Skocz do zawartości

E39 touring znikający prąd


520i

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio ledwo udało mi się uruchomić auto po jednodniowym postoju..... Kontrolki na tablicy zaczęły mrugać,przygasać itp cyrk. W roli głównej oczywiście kontrolka akumulatora. (akumulator nowy 6-8 miesięcy ma, alternator robiony jakiś rok temu, ale większość czasu przeleżał na półce jako rezerwowy)

Po jakich 5 minutach auto wyłączyłem.... i normalnie auto się odpaliło już bez tego cyrku z kontrolkami.

Na pierwszy ogień oskarżyłem tubę basową, i wzmacniacz - odłączyłem to, ale prąd dalej znikał.

Następny winny - radio i kable z tyłu za nim.

Z racji tego że mieszkam na bocznej ulicy, usłyszałem że coś się włącza i po chwili wyłącza. Obstawiłem wiatraczek w IHKA. Odłączyłem moduł, szum słychać nadal. Wybebeszyłem radio i zacząłem nasłuchiwać - wentylator nawiewu. Cyklicznie co jakiś czas się włączał i po chwili wyłączał. I tak w kółko. Bezpiecznik w schowku - sprawdzony. Bezpiecznik za schowkiem - okazało się że jest trochę wysunięty gniazda. Wyjąłem go - wentylator przestał się włączać.

Przedzwoniłem go - jest OK. Z magazynku przyniosłem inny - włożyłem, wentylator przestał się włączać. Odpaliłem auto, wyłączyłem i nasłuchiwałem czy się włącza. Nic, cisza. Wentylator się już nie włącza. Po drodze, wymieniłem też jeża - okazało się że mam oryginał z pierwszego montażu. Zamontowałem inny.

I teraz pytanie - czy wysunięty bezpiecznik (ten za schowkiem) mógł powodować cykliczne włączanie i wyłączanie wentylatora?

Nie sądzę żeby winna była opornica którą wymieniłem jednak na inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest ten za schowkiem - F76 bodajże - pomarańczowy ten wielki. Tam są dwa duże bezpieczniki. Pomarańczowy od wentylatora, czerwony od rozruchu.....

https://schematy24.pl/bmw-5-e39-1996-2003-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow/

Trzeci rysunek na tej stronie, licząc od góry.....

Wentylator już się nie włącza, akumulator trzyma napięcie. Właśnie go doładowuję do pełna.

Dodatkowo wymontowałem moduł IHKA i wyczyściłem wentylatorek (zasyfiony był nieżle). Od dnia kiedy zauważyłem że coś mi kradnie prąd, nie słyszałem działania tego wentylatorka (albo nie zwróciłem na niego uwagi). Teraz go wyczyściłem i przesmarowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
F76 z tego rysunku wygląda jak normalny bezpiecznik, aczkolwiek faktycznie jest od zasilania dmuchawy. Idzie bezpośrednio do jeża na pin 2. Jak przerywał to może się jeż wzbudzał i stąd ten pobór prądu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F76 z tego rysunku wygląda jak normalny bezpiecznik, aczkolwiek faktycznie jest od zasilania dmuchawy. Idzie bezpośrednio do jeża na pin 2. Jak przerywał to może się jeż wzbudzał i stąd ten pobór prądu.

niewykluczone właśnie, tym bardziej że bezpiecznik był ok.

Profilaktycznie wymieniłem też jeża. Okazało się że mam jeszcze oryginał w tym aucie........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.