Skocz do zawartości

Wyłączanie systemów bezpieczeństwa ID8


Sp0k0jny

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

W przedliftach był przycisk "intelligent safety" i można go było przytrzymać przez kilka sekund żeby odłączyć trzymanie linii etc.

Czy w LCI (idrive 8) jest jakaś możliwość żeby wygodnie i szybko odłączyć te systemy? Powiedzmy, że wjeżdżamy na jakąś zapomnianą pozamiejską drogę i chcemy ściąć kilka zakrętów - jak wygląda taka sytuacja w polifcie?

A może da się ustawić to tak, że np w trybie sport+ safety jest wyłączone? Albo po odpięciu kontroli trakcji?


 

P90332847-the-all-new-bmw-3-series-sedan-bmw-operating-system-7-0-and-bmw-intelligent-personal-assistant-12-20-2249px.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

No więc dostałem auto i sprawdziłem i są 2 opcje:

  1. Odłączenie kontroli trakcji wyłącza wszystkie systemy asystujące (najszybszy sposób)
  2. Można ustawić sobie skrót i wtedy albo przesuwamy iDrive do góry i zjeżdżają nasze skróty, albo robimy swipe po ekranie (z góry na dół). I wtedy możemy ustawić sobie albo skrót do wszystkich systemów bezpieczeństwa, albo np sam checkbox ingerencji w kierownicę. Dodam zdjęcie jak nie zapomnę ;)
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj, bo ja dzisiaj odebrałem i dopiero poznaje ten ID8  🙂

Jak dla mnie, ID6 czy ID7 były mniej angażujące i zupełnie wystarczające itp. W G30 mam ID6 i jest wszystko co trzeba, proste, łatwe, czytelne...

Pierwszy raz nie mogę się od razu odnaleźć w samochodzie z tym ID8 - chyba się starzeję 🙂

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie kontroli trakcji wyłącza wszystkie ingerencje w kierownicę, ale niestety ostrzeganie poprzez wibracje na kierownicy zostaje tak jak było. Jedyny sposób żeby pozbyć się również wibracji to wyłączenie ich dla każdego typu zabezpieczenia.

Ja sobie porobiłem takie skróty:
Pierwszy odpowiada za wejście do menu asystentów żeby sprawdzić ich stan i ustawić je dokładnie pod siebie. A drugi to odpięcie ingerencji w kierownicę w "ostrzeganiu przed opuszczeniem pasa ruchu" - czyli w tym który koryguje jazdę powyżej 70km/h.

Koniec końców najczęściej używam jednak odpięcia kontroli trakcji (a dokładnie trybu "traction"), bo przy szybkiej jeździe nie przeszkadza mi uciekający tył, a do wibrującej kiery przy przekraczaniu linii przyzwyczaiłem się po kilku razach i nawet widzę plusy w tym, że wiem kiedy dokładnie na tą linię najeżdżam.

Nie wiem jeszcze tylko czy odpięta kontrola trakcji wyłącza również ingerencję przy kolizji czołowej - tego nie sprawdziłem i nie zamierzam sprawdzać ;)

IMG_3687 Large.jpeg

IMG_3688 Large.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.