Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam problem odnośnie swojego samochodu bmw e46 320d 150km po przejechaniu np 200km posiadam dużo oleju w interculerze ściągnę waz to leci mały strumien ,

Turbospreżarka po regeneracji 

Sprezarka od klimy cala mokra w oleju ( to jest po 200km) odma jest zamiennik nie orginal 

Przejście z odmy do miski oleju jest drożne 

Moje pytania czy może to być wina odmy lub jest jeszcze jakiś waz od odmy moze ? Auto ma już najechane 320tys olej 10w 40

Z uwag nie faluje na obrotach,ma moc,nie kopci 

Mógłby mi ktoś doradzić ?😀👍

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może być skończony silnik. Można wyjąć bagnet podczas pracy silnika i zobaczyć czy nie dmucha, a najlepiej sprawdzić kompresję.

Opublikowano

Po wyciągnięciu bagnetu nic nie słychać silnik rozgrzany 

Ale podczas pracy silnika jak odkrece korek wlewu oleju to też nie ma żadnej reakcji 

Opublikowano (edytowane)

To że turbo po regenracji, to nie znaczy, że nie ma dalej z nim problemu 😉 Trzeba by wyciągnąć odme i całą sprawdzić, dodatkowo zainteresować się EGR czy z nim też wszystko okej. A jak sprężarka od klimy mokra, to znaczy, że masz nieszczeloność na wężach.

Edytowane przez Koperpl
Opublikowano

Zgodzę się ze turbo źle zostało zrobione, ale od strony wirnika nie ma śladu żadnego oleju ani też luzów czy wzdłuż czy w bok 

Odma nowa a najwięcej oleju leci właśnie z odpowietrzenia odmy 

Egr wyczyszczony 

Ogólnie kolektor ssacy ma cos wspólnego z olejem bo tam prawdopodobnie jest czujnik cisnienia jakiś?

Opublikowano

To wiem, ale pewnie M47? Czyli jak rozumiem między turbo a intercoolerem jest sucho? A po drugiej stronie mokro? Jesli tak to wyczyść intercooler i bedzie git. Przez kolektor ssący idzie powietrze, lub wracają spaliny poprzez EGR. Też możesz sprawdzić, bo pewnie bedzie tam smoła 😉 I Tka jest tam czujnik ciśnienia.

Opublikowano
2 godziny temu, bombi 23 napisał(a):

Tak silnik m47n 

Mokro jest właśnie od lewej strony od turbo do interculera 

Po stronie egr sucho 

No to jeśli tam masz mokro, to znaczy że ten olej leci od turbo. Powietrze leci od turbo >> intercooler >> kolektor ssoncy

Masz winowajcę, albo turbinę, albo problem z odmą, raczej nic innego.

Opublikowano
3 godziny temu, bombi 23 napisał(a):

Jeżeli dolot będzie gdzieś nieszczelny może się tak dziać ze wali auto olejem ?

Znaczy się, jeśli będzie gdzieś nieszczelnosć, to będzie Ci brudzić komorę silnika i będzie czuć pod maską spaliny. Przez dolot leci powietrze i spaliny, olej jest tam powiedzmy skutkiem ubocznym i nie powinno być go tam za dużo. Najlepiej kupić mydło w spreju, albo samemu zrobić roztwór wody + np płyn do naczyń i psikać na węże dolotu. Dobrze by druga osoba gazowala +/- 2tyś oborotów, a Ty piskasz pianą i patrzysz gdzie bąbli.

Opublikowano

A kolektro ssący jakby był cały zawalony? Tam też jest czujnik cisnienia bodajże 

Nie ma z tym nic wspólnego? Np że odma wariuje ? I zbyt duże cisnienie się dostaje ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.