Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam szanowne grono.

530d 2000 rok touring automat z samego rana nie zapalił. Prób było kilka, dość żwawo kręciła, momentami jakby już "chwytała", lecz niestety, zonk. Za dwa dni zapaliła od strzała pojechałem jakieś 20 minut, zgasiłem i powtórka z rozrywki. Kręci, kręci lecz nie zapala. Po podpięciu INPY:

7717- cramshaft sensor- dodam, że czujnik wałka rozrządu wymieniałem we wrześniu tamtego roku (Hella)- jedyny błąd

Ciśnienie na szynie 340 bar

Ciśnienie wstępne 4.0 bar

Korekty:

Ad1 -0,90

Ad2 -1,67

Ad3 0,54

Ad4 1,24

Ad5 -1,46

Ad6 1,61

Dodam, że z miesiąc temu miałem przypadek, że zgasła podczas jazdy, lecz zapaliła i wszystko było ok. Wydaję mi się, że generalnie jest słaba, mimo tego że automat, to sądzę że powinna nieco szybciej się zbierać, a zbiera się trochę wolno gdyż ma około 15 s do 100km, przynajmniej moim zdaniem za dużo.

Pompa CR wydaję sie być lekko zapocona, ale nie zupełnie mokra? Czyżby to był główny winowajca?

Panowie co teraz robić? Demontować pompę, wtryski? Czy kupić nowy czujnik wałka? Chyba, że jeszcze coś posprawdzać? Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie :cry2: Dodam,że na plaka też nie chcę zapalić...

Edytowane przez tadzio84
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak następnym razem nie odpali to wykręć czujnik i do zamrażarki, albo zamrażacz w sprayu. Jak po schłodzeniu odpali to znaczy, że czujnik leży, no chyba, że jak kolega napisał - wiązka/wtyczka.


Jak pompa CR się poci to w końcu się poszcza całkiem. Na zimnym silniku włóż tam rękę i spróbuj namacać bardziej od spodu. Jak na palcach masz ślady świeżej ropy to trzeba z tym zrobić porządek w najbliższym czasie. Nie ma wpływu na odczuwalną moc silnika. Do sprawdzenia ciśnienie wstępne i ciśnienie doładowania (aktualne i oczekiwane) pod obciążeniem. W automacie trochę ciężko to zrobić, ale trzeba spróbować - ręcznie ustawiasz na drugi bieg, komputer obok, zakładka Analog 2, włączasz nagrywanie pulpitu i od obrotów jałowych sandał w podłogę i ciągniesz do 4000 obr jeśli w ogóle dociągnie do tych obrotów. Potem ciśnienie wstępne do ilu spada pod obciążeniem. W międzyczasie zerkasz w lusterko jak dymi, czy bardziej na początku, a potem zanika czy wzrasta dym. Lepiej analiza wychodzi programem TestO tylko trzeba się trochę pobawić eksportem danych do exela



Korekty są całkiem w porządku, ja bym wtrysków nie ruszał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli nowy oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu jest za drogi (ok 600,-) to kup używany, jest zdecydowanie większa szansa, że będzie działał niż w przypadku hella.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z ciekawości kupiłem czujnik 17SKV495. Dziwne, ale u mnie działa, M57D25. Koszt 40 zł :) Włożyłem do bagażnika jako rezerwa.


IMG-20230522-122522.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.