Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja założyłem, że przełącznik z autoświatłami będzie miał więcej kabli :classic_smile: 

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest dokładnie to samo.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

U mnie, to raczej nie jest usterka....... Już tłumaczę...

Mamy czerwiec.....rozpoczęło się lato ( o dziwo, to nawet tutaj jest lato - od kilku dni +32 stopnie ciepła [jajo idzie znieść], na ulicach jest sporo kurzu który się podnosi.....

Myślę że to jest przyczyna właśnie - kurz. Dziś rano, wycieraczki nie "obmiotły" szyby, bo była mała wilgoć w powietrzu...

Ale gdy ruszałem z pracy, wykonały jedno "obmiecenie".

Teraz, jak uruchomiłem auto celem przestawienia, nie ruszyły się z miejsca.

Jutro z rana wytrę szybę w miejscu czujnika i zobaczymy czy wycieraczki ruszą..... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No, tak, tylko TIS podaje to co napisałem, czyli jeśli po zgaszeniu auta manetka została w pozycji auto to ponowne uruchomienie silnika nie aktywuje automatycznych wycieraczek nawet jeśli będzie padał deszcz. Chyba, że to zależy od sterownika GM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tak samo jak Fuser.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
Opublikowano

dziś przed starte auta, przetarłem szybę w miejscu czujnika. Nie było wilgoci w powietrzu - było sucho i +17stopni o 6.30 rano.

Wycieraczki nie "obmiotły" szyby po uruchomieniu auta. Czyli wychodzi że to właśnie kurz powodował ruch wycieraczek.....

posprawdzam to jeszcze przez kilka dni.....

Opublikowano

rain sensor działa. dziś zrobiłem próbę na spryskiwacz do kwiatków.....

podsumowując:

1. nie może być powietrza między szyba a czujnikiem - silikon na;leży przykleić bardzo starannie.

Ja przykleiłem pierw do obudowy, a następnie przykleiłem obudowę do szyby. Proces klejenia rozpocząłem od precyzyjnego ustawienia owej obudowy (aby jak najwięcej światła wpadało przez czerwony plastik na obudowie). Następnie przyłożyłem lewą stronę obudowy (można wtedy skorygować ewentualne położenie tej obudowy) i zacząłem przyklejać całość.

2. skasować wszystkie błędy w rain sensor (AIC)

3. wgrać inicjalizację rain sensora.

Aby działało: manetka wycieraczek ustawiona musi być na pozycję nr 1. To samo dotyczy pokrętła częśtotliwości umieszczonego na manetce -także ppozycja 1.

to wszystko.

Apropo błędów: ja miałem różne błędy wskazujące na np manetkę, sensor czy jakieś niemieckojęzyczne (INPA) cuda.

Proponuję najpierw rozpocząć od silikonu między szybą a czujnikiem - jeśli znajduje się tam powietrze - to jest przyczyna (najczęściej)

Opublikowano

dziś był chrzest bojowy - popadało deszczem.....

no, szału nie było. d...py nie urwało...

Na pewno ten rain sensor nie działa tak samo jak z mojego pierwszego touringa - tam, byle kropla deszczu powodowała uruchomienie wycieraczek...

w tym aucie, nie....musiałem kilka razy pomóc pokrętłem...

Wyczytałem że szyba traci swoją przeźroczystość itp, że sensor musi się "przyzwyczaić"....

Zacząłem podejrzewać że winę ponosi jednak ta taśma której użyłem do przyklejenia czujnika..... Nie jest to typowy żel do tego czujnika (już zamówiłem 4 sztuki z przodującego kraju świata który produkuje wszystko...), a taśma dwustronna, gruba, przeźroczysta.

myślę że to ona "wprowadza" sensor w błąd i wycieraczki chodzą bardzo ślamazarnie.....

Opublikowano
23 godziny temu, Borsuczek napisał(a):

Pisałem już wcześniej, że masz problem z masą silnika wycieraczek 😉

trzeba zdejmować wycieraczki i dostać się do silnika wycieraczek? Tam gdzieś w pobliżu jest ta masa?

Opublikowano

zauważyłem jeszcze jedno- dziś padało w Bergen musiałem wymusić ruch wycieraczek przekręcając pokrętło na manetce o jeden w górę a potem powróciłem do pozycji 1 pokrętła na manetce....Kiedy to zrobiłem, wycieraczki ożyły i zaczęły normalnie pracować...Padał intensywny deszcz - intensywnie działały

deszcz się skończył - wycieraczki przestały działać.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masa wycieraczek jest pod dywanem pod fotelem kierowcy. Do silnika wycieraczek wchodzą cztery piny i masa jest na 1, brązowy kabel to masa jak to zwykle bywa.

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 21.06.2023 o 19:18, 520i napisał(a):

dziś był chrzest bojowy - popadało deszczem.....

no, szału nie było. d...py nie urwało...

Na pewno ten rain sensor nie działa tak samo jak z mojego pierwszego touringa - tam, byle kropla deszczu powodowała uruchomienie wycieraczek...

w tym aucie, nie....musiałem kilka razy pomóc pokrętłem...

Wyczytałem że szyba traci swoją przeźroczystość itp, że sensor musi się "przyzwyczaić"....

Zacząłem podejrzewać że winę ponosi jednak ta taśma której użyłem do przyklejenia czujnika..... Nie jest to typowy żel do tego czujnika (już zamówiłem 4 sztuki z przodującego kraju świata który produkuje wszystko...), a taśma dwustronna, gruba, przeźroczysta.

myślę że to ona "wprowadza" sensor w błąd i wycieraczki chodzą bardzo ślamazarnie.....

