Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Mam dwa problemy, z którymi walczę od dłuższego czasu w mojej E90 LCI N47 320D Xdrive 177km automat.

1. Problem z DPF

Sadza szybko rośnie przez co DPF często się wypala.

DPF był prany około 3000 km temu, czujniki podmieniane, na ori były wartości na minusie na zgaszonym aucie, jak i na postoju, dodatkowo podpinałem drugi ori czujnik, ale zachowywał się trochę lepiej niż ten fabryczny. Finalnie zamontowałem HELLA, trochę poprawiło ciśnienie wsteczne. Na jałowym jest to 15-25hpa, na zgaszonym okolice 0.

Przed podmianą czujnika ciśnienia spalin na HELLA wymusiłem regenerację BTool'em przy zapełnieniu około 30g. Po zamontowaniu czujnika HELLA sadza wynosi około 6 g, przejechałem dosłownie 3-4km I poziom sadzy wzrósł do około 40g oraz zapaliła się regeneracja, więc pojechałem dokończyć wypalanie. Zrobiłem dystans 40km, poziom sadzy spadł do 2 g po zakończonej regeneracji, po czym wzrósł do 6g, a po przejechaniu kilku kilometrów poziom sadzy znów wzrósł do około 30g. Zrobiłem kolejne pare km, zatrzymałem się i znów włączyła się regeneracja przy 35g i musiałem dokończyć wypalanie. Oleju póki co nie przybywa, a spalanie w mieście to około 12-14L, w trasie około 7.5L

2. Szarpanie i przerywanie w okolicach 1500-1900 obrotów przy lekko wciśniętym gazie.

Szarpanie i przerywanie, z tego co zauważyłem objawia się najczęściej przy prawie rozgrzanym silniku (temperatura powyżej 82 stopni ) i nie dzieje się to zawsze, ponieważ na zimnym silniku zjawisko te nie występuje. Dzieje się to w momencie gdy mam wciśnięty lekko gaz, czuć szarpnięcia jakby po prawej stronie z przodu i po chwili wibruje całe auto. Po opuszczeniu gazu lub wciśnięciu mocniej to znika. Zawieszenie było sprawdzane kilka razy i nic nie znaleziono. Podkładane 3 różne komplety kół, wyważone, proste, dystansów nie mam, koło pasowe wymienione corteco, napinacz ina, pasek conti, wtryskiwacze wg. komputera, korekty idealne, wymieniony zawór EGR wahlera, przetwornik egr pierburga, jeśli chodzi o skrzynie to olej był wymieniany około 60 tys. km temu na ravenola 6hp, kolektor czyszczony, brak jakichkolwiek błędów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik jest dobry. Czyszczenie dpf w bmw nic nie daje. Temat przewalkowany. 

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam f30 n47t ,u mnie DPF wypalał się nawet po 60 km .Wymontowałem zalałem płynem na 7 godzin i wypłukałem wodą ,Teraz wypala się po ok 250-300 km a nie robietzadnych tras ,w niedzielę 25 km do pracy i w piątek powrót więc myślę że jest w miarę ok tym bardziej że przebieg 340 tyś i DPF okazało się że jest zamiennik Walker.Co do czujnika różnicy ciśnień polecam Delphi ,żaden Hella czy febi bo są bardzo czułe na temperaturę 

Opublikowano

Po kupnie auta (170,000km) sadza po wypaleniu utrzymywała się na ok. 15g przez dłuższy czas i powoli rosła. Gdy dobiłem do 240,000km, sadza po kilkunastu kilometrach rosła do 35g i włączało się zamawianie regeneracji. Sporo mijało zanim procedura się uruchomiła (200-300km), żadne błędy nie wyskakiwały, bo wszystko nadal było w normie, ale jednak większość czasu auto jeździło na zapchanym wydechu, a poziom popiołu osiągnął jakies 40g+, czyli 60-70% przewidzianej żywotności dpf. Pogoniłem go w trzy dupy. Jaki masz przebieg?

mnie N47 w trasie palił max 6l/100km, w mieście poniżej dychym więc coś jest nie halo. 

[2008 325d LCI E90]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.