Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,


Temat był chyba wiele razy poruszany, przejrzałem ich wiele, ale nie byłem w stanie odnaleźć odpowiedzi i konkretnego pytania jakie mi się zrodziło w głowie.


Mam w E46 sedan polift zwykłe lampy bez soczewki, ale chciałbym je mieć (soczewki), bo wiadomo ładnie wyglądają i odmładzają wygląd auta. Pytanie jest takie, czy soczewka bardzo poprawia oświetlenie lub jakie są jej zalety i wady?


Dalej, gdybym chciał dołożyć tą soczewkę to opcjami najbardziej normalnymi/zgodnymi z prawem i bezpieczeństwem wydaje się:


1) Wymiana lamp zwykłych na xenonowe. Jaki koszt całkowity by był takiej zmiany? Chciałbym usłyszeć opinię osoby, która się w to bawiła czy warto.


2) Wymiana lamp na te od DEPO z soczewką na H7. Konkretnie chodzi o te https://allegro.pl/oferta/lampy-reflektory-bmw-e46-4d-2001-05-ring-black-12694669218 Ma ktoś jakieś zdanie o tym wynalazku? Po opiniach można dojść do wniosku, że według jednych kupa, która szybko się zużywa i w dodatku parują, a według drugich są super. Mam takie też w Audi A3 od DEPO i właśnie parują plus w deszcz praktycznie nic nie świecą stąd moje obawy.


I opcja mniej normalna:


3) Przeróbka lamp zwykłych na soczewkę z H7. Skoro DEPO to jakoś zrobiło i ma homologację to chyba można to zrobić po ludzku? :idea:

Opublikowano
Za same lampy trzeba liczyć z 800-1000 zł. Dokładasz do tego czujniki poziomowania na przednią i tylną oś, wyjdzie coś około 150zł za dwa wraz z mocowaniami. Warto to mieć kompletne bo inaczej nie zamontujesz czujników. Do tego spryskiwacze lamp wraz z listwami pod lampy plus zaślepki spryskiwaczy, to chyba najgorsze do dostania, bo musisz mieć w kolor, myślę że z 300 zł za dwie maskownice to będzie dobra cena. Nie wiem czy lampy halogenowe mają mocowanie pod spryskiwacze, jak nie to trzeba będzie dokupić. No i moduł świateł też trzeba zmienić bo auto poziomowanie nie będzie działało, moduł od 100 do 300 zł za wersję z kierunkami autostradowymi. Instalacja jest taka sama, trzeba dołożyć do jednym przewodzie na lampę bo nie będzie działała przysłona bixenonu. Instalację czujników auto poziomowania też trzeba dołożyć. Ciężko to wycenić finalnie bo wszystko zależy w jakim stanie kupisz części. Większość reflektorów jest już zmatowiała od wieku, mocowanie czujników mogą być zardzewiałe, szczególnie te na tylną oś. Trzeba też dostać gumę/peszel, która wchodzi w podłogę z tyłu bo inaczej woda będzie się dostawała do bagażnika. Nie liczę pracy, bo jak ktoś to będzie robił to za to zapłacisz sporą sumkę. Miałem kiedyś lampy DEPO w Seacie i nigdy więcej. Zajrzyj do działu Zrób to Sam, masz mój opis montażu xenonu do Compacta, większość elementów jest taka sama.
Opublikowano
Za same lampy trzeba liczyć z 800-1000 zł. Dokładasz do tego czujniki poziomowania na przednią i tylną oś, wyjdzie coś około 150zł za dwa wraz z mocowaniami. Warto to mieć kompletne bo inaczej nie zamontujesz czujników. Do tego spryskiwacze lamp wraz z listwami pod lampy plus zaślepki spryskiwaczy, to chyba najgorsze do dostania, bo musisz mieć w kolor, myślę że z 300 zł za dwie maskownice to będzie dobra cena. Nie wiem czy lampy halogenowe mają mocowanie pod spryskiwacze, jak nie to trzeba będzie dokupić. No i moduł świateł też trzeba zmienić bo auto poziomowanie nie będzie działało, moduł od 100 do 300 zł za wersję z kierunkami autostradowymi. Instalacja jest taka sama, trzeba dołożyć do jednym przewodzie na lampę bo nie będzie działała przysłona bixenonu. Instalację czujników auto poziomowania też trzeba dołożyć. Ciężko to wycenić finalnie bo wszystko zależy w jakim stanie kupisz części. Większość reflektorów jest już zmatowiała od wieku, mocowanie czujników mogą być zardzewiałe, szczególnie te na tylną oś. Trzeba też dostać gumę/peszel, która wchodzi w podłogę z tyłu bo inaczej woda będzie się dostawała do bagażnika. Nie liczę pracy, bo jak ktoś to będzie robił to za to zapłacisz sporą sumkę. Miałem kiedyś lampy DEPO w Seacie i nigdy więcej. Zajrzyj do działu Zrób to Sam, masz mój opis montażu xenonu do Compacta, większość elementów jest taka sama.

