Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Pacjent to G31 530xD 2019.

od jakiegoś czasu pojawia mi się komunikat "Ograniczone działanie wspomagania kierowcy", który obejmuje poniższe systemy:

- Ostrzeżenie przed zmianą pasa ruchu

- Ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu

- Ostrzeżenie przed kolizją boczną

Powyższy komunikat pojawia się nie od razu po uruchomieniu auta, tylko po przejechaniu jakiegoś dystansu, zazwyczaj jednak jest to niedługi okres od ruszenia.

Dodatkowo pojawia się też komunikat "Ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym" - tu zauważyłem, że najczęściej się to pojawia podczas parkowania jak zaczynają działać czujniki.


Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

Jest ktoś w stanie pomóc?

Opublikowano

Szukałem, ten wątek też widziałem, jednak u mnie nie pojawia się informacja o chwilowym ograniczeniu działania wspomagania kierowcy, tylko o trwałym ograniczeniu działania.


"Ograniczone działanie wspomagania kierowcy.

Możesz jechać dalej. Trwałe ograniczenie działania wspomagania kierowcy.

W przypadku ponownego wystąpienia awarii wykonaj kontrolę w serwisie."


Fakt jest taki, że po ponownym uruchomieniu silnika błędy się kasują ale pojawiają się ponownie po przejechaniu kawałka drogi.

Kamerka i radar są czyste, czujniki parkowania również, więc sam już nie wiem gdzie szukać rozwiązania tego "problemu".

Oczywiście zgodnie z komunikatem można normalnie jechać dalej, ale notoryczne pojawianie się tych komunikatów jest troszkę męczące.

Dodatkowo u mnie jest jeszcze komunikat:


"Ostrzeżenie przed ruchem poprzecznym.

Możesz jechać dalej. Awaria ostrzegania przed ruchem poprzecznym.

Uważaj na ruch poprzeczny. Wykonaj kontrolę w serwisie."


Nie wiem czy ma to znaczenie, ale przed moim zakupem auto jakiś czas stało niejeżdżone i pamiętam, ze był też na samym początku komunikat o bardzo niskim naładowaniu akumulatora.

Odpala normalnie, komunikat o stanie naładowania już się później nie pojawiał, ale czy to mogło mieć jakiś wpływ, że te czujniki się jakoś "rozkodowały" czy coś w tym stylu?

Aha, bym zapomniał - pierwszy raz te komunikaty zaczęły się pojawiać po tym jak przez dwa dni hurtowo zgrywałem płyty na dysk w aucie, może to w jakiś sposób dodatkowo zmęczyło akumulator i spowodowało owe "rozkodowanie" czujników?


Jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pozostaje diagnostyka komputerowa, być może kamera lub jakiś czujnik działają nieprawidłowo. Słaby akumulator też może mieć wpływa na niepoprawne działanie systemów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naładuj akumulator ładowarką w trybie AGM.
Opublikowano
Naładuj akumulator ładowarką w trybie AGM.

Dobry pomysł, faktycznie od tego trzeba by zacząć.

Ładowarka zamówiona, mam nadzieję, że to faktycznie rozwiąże problem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do ładowania nie wyciągaj akumulatora z auta tylko podpinasz ładowarkę pod plusa który jest pod maską.
Opublikowano
Do ładowania nie wyciągaj akumulatora z auta tylko podpinasz ładowarkę pod plusa który jest pod maską.

Oki, minus rozumiem do jakiejś śrubki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz na przednim pasie po lewej stronie specjalna śrubę od minusa do podłączania ładowarki. Zczytaj błędy i skasuj. I zobacz co znowu wróci.

🙃🙃

Opublikowano
Dokładnie to samo zaczęło się ostatnio dziać w G01 żony. Daj znać jak znajdziesz rozwiązanie, jestem ciekaw co to może być - na razie olewam :wink:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

@kloniak miałem jakiś czas temu coś podobnego. Byłem na maxa zaskoczony, bo winowajcom okazał się uszkodzony silniczek do wibracji w kierownicy.

Podobne jak u Ciebie ostrzeżenia, pojawiały się gdy włączyłem aktywny tempomat i najechałem na linię na drodze. Wtedy powinien zareagować silniczek wibracji kierownicy, a ten był uszkodzony i wtedy CAN zgłaszał takie błędy. Być może u Ciebie jest to związane z innym systemem, ale zachodzi podobieństwo komunikatów jakie wyświetlało mi auto, oprócz tego ostrzeżenia przed kolizją boczną.

