Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No właśnie do tej pory oba serwisy BMW powiedziały,że poduszki w F15 są "pancerne" i że obecne też są ok...aczkolwiek widzę,że one chyba mają specyficzny kierunek montażu? Może przy wymianie amortyzatora zostały źle zamontowane (a akurat wymianę amorków robiłem w okolicznym warsztacie)?

Ale teraz hit, kiedy mam w aucie pasażera 80kg+, stuki przestają być słyszalne 😵...posadziłem też ojca za kierownicą,sam usiadłem na miejscu pasażera, i znowu stuki ucichły...Czyżby jednak kolumna macphersona?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio wziąłem ponownie auto na podnośnik aby przyjrzeć się jeszcze jednej rzeczy - a mianowicie przedniemu wałowi napędowemu.
Luz, jaki posiadam, jest jeszcze większy niż na poniższym filmiku:


Dlatego postanowiłem wał zregenerować. Wysłałem do firmy pod Warszawą specjalizującej się w regeneracji wałów i oto dziś przyszedł zregenerowany wał - wymienione krzyżaki itd, wyważony, ale co ważne z wydłużonym frezem w stosunku do fabrycznego frezu:
 

Dam znać po montażu czy rozwiązało to problem.

 

20240515_210355.jpg

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Walki ciąg dalszy - teraz skupiam się na poduszkach amorków. Nagrałem ich pracę w trakcie jazdy - co sądzicie? Czy zakres pracy poduszki nie jest przypadkiem za duży?
 

Tylna poduszka:


Przednia poduszka:

 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dla potomnych: wymiana poduszek nie przyniosła ponownie poprawy (ani poduszka skrzyni) która także została wymieniona...

Na tym etapie myślę,że zawieszenie już można wykluczyć...niedawno zauważyłem,że końcówki wydechu dosyć mocno wibrują - mimo,że wieszaki są całe, ale po 275 tys robiły się dość miękkie...może wydech o coś się obija kiedy pojazd uderza w poprzeczną przeszkodę...


 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Walki ciąg dalszy! Tym razem wziąłem na warsztat górne wahacze, których tuleje były już dość zużyte (sworznie o dziwo były w dobrym stanie). Oczywiście po wymianie głuche puki zostały dalej, ale na pewnych drogach zrobiło się ciszej...

W związku z tym,że wymieniłem już w zasadzie kompletne zawieszenie, pójdę za ciosem i wymienię gumy stabilizatora (niestety z całym stabilizatorem). Mimo,że gumy "wyglądają" w miarę ok a stabilizator był wielokrotnie sprawdzany, znalazłem wielu użytkowników gdzie mimo dobrego stanu wizualnego, gumy jednak były już miękkie i były źródłem problemu...

Dam znać po wymianie o efektach...

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i niestety, stabilizator wymieniony ( a przed nim wszystkie elementy zawieszenia) a głuche stukanie na (falistych szczególnie) nierównościach dalej występuje... gdyby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie to będę wdzięczny. Przypomnę,że maglownica też została już wykluczona...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.