 

Czyli generalnie dla nowicjusza w mechanice nie jest to robota na jeden dzień? Da radę zrobić te czujniki na wahaczach i wiązkę bez kanału/podnośnika? Planowałem robić to samemu, bo wydaje się to dość proste tylko wymaga chęci i cierpliwości.

Opublikowano

Kilka punktów ode mnie:

- lampy lustrzane porządnej jakości będą świecić lepiej niż jakis syf na soczewkach z plastiku, które to soczewki potem zmatowieją

- sprawdź sobie np. cenę markowych lamp Magneti Marelli + kierunki do tego modelu a potem porównaj z ceną wynalazku

- jeśli chcesz rzeźbić te xenon'y, znajdź kogoś kto już to robił (np. z tego forum) i pojedź do tej osoby ze wszystkimi gratami


Widzę że nie zakładasz marginesu błędu oraz tego, że coś może nie działać jak należy.


Bierzesz kilka zmiennych: części używane, własna niewiedza, błędy i oczekujesz rezultatu w jeden dzień?

Opublikowano

Czyli generalnie dla nowicjusza w mechanice nie jest to robota na jeden dzień? Da radę zrobić te czujniki na wahaczach i wiązkę bez kanału/podnośnika? Planowałem robić to samemu, bo wydaje się to dość proste tylko wymaga chęci i cierpliwości.

Nie dasz rady samemu w jeden dzień. Przód zrobisz bez kanału, tył raczej nie, bo trzeba kable przełożyć nad wózkiem dyfra. Dodaj do tego rozbiórkę części wewnątrz, bo przewody będziesz musiał prowadzić wzdłuż progów a resztę przez okolice schowka i modułu świateł.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kup auto już z ksenonem, serio.

 

Chcę zostać przy mojej, za duży sentyment mam, pierwsze auto, w sumie mam ją 3 lata i bardzo mało w niej się psuje (patrząc na inne BMW jakie mieli znajomi).


Podjąłem decyzję, że spróbuję zamontować te soczewki, jednak nie mogę znaleźć żadnego wątku w internecie o wkładaniu do nich H7, jedynie można H1 żarnik ksenona/LED? Jest tu na forum ktoś kto się w takie przeróbki bawił?


Ostatecznie planuje zrobić brzydki trik jak Chińczycy, czyli zamówić lampy DEPO, rozebrać je delikatnie na czynniki pierwsze, zwrócić i skopiować ich metodę. :mrgreen:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dwóch miesiącach powracam w temacie, z nowym bagażem wiedzy, którym chętnie się podzielę - może to komuś ułatwi życie i nie będzie musiał popełniać tych samych błędów co ja. 😁

 

Jak pisałem, tak też zrobiłem i zakupiłem lampy DEPO do E46 sedan polift. Pierwsze wrażenie - widać, że nie są takie jak oryginały, tani chiński plastik, chińskie gumowe zaślepki, ogólnie tandeta. Te z Audi A3 8L o wiele lepiej się prezentują - może dlatego, że są klejone, może po prostu lepiej wykonane, nie wiem. No, ale nie ma co oceniać książki po okładce - zamontowałem i tutaj moje ogromne zaskoczenie, na plus oczywiście - lampy świecą, hehe. A tak serio, świecą i to zajebiście wręcz, lepiej niż w Audi i nawet lepiej niż w nowym Renault Captur, który także ma halogenowe na soczewce. W porównaniu do halogenowych na reflektorze to właściwie dzień do nocy.

