Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Samochód po 4 latach tak miał zrąbaną geometrię, że różnica w zdarciu opony wynosiła 1 mm ( opona po zewnętrznej 4mm, od wewnętrznej strony 5mm).

Czy faktycznie ten model ma problemy z geometrią?

Edytowane przez jasiuBMW
Opublikowano

Tak, ja już miałem 2 razy robioną geometrię. Pierwszy raz po ok miesiącu, może dwóch po odbiorze, a drugi raz robiłem teraz przy wymianie opon na letnie. Za pierwszą geometrię mnie wykasowali, a nie powinni - bo do pół roku i do chyba 3 tys. przebiegu geometrię robią gratis w ASO, jeśli jest taka potrzeba. Za drugą nie skasowali, zamiast tej pierwszej, bo się upomniałem.

W każdym razie objawy tej geometrii miałem takie, że przy prędkościach rzędu 130 i więcej była niestabilna jazda na wprost, jakby miotał nim wiatr i trzeba było mocno kontrolować tor jazdy, po zrobieniu geometrii nastąpiła znaczna poprawa, a po zrobieniu drugiej jeszcze co nieco się poprawiło.

Teorię mam taką, że ta geometria jest źle ustawiona w fabryce, albo nawet wcale nie ustawiana.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Powiem Wam tak. Po przeczytaniu tego tematu, opisywane objawy identyczne jak moje. Powyżej 130km/h samochodem rzucało jakby wiał jakiś mega mocny wiatr, raz z prawej, raz z lewej. Przy 160km/h to już była walka o to aby nie wypaść z drogi. Szybciej bałem się jechał bo czułem się bardzo niepewnie. Po natrafieniu na ten temat, umówiłem się do ASO. Dziś miałem wizytę. Serwisant się ze mną przejechał ale trudno mu było ocenić czym to jest spowodowane ponieważ akurat pech chciał że dziś faktycznie w Warszawie wiał bardzo silny wiatr. Zauważył natomiast, że kierownica jest jakby lekko skręcona w lewo. Minimalnie no ale jednak. Zlecił więc geometrię. Co się okazało. Zła geometria zarówno z przodu jak i z tyłu oraz złe pochylenie prawego przedniego koła. Skorygowali. Zapłaciłem 849zł. Nie wiem czy się poprawiło bo niestety wracałem w godzinach największego szczytu i wszystkie szybkie wylotówki z Warszawy stały a w terenie zabudowanym nie będę eksperymentował bo prawo jazdy jest mi potrzebne. Nie mniej jednak w tym tygodniu sprawdzę ale mam nadzieję, że ta zmiana geometrii jednak rozwiązała problem. 

Opublikowano
Być może geometria coś poprawia. Ale czuć, że na autostradzie w otwartym terenie samochodem kieruje przede wszystkim wiatr, a dopiero potem kierowca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.