Pokrętło jest do regulacji intensywności czujnika, pierwsza pozycja najmniej czuły a ostania najbardziej czuły.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 14.06.2023 o 22:05, Fuser napisał(a):

 

Co ciekawe, po pewnym czasie pracy automatycznej wycieraczek zapalają się światła mijania nawet jak nie ma zmroku. Oczywiście  przełącznik świateł musi być na "AUTO". Nigdzie nie znalazłem opisu takiej funkcjonalności, tak samo nie mogę znaleźć schematu z przełącznikiem świateł w wersji automatycznej.

To czujnik nie tylko deszczu ale i również zmierzchu, jak jest intensywny deszcz to spada widoczność, stąd uruchomienie świateł mijania przy ustawionej opcji automatycznej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, maniek21112 napisał(a):

jak jest intensywny deszcz to spada widoczność, stąd uruchomienie świateł mijania

Mam trochę inne doświadczenia. 

Zaczyna padać drobny deszcz, włączam wycieraczki automatyczne, które od czasu do czasu zgarną szybę. Po przejechaniu kilku kilometrów załączają się światła mijania, deszcz cały czas delikatny. W pewnym momencie wyłączam wycieraczki i światła natychmiast gasną. Jeśli miałoby to powiązanie ze spadkiem widoczności to powinny się świecić nadal. Poza tym u mnie światła po zmierzchu zapalają się dosyć późno, tzn. musi być naprawdę ciemno. Większość aut ma już załączone światła, a ja nadal jadę na dziennych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gasną mijania po wyłączeniu automatycznych wycieraczek, ponieważ sterownik uznaje, że gdy przestaje padać to widoczność poprawia się. Czułość czujnika zmierzchu można zmienić przez ncs, gdy koduje światła dzienne od razu zmniejszam czułość żeby właśnie później uruchamiały się mijania, fabrycznie są trochę zbyt nadgorliwe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

czujnik zgłasza taki błąd:

2 keine Adaptation an Scheibe moeglich.....

ktoś poratuje o co chodzi?

wymierniłem rain sensor na inny (mam 3 sztuki) ale nic to nie dało.

bezpiecznik 38 (podpowiedź z ISTA) jest cały - sprawdzony przyżądem.

gdzie szukać dalej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Próbowałeś skalibrować ? Żelek się nie odkleił ? Wygląda jakby był poza zakresem. Nie wiem jak ISTA, ale INPA pokazuje stan każdej z czterech par czujników deszczu.

Opublikowano

Próba kalibracji w INPA przechodzi gładko (po skasowaniu błedu - który jednak nie daje się skasować). Natomiast w ISTA pokusiłem się o pełną diagnostykę, i podpowiedzi z ISTY co z tym robić. No więc ten "mundry" program podpowiedział żeby skasować błędy i zrobić pełną inicjalizację czujnika. Niestety, gdy robni pełną inicjalizację czujnika, program staje i nie kończy.

Też mi się wydaje że będzie to wina żelka. Tymm bardziej, że z lewej strony żelka zauważyłem odklejenie. Jutro podziałam i dam znać. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z boku jak się odkleja to jeszcze nie powinno mieć wpływu. W INPA będziesz mieć wartości z czterech czujników. Jeśli któryś odbiega od pozostałych to jest z nim problem.

image.png.6f580de8a1106e74a50298ffb4e53dc2.png

Jak przyklejałem czujnik to zostało powietrze na pierwszym czujniku co widać powyżej po kalibracji. 

image.png.e37b7c81b6e32ccd5b09c8d328f49b72.png

Potem to powietrze w większości usunąłem i wskazania się poprawiły.

Opublikowano
24 minuty temu, Fuser napisał(a):

Potem to powietrze w większości usunąłem

no to u mnie, tego powietrza jest jak na lekarstwo - znaaaacznie mniej. Tak mi przyszło teraz do głowym, żeby to usunąc igłą.... jutro sprawdzę....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, usuwałem to cienką igłą do iniekcji. Niestety nie miałem nikogo do pomocy i robiłem to na ślepo dlatego powstała taka sieczka. 

IMG_20240506_173000.thumb.jpg.8dfd1c8277271a6833840f9332560526.jpg

Jednak jak nadeszło lato to od temperatury żelek się rozlał i teraz nie ma śladu. Mimo wszystko i bez tej "naprawy" wycieraczki u mnie reagowały na deszcz i nie miałem żadnego błędu więc zobacz najpierw jakie są wskazania, a jeśli bąbel nie jest w obszarze czujnika ta ja bym tego nie ruszał. 

Opublikowano

no więc wymiana żelka nic nie dała.

dalej uparcie INPA pokazuje błąd jak wyżej....

chyba będzie trzeba odpalić ISTA i posłuchać co ma ciekawego do powiedzenia.

U mnie INPA pokazuje takie dane.

Jak się dostać do tych, które tobie pokazuje?

IMG_20241020_141717.jpg

Opublikowano

dzisiejsze skanowanie ISTA

ISTA pokazała że jest zwarcie do kółka (pokrętła). Dobrze interpretuję? INPA takich danych niestety nie pokazuje.....

Chodzi o manetkę z prawej strony kierownicy?

 

IMG_20241021_180015.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.