Niestety wadą, jak dla mnie dyskwalifikującą, jest parowanie tych lamp, właściwie bardziej nieszczelność? Po umyciu auta na myjce zauważyłem, że woda bez problemu wcieka do środka, a składałem je bardzo dokładnie, kilkukrotnie poprawiając dla pewności (być może przesadziłem). Nie chciało mi się nawet z tym walczyć, lampy już sprzedałem, jednak nie poddałem się w kwestii dołożenia soczewki do swojej beemki i postanowiłem teraz skopiować rozwiązanie DEPO, czyli dołożenie soczewki na żarówkę halogenową.

Natrafiłem generalnie na dwa problemy: mocowanie soczewki i mocowanie żarówki w tej soczewce.

Większość dostępnych soczewek na rynku jest przystosowana albo do H1 albo do D2S/D1S. Znalazłem taką 3 calową z Helli, która ma mocowanie H7, to by sprawę bardzo ułatwiło 

Problem mocowania soczewki jest znacznie gorszy, bo nie mam innego pomysłu na zamontowanie jej solidnie jak przełożyć cały odbłyśnik z lampy z xenonem, gdyż on tam ma wywiercone otwory na śruby do mocowania soczewki.

No i tutaj moje kluczowe pytanie - czy odbłyśnik lampy z xenonem będzie pasował do tej bez xenona? Czy będzie pasował tylko z lampy ZKW do ZKW czy ZKW do AL też?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Minęło trochę czasu odkąd przełożyłem lampy halogenowe ZKW na lampy xenon firmy AL z pozostawieniem ręcznej regulacji. Dodatkowo dorzuciłem ringi cotton LED i tak to wygląda. 😃

Walczę jeszcze z zrobieniem tych ringów pod DRL, bo według tego schematu załączonego z ringami coś nie działa albo ja coś popsułem, bo ringi palą się na zapłonie i nie gasną pomimo przekręcenia na postojowe/mijania (połączyłem kabel *chyba* przekaźnika z przewodem postojówek).

 

Co do zasad BHP i przepisów takiej zabawy. Bardzo często mijam kontrole policyjne, jeszcze nie zatrzymali, czy się przyczepią wyjdzie w przyszłości. Byłem już na przeglądzie technicznym, diagnosta nic się nie czepiał, nawet o to, że nie ma samopoziomowania, ani, że brak sprysków. Żadni kierowcy nie mrugają mi światłami, w domyśle nie oślepiam ich (zostały wyregulowane). Możliwe, że problemy się zaczną w razie jakiegoś odpukać poważniejszego wypadku.

 

Podsumowując, do przekładki potrzebne były... lampy i co ważne ślizgi z AL, te z ZKW nie pasują. Ogólnie chyba wszystkie części z ZKW nie są kompatybilne z AL, lampy te są zupełnie inaczej zaprojektowane. Do tego kodowanie modułu świateł w NCS, żeby xenony nie mrugały i żeby nie wywalało błędu. W przyszłości może dorzucę listewki ze spryskiwaczami, ale muszę najpierw namierzyć takie w lakierze sapphire black. Koszt takiej imprezy wyszedł mi niecałe 1000 zł, połamane typowo kilka plastików i bezcenne nerwice.

Poniżej foto jak to wygląda.

 

 

 

 

C0F15C93-976E-4902-A1EB-F10D85B491C0.jpeg

C29C4B44-7F0E-46AB-A7F7-40ABEBC62D0F.jpeg

 

 

FC89AE46-2D51-44A6-A606-B158CCEF74DB.jpeg

Edytowane przez drwalnaostro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.