Fachowiec, gdy dostał część zamienną, ogarnął to w 20 min. Jeśli ktoś ma rozsądnie blisko na podkarpacie to mogę na priv podać dane świetnego serwisanta od elektroniki BMW.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Temat już dawno ogarnięty 😀

Trochę to trwało, zdążyłem nawet wymienić akumulator, bo poprzedni nie trzymał napięcia i myślałem, że to wina akumulatora, ale jednak po wymianie błędy dalej się pojawiały.

W dużym skrócie okazało się, że jeden czujnik (dokładnie prawy przód) był za słabo wpięty (zderzak był zdejmowany do malowania), przez co po jakimś czasie się rozkalibrował, wystarczyło wpiąć go poprawnie, ustawić na nowo kąt zerowy i skasować błędy. 

Od tamtej pory wszystko jest ok.

 

Opublikowano

Również w ostatnim czasie dał mi popalić powyższy komunikat. Na przeglądzie skasowano komunikat i błąd, który wisiał rzekomo od wymiany szyby, przez poprzedniego właściciela. Jednak po skasowaniu zaczął się ponownie pokazywać, apogeum osiągając, gdy wracałem z trasy, trafił się korek, w którym stałem godzinę czasu na start/stopie co chwilę podjeżdżając plus jazda na asystencie. W pewnym momencie nie nadążałem z zatwierdzaniem komunikatu w idrive. Po postoju na MOP-ie pokazał się kilka razy i zamilkł. Czytając powyższy wątek, poszedłem w kierunku generatora wibracji i w ustawieniach zmniejszyłem je do minimum, zaś drugim krokiem było zajrzenie do klem akumulatora. Plus i minus poluzowane i kilkukrotne ich przerobienie, minusowa miała nalot śniedzi na klemie i biegunie. Od tamtej pory spokój, zrobione 800 kilometrów bez komunikatu, co pomogło? Szampana nie otwieram, bo może się okazać, że dał mi odetchnąć na jakiś czas. Dziś jeszcze podłączę do podładowania akumulator, bo znając apetyt na prąd w aucie, wspomniana jazda w korku mogła być czynnikiem, który z lekka wpłynął na sprawność aku.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak to bywa, przedwczesne zadowolenie. Wczoraj wizyta w serwisie i takie kwiatki. Czy ktoś z Was miał do czynienia z poniższymi błędami i może się wypowiedzieć w temacie. Auto jest bezwypadkowe, wymieniana była szyba czołowa, od jej wymiany wszystko było ok przez 2 lata. Gdzie szukać przyczyn błędów? W serwisie wymieniony był bezpiecznik ze względu na nalot na nóżkach.

20230913_090047.jpg

20230913_091156.jpg

20230913_091230.jpg

Opublikowano

to wszystko wyglada jak jakies bledy w komunikacji, moze jakis sterownik złapał zwieche (u mnie jak kiedys zawiesil sie HU to tez wysypalo roznymi bledami). Ja bym skasował, pojeździł chwile i sprawdził czy i co wróci. Zdecydowana wiekszosc wydarzyla sie dokladnie w tym samym przebiegu i jest no existent. Pierwszy blad to blachostka

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.09.2023 o 09:18, Dandi73 napisał(a):

Jak to bywa, przedwczesne zadowolenie. Wczoraj wizyta w serwisie i takie kwiatki. Czy ktoś z Was miał do czynienia z poniższymi błędami i może się wypowiedzieć w temacie. Auto jest bezwypadkowe, wymieniana była szyba czołowa, od jej wymiany wszystko było ok przez 2 lata. Gdzie szukać przyczyn błędów? W serwisie wymieniony był bezpiecznik ze względu na nalot na nóżkach.

20230913_090047.jpg

20230913_091156.jpg

20230913_091230.jpg

Była wymieniana szyba, więc była demontowana kamera KAFASu. Zobacz że 95% błędów jest związane z ACC (w którym to KAFAS bierze czynny udział). Dodatkowo pojawiły sie w tym samym momencie. Chwile wcześniej była szyba brudna albo inna przeszkoda na linii kamery.

 

A bezpiecznik... hmm - debilizm. 

