Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka!

Mam problem za który znów się zabwszsyieram ... Od początku posiadania samochodu nie działają mi łopatki przy kierownicy. Auto łopatki posiada zgodnie z VIN więc nie jest to jakaś dokładka. Dzisiaj zdecydowałem się ściągnąć poduszkę i zobaczyć czy wszystko jest podłączone. Wygląda na to że tak, nic nie jest urwane ale! zauważyłem że kiera nie jest Ori, napisane na niej jest że jest chyba z E87, a data a produkcji to 2009 ( data mojego samochodu to 2007 ) myślałem że to może wina za nowych łopatek chyba to jest ten pre-lci model bo posiadają 3 kabelki i wszystko wygląda na to jakby miało działać...

Po głowie krąży mi że może to padła taśma... lecz czy jest to możliwe żeby padły tylko polączenia od łopatek, a cała multifunkcja działa?

Trochę się wkurzam bo podejrzewam że to jakaś pierdoła... pewnie przerwany kabelek tylko nie mam pojęcia gdzie ...


Macie może jakieś pomysły? czy możliwe jest to że zwijak się uszkodził ?


Odpowiadam z góry na najczęstsze pytania:

Zmiana manualna biegów z lewarka udaje się bez problemu.

Inne przyciski na kierownicy działają bez zarzutu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 99 procent nie było w tym aucie łopatek fabrycznie. Łopatki przy kierownicy dla 330xd były dostępne za dopłatą od września 2007, Jako opcja 2XA (kierownica sportowa z łopatkami i multifunkcją) lub 7XA (kierownica M z łopatkami i multifunkcją).

Opcje 240, 255 i 710 to kierownice skórzane, odpowiednio standardowa, sportowa i M. Opcja 249 to multifunkcja ale bez łopatek.

Opublikowano

Na 99 procent nie było w tym aucie łopatek fabrycznie. Łopatki przy kierownicy dla 330xd były dostępne za dopłatą od września 2007, Jako opcja 2XA (kierownica sportowa z łopatkami i multifunkcją) lub 7XA (kierownica M z łopatkami i multifunkcją).

Opcje 240, 255 i 710 to kierownice skórzane, odpowiednio standardowa, sportowa i M. Opcja 249 to multifunkcja ale bez łopatek.

 

WBAVT91080KX28604

u mnie jest opcja 7XA :) było 99% szans, a jednak pomyłka ;)

Opublikowano
Także nie rozwiązujmy kwesti czy były czy nie, bo były zgodnie z VIN - za dużo już grzebałem żeby się na takim prostym zagadnieniu wyłożyć ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Podpięcie kompa, jeśli nie widać uszkodzenia wiązki po zdjęciu poduszki. Ewentualnie może ktoś je wykodował, nie wiem po co miałby to robić.
Opublikowano

Hmm, skanowałem bimmerstool i żadnego błędu nie było... myślisz że te łopatki się koduje? bo podobno one działają na zasadzie zwarcia i ludzie coś tam piszą że one nie są kodowane w przedliftowej wersji...ale to nw...

spróbuję sprawdzić jeszcze ten zwijak, czy jest przejście na 4 i 6 pinie... ale wydaje mi się że jakby coś padło to by całe nie działało a nie tylko łopatki....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przedlifcie kodować nie trzeba bo to jest wpięte tak jakbyś lewarkiem zmieniał bieg.

Natomiast jeśli ktoś założył Ci poliftowe łopatki to one działają na zasadzie zmiany rezystancji (lewa i prawa ma inne rezystory) - wtedy trzeba na płytkach łopatek wylutować rezystory (równoległy do łopatki wylutować a szeregowy zmostkować) tak żeby działały jak preLCI.

Potem może okazać się, że łopatki działają odwrotnie i wtedy trzeba zamienić piny.

spacer.png

Opublikowano
Hmm, rozbierałem kierę i od łopatek idą 3 przewody i raczej sam mechanizm wygląda na ten analogowy ... generalnie poliftowe łopatki to te takie bardziej płaskie, co nie? ja mam te pierwsze takie okrąglejsze :D że można jedną łopatką zmieniać góra i dół :) w piątek jeszcze zobaczę miernikiem zwijak ... jak to będzie działać to nie wiem ocb... chyba jeszcze zostało zrobić tak żeby pominąć multifunkcję i bezpośrednio podłączyć sie pod pin 4 i 6 w zwijaku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.