Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam jakiś czas temu wymieniłem termostat główny na termostat firmy mahle samochód po trasie 30km osiągał temperaturę 70stopni po wymianie temperatura nie ulegała zmianie mechanik zapropowanowal wymianę na oryginał twierdząc ze nowy ma wadę po wymianie na oryginał temperatura osiągała normalnie 90 stopni lecz następnego dnia po trasie 30km było wszystko git do czasu kiedy nie stałem w mcdrivie wtedy zaczęło telepać autem i obroty zaczęły delikatnie skakać od tego czasu samochód znowu dobija tylko do 70 stopni.

Jakieś pomysły?

E91 2006r 2.0d m47 163km automat

Edytowane przez LORENZe91
Opublikowano
Dodam również ze w aucie był nie dawno robiony układ chłodzenia (wywalało płyn) test na upg nic nie wykazał została wymieniona chłodnica wąż z pęknięciem przy odpowietrzniku i korek od zbiornika wyrównawczego z układem teraz jest wszystko git a do tego po miesiącu od wymiany oleju musiałem zrobić dolewkę 1l nie wiem czemu (czy tyle wciągnął czy mechanik nie uzupełnił do pełna) wcześniej przez miesiąc jazdy nie ubyło nic a teraz taka sytuacja.
Opublikowano

Termostat EGR kiedy ostatnio wymieniałeś?


Ciężko jest w silnikach M47 / M57 jednoznacznie zdiagnozować który jest do wymiany, dlatego większość osób wymienia oby dwa, co jest chyba dobrym podejściem.


To że termostaty Mahle/Behr są gorsze od oryginału to raczej miejskie legendy.

Opublikowano

Kolego,

Wymień drugi termostat EGR i będzie cacy.

Opublikowano
Domyślam się ze może pomóc ale meczy mnie fakt ze przez chwile po wymianie z mahle na oryginał było dobrze do czasu kiedy nie zaczęło rzucać autem
Opublikowano
Termostat EGR kiedy ostatnio wymieniałeś?


Ciężko jest w silnikach M47 / M57 jednoznacznie zdiagnozować który jest do wymiany, dlatego większość osób wymienia oby dwa, co jest chyba dobrym podejściem.


To że termostaty Mahle/Behr są gorsze od oryginału to raczej miejskie legendy.

Mam od dwóch miesięcy auto nie wymieniałem zacznę od niego ale myśle ze coś więcej mu dolega

Opublikowano
Termostat główny tylko OE BMW. To co sprzedają w opakowaniach Mahle/Behr to podróbka.

Później zamontowałem oe dwa dni było normalnie do momentu tego co napisałem wyżej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zastanawia mnie od czego to telepanie. Pytam, bo mi ostatnio padla pompa wody. Ogolnie auto zaczęło chodzic glosniej i lekko gubiło płyn. Temperatura raczej w normie byla, ale nie kontrolowalem tego na bieżąco. Aż pewnego dnia wywalilo płyn. Po wymianie pompy, niestety w trasie, wszystko dziala cicho i prawidlowo.

Drugi podejrzany to termostat od skrzyni, skoro resztę wymieniłeś.

Co do jakosci termostatu Behr to dobrego slowa o allegrowych nie powiem. Jest to badziewie i nie warto go montowac. Może trafiłem na jakaś podróbę, ale byl to śmietnik, ktory kosztowal mnie sporo problemu, bo przecież jak nowy termostat , moze nie byc sprawny. Główny tylko OEM.

Opublikowano
Wymienię termostat egr i dam znać co do temperatury, nawet jeśli to się okaże problem to jak to jest możliwe ze przez dwa dni po wymianie było wszystko ok do czasu telepania samochodem a po tym znowu miał niską temp
Opublikowano

Mam aktualnie tych M47 M57 pięć w rodzinie, pierwsze od ponad 10 lat. Trochę się tych termostatów nawymieniałem.


Zwykle z tą diagnostyką tak jest że potem trzeba wymieniać drugi termostat.


Poza termostatami, swiecami, klapami gaszenia, kołem pasowym i chłodnicą EGR, w tych silnikach nic się nie psuje.


