Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi o element nr 8 umieszczony między chłodnicą klimatyzacji, a chłodnicą silnika.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DP91-EUR-09_1999_E39_BMW_525d&diagId=32_2616#17212247361


U mnie cała ta rurka jest zapocona od oleju wymieszanego z kurzem, a na dole chłodnicy jest trochę błota. Jak to możliwe, żeby ciekła ? Jeśli rurka byłaby gdzieś przetarta to ciśnienie prawie 100 bar spowodowałoby wielkie "kabum". Rok temu wymieniałem chłodnicę silnika i wtedy już zauważyłem, że tam jest wszędzie tłusto, ale nie wyglądało to na świeże wycieki. Zdjęcia zrobiłem po przetarciu szmatką, wcześniej tej mazi było więcej. Oleju nie dolewałem kilka lat i poziom trzyma.


IMG-20230510-152940.jpg

IMG-20230510-153238.jpg

IMG-20230510-152302.jpg

Opublikowano

W rurce nie ma już 100barów :)

Miałem identyczny problem - okazało się, że jest kilka niewidocznych gołym okiem pęknięć, choć w sumie bardziej wierzę w porowatość materiału.

Kup drugą chłodniczkę, jedź do warsztatu gdzie naprawiają klimatyzcję (najlepiej przemysłowe) - poproś o zrobienie próby szczelności - male nieszczelności da się zaspawać.


BR


Kuba

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W rurce nie ma już 100barów

Tak masz rację. Chłodnica jest na powrocie :)


Przyglądałem się temu jeszcze parę razy. Mam wrażenie, że materiał się przeciera w miejscach mocowania w zatrzaskach. Będę na dniach wyciągał, sprawdzę szczelność pod sprężarką. Jak gdzieś będzie bąbelek pod wodą to spróbuję zalutować na twardo.


Nowa rurka 300 zł :duh:

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupiłem używaną, zalutowałem w miejscu nieszczelności, bo była, potem wyciągnąłem swoją, ale nieszczelności pod wodą nie wykazało. Po którejś próbie okazało się, że jest kilka miejsc z których uchodzą pojedyncze bąbelki, ale kolejnym razem znowu nie mogłem namierzyć tych miejsc. Mam wrażenie, że pęknięcia są na tyle małe, że jak zaszło resztkami oleju to się chwilowo uszczelniło. To by tłumaczyło, dlaczego praktycznie płynu nie ubywało, a chłodnica mokra. Proces jest bardzo powolny. Założyłem tę polutowaną, ale konkluzja jest taka, że jeśli znowu zacznie się pocić to niestety tylko zakup nowej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oprócz wygiętej rurki potrzebne jest mocowanie, które wchodzi w zatrzask w kasecie z chłodnicami. Oprócz tego spęczenia i zamki na końcach w takim rozkładzie po obwodzie, żeby tylko w jeden sposób można było zapiąć gumowe węże.

IMG_20230531_194124.jpg

IMG_20230531_193948.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.