Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sytuacja dość słaba i niebezpieczna.


Samochód rocznik 2017 115kkm bez wypadku, szkód itp.


Zaczęło się od sporadycznych komunikatów Driving Stabilisation - powodowało to komunikat o możliwości dalszej jazdy z wyłączeniem działania asystentów (pieszych i kolizji). świeciła się kontrolka trakcji.

Po ponownym uruchomieniu problem znikał, czasem na kilka dni.


Ostatnio w pełnym ruchu ulicznym zapalił się ponownie ten komunikat po czym dodatkowo Drivetrain i engine fan .. samochód bez ostrzeżenia zgasł i mimo prób nie zapalał (rozrusznik poprawnie).

Pomogło dłuższe wyłącznie zapłonu z pełnym wygaszeniem elektroniki - samochód zapala od sztycha.


Przeprowadzono następujące testy:

Diagnostyka nie wykazuje istotnych problemów;

Wentylator sterowany z kompa działa poprawnie w całym zakresie obrotów

EGR pracuje w całym zakresie obrotów

Akumulator pokazuje 100% życia

Ładowanie 14,5V



Po wykasowaniu starych błędów i wywołaniu awarii (coraz częściej występuje) mamy błąd 300900 Wewnętrzna jednostka Sterująca DDE (RBA_IOEXTLIB_KEEPALIVE_DRV)

Jeżeli występuje z wentylatorem (nie zawsze) to dochodzi 2D2F00 - Magistrala LIN, brak komunikatów od wentylatorów elektrycznych.


Samochód za każdym razem zapala po około 5 minutach postoju - od sztycha

Pod maską nie widać uszkodzonych przewodów itp. Wtyczki wentylatorów jak nowe.

Poza tym nie ma innych niepokojących objawów.

Samochód gaśnie również pozostawiony na wolnych obrotach.


Ktoś ma pomysł (albo chce naprawić)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy wtyczka i gniazdo od ecu są suche.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Błąd wentylatora:

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe.

2. Sprawdź zasilanie

3. Sprawdź połączenie z masą.

Jeśli poprzednie kontrole wypadły pomyślnie:

Wymień wentylator elektryczny.


Bład sterownika DDE:

Wymienić jednostkę sterującą DDE.


Opisy ze strony https://bmwfault.codes/

Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy wtyczka i gniazdo od ecu są suche.

Widzę że nie ja jeden pomyślałem o czujniku puszczającym paliwo we wiązkę...

Opublikowano
No ale sprawdzenie ropy w wiązce nie powinno sprawić wielu problemów - chociaż dostęp do wtyczki przy przewodzie zasilającym nie jest za fajny jako potencjalne źródło problemów.
Opublikowano
Obstawiam na zalany komputer ropą. Sprawdź ECU czy jest suche, później wtyczki czy któras nie jest uszkodzona i na końcu wiązki .
Opublikowano

Panowie, uparliście się na zalany paliwem komputer.

Wykluczyłem to od razu i napisałem. Plus dopisałem w trzecim poście że wtyczki piny i ogólnie okablowanie w okolicach jest w perfekcyjnym stanie. Podobnie jak okablowanie i działanie wentylatorów.

Opublikowano


Po wykasowaniu starych błędów i wywołaniu awarii (coraz częściej występuje) mamy błąd 300900 Wewnętrzna jednostka Sterująca DDE (RBA_IOEXTLIB_KEEPALIVE_DRV)

Jeżeli występuje z wentylatorem (nie zawsze) to dochodzi 2D2F00 - Magistrala LIN, brak komunikatów od wentylatorów elektrycznych.

 

Co rozumieć przez sformułowanie "wywołaniu awarii" - jakie są dokładne okoliczności - mam na myśli przejechanie krótszego/dłuższego odcinka, rozgrzanie silnika itp. ?


 

Samochód za każdym razem zapala po około 5 minutach postoju - od sztycha


Samochód gaśnie również pozostawiony na wolnych obrotach.

 

Taki mały OT ale może da pewien pogląd na sprawę:


1) Dawno temu miałem tak w Peugeot 307 1,6 16V (benzyna) po rozgrzaniu silnika nie palił na 1 gar (gasł na wolnych obrotach) i trudno było go odpalić. Po przestoju ok 30-45min odpalał i chodził normalnie. Odcinek 8km-10km wystarczał na rozgrzanie i ponowne wystąpienie problemu. Finalnie padnięty moduł zapłonowy (zintegrowana cewka zapłonowa z fajkami świec).


2) Druga bardziej skomplikowana historia Audi A4 B8 (stan igła mały przebieg bezwypadek) - samochód czasem nie odpalał w sytuacji podjazd pod sklep-zakupy-wsiadasz i kręci normalnie a nie zapala. 4x na lawecie do dwóch różnych ASO, nic nie znaleźli, kilka części w ciemno wymienione (parę tyś poszło). Układ paliwowy profilaktycznie rozebrany i wyczyszczony i nic (był czysty). Jedno ASO wymyśliło wymianę całego układu paliwowego (z pompą CR i wtryskami)- wycena 26tyś zł :duh: Wizyta u wybitnych specjalistów od wtrysków i pomp CR (jazda przez pół Polski) też nie dała odpowiedzi (stwierdzili że pompa w aucie lepsza od ich regenerowanych-jak nowa). Finalnie okazało się ze zawieszała się pompka paliwa pośrednia ta to co jest pod samochodem (wsadzona sprawna używka). Auto po dziś dzień jeździ bez ani jednej awarii od tego czasu.



Tu chyba spróbowałbym podmienić kompa DDE- poszukać kogoś kto specjalizuje się w naprawie kompów i będzie miał na podmianę lub dokładnie sprawdzi ten z samochodu. Może tam jest jakiś problem z połączeniem? Ostatnio naprawiałem moduł świec żarowych z E60 (M47T20) - zrobili bubel z przewodami od kostki do płytki sterownika (aluminiowa plecionka która albo się upali albo zerwie).

Opublikowano

skąd jesteś?

Poszukaj jeszcze te kody błędów na zagranicznych forach - często jest tam nieco więcej wiedzy niż u nas.

Zrób też diagnostykę parametrów silnika w trakcie jego pracy, a szczególnie w momencie gdy gaśnie - może jakiś parametr rzuci się w oko i naświetli obraz sytuacji (choć DDE powinno tez wtedy wypluć DTC).

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem ECU - zimne luty jakieś? Wiązka od wspomnianych elementów (wentylatory etc.) robiąca gdzieś zwarcie?

Jakieś zwierze? Kunolis?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moim też ale wykluczyć trzeba inne rzeczy zanim się ecu wymieni, nie wiem ile to stoi ale na pewno tanie nie jest, a szkoda byloby wymieniać na darmo ;)

A to jakiś tuner, nie moze wziać drugiego ecu na podmianke, odczytac flash i wgrac do drugiego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem ten objaw w Scorpio lata temu , okazało się że to immobiliser
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

A ja miałem lata lata lata temu malucha .... okazało się że stacyjka 😉

 

Ostatecznie:

DDE do wymiany

Wycena ASO - kosmos 10k+

Kupiony używany

Wykonany klon

Auto jeździ

Case closed

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.