Niestety konsekwencją tych usterek są kłopoty z DPF i tutaj już gorzej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest automat, w serii 5 jest jeszcze trzci termostat przy skrzyni biegów i nawet jak sięwymieni główny i EGR to może dalej nie trzymać temperatury właśnie przez ten zintegrowany z chłodnicą skrzyni. Czy w 3 też jest chłodnica skrzyni z termostatem to nie wiem.
Opublikowano
To jest automat, w serii 5 jest jeszcze trzci termostat przy skrzyni biegów i nawet jak sięwymieni główny i EGR to może dalej nie trzymać temperatury właśnie przez ten zintegrowany z chłodnicą skrzyni. Czy w 3 też jest chłodnica skrzyni z termostatem to nie wiem.
sprawdzę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie jest jak w piątce, że te termostaty padaka jak muchy, a nowy kisztuje majątek. Znaczy jest termostat na wymienniku ciepła i moze sie uszkodzić. Mozesz to sprawdzic zaciskajac wąż do niego i robiąc taka 10km trase i patrząc na temperature silnika. Kupno zamiennika to z tego co kojarze kolo 300zl. Do twojego jest chyba numer 17217529499, ale lepiej po VIN dobierać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przesady z tą padaką, u mnie 16 lat i 300 tysięcy wytrzymał termostat na chłodnicy skrzyni. A że czytałem, że zamienniki niessensa w tym przypadku to właśnie padaka - kupiłem OE za jakieś 700 o ile dobrze pamiętam. Ale są też inne rozwiązania, jak założenie termostatu z grupy VW na wąż jak ktoś woli dobrze ale po taniości.
Opublikowano

Taak jak kolega napisal wyzej, jest masa podrobek. Kiedys, nie znajac sie, kupilem na ebay. Dostalem jak sie okazalo jakas podrobe, oraz zlozone na plasko pudelko od Mahle :D


Oryginaly z BMW naprawde nie sa wiele drozsze i to poki co jedyna czesc jaka znam, ktora kupuje sie tylko w ASO.


Moja podroba padla szybko, rozgrzewal sie tylko do 70C. Co ciekawe, po wylaczeniu silnika i powtornym odpaleniu juz rozgrzewal sie jak nalezy, wiec dzieki malym stopom po drodze jakos udalo mi sie rok przejezdzic bez swiadomosci, ze jest zwalony. Ten od EGR mam do dzis na strychu, dmuchasz w niego jak w gwizdek, wiec tez zdechl.


Walniete termostaty to glowny powod zapychania sie DPF, ludzie pozniej jezdza na chemiczne czyszczenie zamiast zwyczajnie zlikwidowac przyczyne. A propos, zapchany dpf (z kontrolkami) mozna spokojnie wypalic w trasie.

[2008 325d LCI E90]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie zwykle lampy halogenowe będą pasować z lifta do przed lifta? Jak wyglada temat mam wstawione jakieś chińskie na soczewce i raczej zwykła h7 będzie lepiej świecić w odbłyśniku 

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem ze pytanie nie było w temacie ale nie trzeba od razu drwic jak chciałeś zabłysnąć to trzeba było się brokatem posypać. 

Edytowane przez LORENZe91
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie masz dystansu i poczucia humoru to wystarczy użyć opcji szukaj. Samochód jest na rynku od 19lat, na pewno ktoś przed Tobą to sprawdził.

spacer.png

Opublikowano

Mam dystans i poczucie humoru ale lubie odbić piłeczkę zrobiło sie zabawnie śmiałem sie z kolegami w pracy z tekstu kolegi wszystko jest si.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Halogeny LCI i preLCI są P&P, ale nie licz na ringi bo tylko w Xenonach nadawały się na DRL.

Szczerze, widziałem chińczyki z soczewką h7 z LEDami philipsa a nie jakimś badziewiem z aliexpress i świeciły dużo lepiej niż halogen. Pozostaje kwestia legalności ale przeglądy przechodziło 😄

Edytowane przez Kuj0n

spacer.png

Opublikowano

Nie zależy mi za bardzo na tych ringach bardziej na samym wyglądzie reflektora ledow tez nie chce zakładać pecha będę miał i dowód zabiorą. Czyli spokojnie mogę zakładać poliftowe dziękuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.