Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Kupiłem niedawno BMW E60 z silnikiem M57N2 231km.

Oddałem DPF do regeneracji i po wykasowaniu błędów pozostały błędy :

43E2 - elektryczny nastawnik przepustnicy, uruchamianie

4020 - czujnik temperatury przed dpf

4212, 4222, 4242, 4252 - świece żarowe cylindrów 1,2,4,5


Czujnik przed DPF już zamówiłem, planuję też wymianę wszystkich sześciu świec żarowych. Martwi mnie jednak błąd dotyczący przepustnicy.

Kupować od razu nową przepustnicę, spróbować ją wyczyścić, jak ewentualnie powinna wyglądać diagnostyka, jak już się do niej dobiorę? Czy mógłby ktoś podzielić się jakąś dobrą radą?


Z góry dziękuję za pomoc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz kupić nową lub przekładać bebechy, z niesprawną przepusynicą (z tym błędem) dpf nie będzie się wypalać, jeśli będziesz tak jeździć to raz dwa go załatwisz.

Sprawdź jeszcze instalację - błąd wskazuje na przerwę w obwodzie.

spacer.png

Opublikowano
Dokładnie jak kolega pisze, z błędem przepustnicy dpf nie będzie się wypalał, podobnie z błędem czujnika temperatury spalin. Przepustnica do wymiany/naprawy, do sprawdzenia czujnik temperatury spalin. Błędy świec żarowych nie blokują wypalania filtra przynajmniej w moim przypadku tak było, ale prędzej czy później trzeba będzie się nimi zająć i dodatkowo sprawdzić sterownik świec żarowych, zazwyczaj gdy jest uszkodzony wywala błędy wszystkich świec, lub błędy komunikacji ze sterownikiem. Taka ciekawostka świece żarowe w e60 działają nawet latem, grzeją ze zmienna mocą aż do osiągniecia 60 stopni temperatury płynu chłodzącego. W przepustnicy uszkadza się elektronika, olej z dolotu ścieka po ośce przepustnicy i to on ją uszkadza. Szukaj na forum użytkownika ROGER-NYSA. Zajmował się naprawą tych przepustnic. U mnie już chyba trzeci rok po naprawie i odpukać działa bez zarzutu.
Opublikowano

W końcu mamy nowe forum i mogę podziękować za odpowiedzi. Tak więc dziękuję! 🙂
Przepustnica została wymieniona, czujnik (ten bliżej przedniego zderzaka) też.
Niestety okazało się, że błąd nadal występuje i muszę wymienić też drugi czujnik - ten bliżej podszybia. Dostęp jest tragiczny. Mam nadzieję, że po wymianie samochód zacznie już gadać.
Mało tego to jak próbuję go przestawić, to po 4-5 sekundach pracy silnika samochód gaśnie. Nie mam pojęcia, dlaczego. BimmerTool pokazuje mi 65% "zasyfienia" DPF, ale wcześniej jeździł. Właśnie chciałem wyjechać na trasę i przepalić trochę filtr. 
Jak wrócę z pracy to może uda się na trybie sport coś przejechać, bo jak nie to chyba tylko laweta i znowu 1000zł za czyszczenie DPF 🤮

 

Opublikowano

Aktualizacja, może komuś się przyda na przyszłość:

Silnik M57N2 - katalizator i DPF w jednej puszce. Najpierw wymieniłem czujnik bliżej przodu samochodu, ale błąd 4020 nadal pozostawał. Odpięcie tego czujnika generowało za to błąd 4030.
Wymieniłem czujnik, który jest usytuowany trochę głębiej - bliżej tyłu samochodu, za sondą lambda. Dostęp był tragiczny, trochę się nagimnastykowałem. Ostatecznie udało się ten czujnik wymienić i błędu nie ma.  
Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz @Kuj0n i @tomaszj1990 za podpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.