Skocz do zawartości

M57B30 - Odma, filterki i branie oleju - wnioski po latach.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Trochę miałem przebojów z odmą, choć teoretycznie mógł być to też problem turbo, ale finalnie wnioski wskazują jednoznacznie, więc postanowiłem podzielić się doświadczeniami.

Więc od początku.
Kilka lat temu, przy okazji zmiany oleju zamówiłem wymianę odmy u mechanika - byłem przekonany, że jest z filterkiem i ten wypadałoby wymienić. Obajwów nie było, po prostu uznałem, że po tylu latach wypadałoby. Później była regeneracja turbo. Kilometry leciały, ponad 50 tysięcy, zmiany oleju co 15. Objaw tylko taki, że ciekło trochę między odmą a turbo, co parkowanie na noc to kilka kropel poleciąło.
W zimie półtorej roku temu zaczęła się dziwna akcja. Jednego dnia sprawdzam olej i jest ok, tydzień później wyskakuje komunikat o niskim stanie i dolewka ponad litr. Miesiąc spokój, i znowu to samo. Może ujemne temperatury coś dziwnei na odmę działały.

Poczytałem i założyłem już sam nową odmę Febi z filtrem filcowym.

Efekt - dalsze wciąganie oleju, ale akcja siorbania litra w tydzień już się nie powtórzyła. Do wymiany schodziło z max do min. Nadal kapało spod samochodu przez noc.

Kolejny filterek do wymiany zeszłego lata. Dalej to samo. a mechanik cały czas obserwował też wyciek oleju między odmą a turbo, uznał, że skoro odma spoko to, że najprawdopodobniej regenerwane turbo już się zmęczyło i wypadałoby się nim znowu zająć.

Ale póki jeszcze mogę coś posprawdzać to uznałem, że kupię odmę OEM bez filterka. Przy własnoręcznym montarzu widac, że konstrukcja niby podobna, ale trochę inna, bardziej przemyślana i lepiej wykonana, zazwyczaj w zamiennikach aż tak tego nie widać. No i w efekcie lekkie zdziwienie, bo od listopada poziom oleju praktycznie się nie zmienił. Z samochodu przestało lać olejem. Do lipca, kiedy podjadę na kolejny serwis olejowy jeszcze trochę czasu, ale wyglada na to, że problem został rozwiązany.

Edytowane przez madseason
  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Kolego mialem to samo   odma Febi  

Wystarczy  usunąć  sprężynkę  , która odbija membranę   ponieważ  jest zbyt  twarda  do tej  odmy  , sama membrana jest na tyle   elastyczna  i ma odpowiedni opór  żeby to pracowało poprawnie  . 

Zasada jest prosta  gdy turbo  zaciaga   powietrze    silnik jest pod obciążeniem membranka  ma zamykać obieg   ,a z sprężynką  nie ma szans   dlatego   wręcz wysysa olej  z silnika .

Niestety zamieniki  niektóre  takie są 

Edytowane przez aramiel123
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja mam dość spory problem z poborem oleju. Była zmiana odmy na Febi. Po przeczytaniu posta postanowiłem dokonać wymiany na OEM. Aktualnie samochód jest w serwisie więc zobaczę czy coś pomoże. Rozmawiacie o silniku 231KM?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, jak mam 231KM.

Odma OE bez filterka filcowego. Wcześniej też miałem FEBI. Ja zmieniałem sam, wolałem dopilnować, żeby wszystko było dokładnie poczyszczone pod uszczelkę odmy i śruby dokręcone nie za mocno.

Opublikowano

Witam 

Mam taką zamontowaną i faktycznie też zauważyłem ze odma febi przepuszcza mnóstwo oleju Na jesień przy wymianie oleju zmienię na OE i będę obserwować 

 

 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, kucy07 napisał(a):

Witam 

Mam taką zamontowaną i faktycznie też zauważyłem ze odma febi przepuszcza mnóstwo oleju Na jesień przy wymianie oleju zmienię na OE i będę obserwować

To może w międzyczasie sprawdź czy jako kolega wyżej pisał, jak wywalisz sprężynę to będzie lepiej.

Edytowane przez madseason
  • 1 rok później...
Opublikowano

Pozwolę sobie podbić temat.

Czy w wersji 3.0d z odmą bez separatora i filterka też jest możliwość wymontowania tej sprężyny od membrany? Próbował ktoś? Zmieniłem odmę na febi i nie wiem czy to turbiny przepuszczają czy odma. 

Opublikowano

Tak da się wywalić sprężynkę. Wystarczy ściągnąć pokrywkę od góry, są tam takie zatrzaski plastikowe. Ale jak będzie się zachowywać bez sprężynki odma nie mam pojęcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.