Kiedyś ktoś 'mądry' - szef działu jakości w firmie (serwis Dell) powiedział - skoro bezpieczniki się tak często uszkadzają - to wymieńmy je profilaktycznie 😄

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.08.2023 o 13:32, Leo1971 napisał(a):

Witam,

@kloniak miałem jakiś czas temu coś podobnego. Byłem na maxa zaskoczony, bo winowajcom okazał się uszkodzony silniczek do wibracji w kierownicy.

Podobne jak u Ciebie ostrzeżenia, pojawiały się gdy włączyłem aktywny tempomat i najechałem na linię na drodze. Wtedy powinien zareagować silniczek wibracji kierownicy, a ten był uszkodzony i wtedy CAN zgłaszał takie błędy. Być może u Ciebie jest to związane z innym systemem, ale zachodzi podobieństwo komunikatów jakie wyświetlało mi auto, oprócz tego ostrzeżenia przed kolizją boczną.

Fachowiec, gdy dostał część zamienną, ogarnął to w 20 min. Jeśli ktoś ma rozsądnie blisko na podkarpacie to mogę na priv podać dane świetnego serwisanta od elektroniki BMW.

Masz może nr części? U mnie dzisiaj coś takiego jak na foto, ista pokazała właśnie zwarcie na czymś z wibracjami i padł mi laptop więc jutro sprawdzę dokładnie ale obstawiam ten generator wibracji. Bo raz działa wibracja a raz nie 

IMG_3682.jpeg

IMG_3683.jpeg

Edytowane przez Gebels86
Opublikowano
W dniu 22.09.2023 o 21:26, Gebels86 napisał(a):

Masz może nr części? U mnie dzisiaj coś takiego jak na foto, ista pokazała właśnie zwarcie na czymś z wibracjami i padł mi laptop więc jutro sprawdzę dokładnie ale obstawiam ten generator wibracji. Bo raz działa wibracja a raz nie 

Niestety, nie mam. Fachowiec zdiagnozował, zamówił i naprawił. Ale komunikaty miałem identycznie jak u Ciebie.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Miałem identyczne komunikaty, wyświetlały się co jakiś czas na autostradzie. Do tego tempomatu nie można było za każdym razem uruchomić. Raz działał a innym razem funkcja niedostępna. Powodem tych błędów i tempomatu jest problem z pedałem hamulca. Ostatnio jechał za mną kolega i mówił że czasami światło stopu nie gasło mimo że przyspieszałem. Okazało się że przy lekkim naciśnięciu pedału nie zawsze wraca do pozycji wyjściowej.  Jest to niewyczuwalne. Jeżeli światło stopu się świeciło tempomatu nie można było włączyć i po jakimś czasie jazdy na asystencie pasa ruchu z włączonym stopem wywalało wyżej wymienione błędy. Miał ktoś może problem z pedałem hamulca? Trzeba wymienić cały pedał czy wystarczy czujnik światła stopu?

Opublikowano
W dniu 7.08.2023 o 13:32, Leo1971 napisał(a):

Witam,

@kloniak miałem jakiś czas temu coś podobnego. Byłem na maxa zaskoczony, bo winowajcom okazał się uszkodzony silniczek do wibracji w kierownicy.

Podobne jak u Ciebie ostrzeżenia, pojawiały się gdy włączyłem aktywny tempomat i najechałem na linię na drodze. Wtedy powinien zareagować silniczek wibracji kierownicy, a ten był uszkodzony i wtedy CAN zgłaszał takie błędy. Być może u Ciebie jest to związane z innym systemem, ale zachodzi podobieństwo komunikatów jakie wyświetlało mi auto, oprócz tego ostrzeżenia przed kolizją boczną.

Fachowiec, gdy dostał część zamienną, ogarnął to w 20 min. Jeśli ktoś ma rozsądnie blisko na podkarpacie to mogę na priv podać dane świetnego serwisanta od elektroniki BMW.

Dzień dobry. Proszę o namiar na dobry serwis BMW, bo stało się u mnie to samo 🙂 chyba, że ktoś zna skrót w BimmerCode, aby zmniejszyć wibracje na minimum, u mnie dodatkowo nie załącza się tylnia kamera, po wszelakich testach, kasowania błędów dalej wyskakuje taki potrójny komunikat. Dziękuję!

IMG_6900.jpeg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.