Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam wrażenie że czasami na zimnym silnik nierówno zapracuje. Takie mam korekty przy 30 stopniach:

1. czasami +2,5 a czasami nawet +4,5

2. od - 1,2 do - 2 gdy korekty na 1 są +4,5

3. tu najmniej do - 0,4

4. od - 1,2 do - 2 gdy korekty na 1 są + 4,5

 

Na ciepłym przy 90 stopniach:

1. + 1,4

2. - 0,6

3. - 0,2

4. - 0,6

Dlaczego korekty na zimnym takie różne mogą wychodzić? Pierwszy wtryskiwacz na śmietnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

korekcje sprawdza się na rozgrzanym silniku, tragedii nie ma, zalej na początek środek do czyszczenia 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przede wszystkim na zimnym. To jakas bzdura ze sie sprawdza na cieplym. 

Opublikowano
5 hours ago, kkx5 said:

Przede wszystkim na zimnym. To jakas bzdura ze sie sprawdza na cieplym. 

Ok, dzięki. Czyli dobrze myślałem że nr 1 śmietnik? Resztę dawać do sprawdzenia czy powinna być ok? Bo pewnie korekty 3 pozostałych kompensują zużycie 1?

Opublikowano
1 hour ago, kkx5 said:

Nie zupelnie. Sa jakies bledy w silniku? 

Te błędy to od czujnika temperatury powietrza dolotowego i czujnika temperatury spalin? To nie wiem czy z korektami mają coś wspólnego bo korekty są takie od dłuższego czasu a błędy od niedawna

Opublikowano
9 hours ago, kkx5 said:

Przede wszystkim na zimnym. To jakas bzdura ze sie sprawdza na cieplym. 

Nie chce się kolego kłócić, lecz zdaje mi się, że się mylisz. Korekt wtryskiwaczy nie robi się na zimnym, gdyż wtedy dane nie są odzwierciedleniem faktycznego stanu wtryskiwacza. Na zimnym silniku, komputer z reguły daje większa dawkę paliwa, by szybko rozgrzać silnik, stąd też wychodzą takie duże wyniki. Gdyby faktycznie jakiś wtryskiwacz byłby wadliwy, to nawet na rozgrzanym silniku, korekcje byłby duże gdyż sterownik walczyłby z ów wtryskiwaczem. Nawet u kolegi bartez widać, że po rozgrzaniu wszystko wraca do normy. Dlatego najprościej powiedzieć, że wtryskiwacze, a wcale to nie one są winne. Oczywiście mogę się mylić, ale takie jest moje spostrzeżenie 🙂

A co do błędów, tak na szybko coś kojarzę, ze to czujniki od temperatur chyba dolotu? Sprawdż w programie, czy gdzieś nie masz jakiś temperatur na minusie, może być walnięty czujniki, ale nie musi.

Opublikowano
7 minutes ago, Koperpl said:

 🙂A co do błędów, tak na szybko coś kojarzę, ze to czujniki od temperatur chyba dolotu? Sprawdż w programie, czy gdzieś nie masz jakiś temperatur na minusie, może być walnięty czujniki, ale nie musi.

No nie mam na minusie, DPF się wypala normalnie, dlatego te błędy mnie zdziwiły 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, Koperpl napisał(a):

Na zimnym silniku, komputer z reguły daje większa dawkę paliwa, by szybko rozgrzać silnik, stąd też wychodzą takie duże wyniki. Gdyby faktycznie jakiś wtryskiwacz byłby wadliwy, to nawet na rozgrzanym silniku, korekcje byłby duże gdyż sterownik walczyłby z ów wtryskiwaczem.

No tak średnio wraca do normy bo 1,5 to też nie jest mało. Poza tym co z tego, że silnik zwiększa dawkę na zimnym silniku? Przecież zwiększa ją na wszystkich wtryskiwaczach a jednak ten jeden drastycznie odbiega od reszty. Może okazać się, że na zimnym leje w przelew.

Poczytaj sobie na forum ile razy ktoś dawał takie wtryski na stół i okazywało się, że są gruzem pomimo że na ciepłym było w miarę ok.

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokladnie. Wtryski sprawdzam zawsze na zimnym. Na cieplym jest juz po wszystkim. Sprawne to na zimnym tak samo jak na cieplym. Zero przejscia ponad 1.

Opublikowano
24 minutes ago, kkx5 said:

Dokladnie. Wtryski sprawdzam zawsze na zimnym. Na cieplym jest juz po wszystkim. Sprawne to na zimnym tak samo jak na cieplym. Zero przejscia ponad 1.

Czyli co finalnie proponujesz? Wszystkie 4 na stół do sprawdzenia i wymienić na nowe tyle szt ile wymaga wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niczego nie proponuje. Korekty wtryskow to tylko jeden element ukladanki. To ze sa tak zle wcale nie musi oznaczac ze sa zle. Potrzeba dobrej diagnostki i zrozumienia dlaczego tak sie dzieje. Na poczatek bym zamienil je miejscami. 

Opublikowano

Aaa w ogóle silnik to N47 tak? To sprawdź wtyczkę od czujnika temp. spalin, jest zaraz obok sondy lambda. Może być poluzowana, bądź dostała się woda. Dodatkwo dobrze było by sprawdzić czy ten czujnik działa, miernikiem sprawdź oporność. Na wstępnie możesz również w programie zobaczyć, czy na zimnym silniku, temp spalin nie jest na minusie, albo np. 200 stopni.  Kolejny błąd to sprawdziłbym czujnik, który jest na kolektorze ssącym. Odkręć i wyciągnij ten czujnik, założę się że będzie ufajdany, to kolejny znak by zabrać się za wyczyszczenie kolektora. Sam czujnik spryskaj jakimś zmywaczem np do hamulcy i włóż z powrotem. Dodatkowo sprawdziłbym klapę gaszącą, wykręcić i wyczyścić. Po wszystkim pamiętaj usunąć błędy, przejechać się i zobaczyć czy wróciły.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie korekty nie przekraczały +- 0.4 na rozgrzanym. Coś jednak w pracy silnika mi nie pasowało, więc dałem do sprawdzenia do bosha. Okazało się że wszystkie 4 wtryskiwacze do regeneracji. Uszczelnienia nie trzymały, więc do wymiany razem z końcówkami. Po naprawie wszystkie testy przeszły bez problemu.

Czy cokolwiek się zmieniło w pracy silnika? Nie.

Opublikowano

Dokładnie korekty tragieda... na zimnym też są ważne, bo jak masz takie to się nie dziwie, że autem telepie na zimnym. Korekty na zimnym są zazwyczaj trochę wyższe ale nie aż tak... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.