Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Podobno samochód sam zahamuje jak coś wyskoczy z bocznej ulicy, gdyż za automatyczne hamowanie odpowiada kamera , a nie radar (radaru nie posiadam). 

Czy to prawda?

Czy na autostradzie jak się zagapię to kamera wychwyci samochód/korek przede mną i również sam wyhamuje?

 

W instrukcji jest coś wspomniane, że niby to działa do 80 km/h.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, BMW G02 posiada standardowo system zapobiegający wypadkom w ruchu miejskim z funkcją prewencyjnej ochrony pieszych. Automatyczne hamowanie jest aplikowane w zakresie prędkości od 3 do 60 km/h. Aktywacji towarzyszy ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe (jeśli nie zostało wyłączone). System automatycznie uniknie kolizji jeżeli różnica prędkości między pojazdem a przeszkodą nie przekracza 18 km/h. Przy większej różnicy prędkości zmniejszy jedynie skutki uderzenia z uwagi na to, że siła automatycznego hamowania jest ograniczona do średniej.

Opublikowano (edytowane)

Nie do końca bym wierzył, że sama kamera wystarczy.  Mam kamerę i radar. Czasami   system

detekcji pojazdu z przodu głupieje i nie hamuje, albo za wolno hamuje. Dopiero w dość bliskiej odległości

zaczyna wszystko migać na czerwono i hamować. Wygląda tak, jak by to awaryjne hamowanie było

niezależnym systemem.  Tylko nie testuj tego na kartonach. Może wykryć Ci go jako pieszego i odpalić

maskę. Natomiast przy cofaniu robiłem testy na kartonach - sam się zatrzymał. Ale to chyba czujniki zbliżeniowe,

Dodam, że te same czujniki uratowały mnie przed wjechaniem tyłem na parkingu oraz zaparkowaniem na znaku.

Edytowane przez bb44
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli G02 ma opcję 5DM lub 5DN oraz automatyczną skrzynię biegów to ma również funkcję, która zatrzymuje samochód automatycznie przed przeszkodą na podstawie sygnałów z czujników parkowania, o ile kierowca nie naciska pedału gazu.

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 6.06.2023 o 10:13, jendrek09 napisał(a):

Przy czym ja bym na tym systemie w ogóle nie polegał. Od tego w Volvo dzieli go przepaść.

Tak się składa, że w testach systemy asystujące BMW wypadają aktualnie lepiej niż niż systemy Volvo. Czytałem Twój oddzielny wątek nt. problemów z tym systemem - ale w mojej ocenie jest to jakiś indywidualny problem z Twoim autem.

W wątku poniżej napisałem więcej na temat nowych systemów asystujących BMW, co prawda w kontekście iX3, ale po LCI w benzynowych wersjach X3/X4 jest taka sama wersja sensoryki jak w iX3.

Jest tam też link do zbiorczej tabeli EuroNCAP z testów (nie zderzeniowych, tylko właśnie testów systemów asystujących).

 

Edytowane przez Pe.te

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.