po zalaniu świeżego oleju mam równo pomiedzy min i max, a nastepnego dnia, po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów,na zimnym silniku jest aż tyle dużo. Tak wolno splywa olej? To by bylo jedyne wytlumaczenie za dlugiego bagnetu, ale nie kupuje go

Edytowane przez pitermaniak32
Opublikowano

Rozszerzalność cieplna oleju. Przy wymianie oleju poziom masz miedzy minimum a maksimum, jak rozumiem sprawdzasz gdy olej nie jest jeszcze rozgrzany tuż po zalaniu świeżego oleju. Po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość przez co masz poziom pod maksimum. Nie wiem jak w N47 ale dla m57 instrukcja podaje, żeby sprawdzać olej na rozgrzanym silniku, 10 minut po zgaszeniu oczywiście samochód musi być w miarę możliwości w poziomie, a nie pochylony do przodu, czy do tyłu jak piszesz. U mnie między zimnym, a rozgrzanym różnica jest naprawdę spora, ale m57 ma pojemność ponad 8 litrów jeśli chodzi o układ olejowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W n47 pojemnosc jest ponad 6L wiec tez duza. To nie to. N47 zalewamy 4.6L przy wymianie, tak aby 1/2 na miarce pokazalo, pozniej krotka runda, sprawdzenie i dolanie na 3/4. Jak od razu ktos wlewa 5.2L to zawsze jest za duzo. 

Opublikowano
9 hours ago, tomaszj1990 said:

 m57 ma pojemność ponad 8 litrów jeśli chodzi o układ olejowy.

Ja sam wymieniam olej. I zazwyczaj zostawiam aby tak z godzinę ściekało. Wchodzi mi równo 7,5l (wg specyfikacji) na nowym bagnecie. Na starym krótszym o 5mm wchodziło 8l.

Opublikowano (edytowane)
22 hours ago, tomaszj1990 said:

Rozszerzalność cieplna oleju. Przy wymianie oleju poziom masz miedzy minimum a maksimum, jak rozumiem sprawdzasz gdy olej nie jest jeszcze rozgrzany tuż po zalaniu świeżego oleju. Po rozgrzaniu zwiększa swoją objętość przez co masz poziom pod maksimum. Nie wiem jak w N47 ale dla m57 instrukcja podaje, żeby sprawdzać olej na rozgrzanym silniku, 10 minut po zgaszeniu oczywiście samochód musi być w miarę możliwości w poziomie, a nie pochylony do przodu, czy do tyłu jak piszesz. U mnie między zimnym, a rozgrzanym różnica jest naprawdę spora, ale m57 ma pojemność ponad 8 litrów jeśli chodzi o układ olejowy.

Rozszerzalność rozszerzalnością, ale przecież jak olej się rozgrzeje to później po wystygnięciu ma taką samą objętość jak na początku. Nie ma chyba fizycznej możliwość że po pierwszym rozgrzaniu zwiększy swoją objętość na stałe. Więc zgodzę się że różnice mogą być znaczne, ale to nie tłumaczy w tej sytuacji niczego.
Sprawdzam na równym zawsze, to że pochylenia powodują przekłamania wiem, napisał tylko że pod różnymi kątami też próbowałem.

 

13 hours ago, kkx5 said:

W n47 pojemnosc jest ponad 6L wiec tez duza. To nie to. N47 zalewamy 4.6L przy wymianie, tak aby 1/2 na miarce pokazalo, pozniej krotka runda, sprawdzenie i dolanie na 3/4. Jak od razu ktos wlewa 5.2L to zawsze jest za duzo. 

Tego nie słyszałem. Często dzieje się tak, że jak zalejemy do połowy, to później trzeba dolać, bo nowy filtr musi się jeszcze namoczyć i zaciągnie trochę oleju. W każdym razie jak zalałem 5 litrów i było własnie jakieś 2/3 na miarce, to po odpaleniu i wystygnięciu może być jedynie mniej. Jedyna opcja że ten olej mi jakoś powoli spływa i jak sprawdzam po zalaniu to jego część jeszcze jest na górze silnika. Tylko wtedy musiałbym też źle spuszczać, bo ja mam za dużo tak przynajmniej z litr.

Edytowane przez pitermaniak32
Opublikowano (edytowane)

Natomiast w razie rozwiania wszelkich wątpliwości co do poprawności pomiaru, to prześle wam 3 zdjęcia, bo z tego co widzę filmu nadal nie da się tu dodać.

Wytarty bagnet wkładam tylko do pierwszej uszczelki na bagnecie, zaznaczonej poniżej strzałką. Robię tak, bo wkładając cały bagnet nawet byście nie zobaczyli ile tego oleju jest, bo cały byłby umoczony.

strzalka.png.32bca08cf2b56d03e6ac98a67d10f66c.png

Tutaj pozycja w której zatrzymuje bagnet:

sprawdzenie.png.89f1bef3dcd09884731625092872075c.png

Po takim sprawdzeniu okazuje się że oleju mam ponad połowę, a bagnet wsadziłem z 1,5cm krócej niż powinienem (zdjęcie nr 3).

stan.png.a0a7ddc683c72d74b7f03feff19314ba.png
 

Uważam, że spuszczając olej tak jak w każdym innym normalnym aucie, na rozgrzanym silniku, zlatuje on w moment. Zawsze korek jest odkręcony aż całkowicie przestanie spływać. Następnie zalewając 5 litrów świeżego oleju do silnika n47 i sprawdzeniu że stan jest ok, wyruszam w drogę. Po kilkudzięsieciu kilometrach oleju jest tyle co na zdjęciach. Nie wierze że aż tyle nalałem, nie wierze to przez dpf i nie wierzę że to walnięte wtryski mogły tyle nalać, bo wiem że więcej nie przybędzie. To są jakieś czary i obiecuje że dojdę do tego jak to się dzieje, ale oprócz zlania i zmierzenia ile tego oleju zlatuje, zrobiłem już chyba wszystko żeby upewnić się że gdzieś nie popełniam kategorycznego błędu, który spowodowałby aż taki nadmiar oleju.

Edytowane przez pitermaniak32
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz, jest jeszcze jedna ewentulanosc ale musibys byc pechowcem. W podstawie filtra oleju jest zaworek, jesli nie trzyma, caly olej zlatuje z filtra i jest go za "duzo", na ganecie. Za "duzo" w cudzyslowiu poniewaz ilosc jest odpowiednia ale pomiar wychodzi bledny. 

Opublikowano

Co do filtra to tam chyba właśnie coś jest nie tak, bo jak się go wyjmuje przy wymianie to nie da się nie rozlać oleju. Zawsze się tam jakoś go sporo zatrzyma i po wyciągnięciu filtra prawa cześć silnika jest do mycia. Coś mi właśnie wspominał mechanik o tym zaworku, ale nie zrozumiałem o co mu chodziło. W każdym razie, skoro tam tego oleju tyle jest to chyba nie to co mówisz, bo w takiej sytuacji tam by miało nic nie zostać, tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wyglada ze wszystko jest ok. Da sie zrobic tak aby nic sie nie wylalo ale trzeba to robic bardzo powoli i rozbic na etapy, lekko odkrecic, zostawic, pozniej znowu odkrecic i zostawic, pozniej zdejmujemy pokrywke i lekko wyciagamy filtr i przekrecamy i tak zostawiamy az do spuszczenia starego oleju, dopiero wtedy wyciagamy stary filtr i wkladamy nowy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.