Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. BMW E39 2.0 150km. Mam następujący problem. Gdy zmieniam biegi, mam takie uczucie na lewarku jakby w skrzyni jeszcze kręciły się zębatki, jakbym chciał bardzo szybko zmienić bieg i synchronizatory nie zdążyły by zadziałać.


Zmieniłem olej w skrzyni na oryginalne, nowe sprzęgło LUK bez ruszania dwumasy I nie ma żadnej różnicy.


Czy powodem takiego uczucia na lewarku moga być luzy na mechanizmie wybieraka ?


Dodam, że np jadę zmieniam na 3 bieg z przyhaczeniem trzymając cały czas sprzęgło daje luz i teraz już 3 wchodzi idealnie do czasu aż znów nie puszczę sprzęgła

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wadzenie zakończyło się wymianą skrzyni, nie pomogła wymiana sprzęgła, wysprzęglika ani kasowanie luzu na lewarku.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jak rozgrzejesz porządnie skrzynię to biegi wchodzą lepiej ?
Opublikowano

Trochę lepiej jak się rozgrzeje ale to dalej nie to co powinno. Niewiem już czy po prostu synchronizatory się kończą mimo że auto ma dopiero 275 tys przebiegu realny sprawdzony l. Wysprzegla raczej ok bo wsteczny nie zgrzyta.


Pytanie czy w ogóle opłaca się inwestować w ten zestaw naprawczy lewarka jak to ma nie pomóc


Najgorzej się wbija 3jka i 5tka . Jak jadę powiedzmy 100kmh i chce wrzucić 5tke to nawet jak sprzęgło przytrzymam że 2 sekundy to jest taki jakby zgrzyt

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyczyn dających te same objawy może być kilka.


1. Zużyte synchronizatory.

2. Sprzęgło nie wysprzęgla tak jak potrzeba. U mnie tak było, nowe sprzęgło LUK zmienione po 30k km na Sachs i duża poprawa. Musiałem kupić cały komplet z dociskiem, bo do M57 nie ma samych sprzęgieł. Mechanik twierdził, że LUK nie do końca wysprzęglał i z tym się już spotkał, Sachs jest dużo lepszą konstrukcją, mniej reklamacji, ale droższy.

3. Zatarte łożysko to, które jest wbite w wale, nie chodzi o łożysko oporowe. Po wciśnięciu pedału wałek sprzęgła nie wytraca prędkości. Mało prawdopodobna usterka, ale możliwa.

4. Problem z olejem - na rozgrzanym jest lepiej, zimą gorzej wchodzą biegi. Miałem duże problemy szczególnie w zimie z wrzuceniem jedynki. Wymiana oleju na ATF i poprawa jest diametralna. Zrobiłem już prawie 10000 km.


Co do naprawy lewarka to się nie wypowiem, bo nie bardzo wiem o co chodzi. Jak już będziesz chciał zmienić skrzynię to sugeruję najpierw zmianę oleju na ATF, koszt niewielki, ale zdecyduj sam.

Opublikowano

Sprzęgło był cały komplet luka wstawiony bez dwumasy. Zresztą myślę że jakby chodziło o wysprzeglanie to wsteczny powinien zgrzytać.


Olej mi wymienili w serwisie na jakiś 75w90 spróbuję zmienić na oryginalny BMW. Naprawie też luzy na drążku a jak to nie pomoże to zajeżdze to skrzynie i wstawię inna.


Myślę że może być duża różnica między 75w90 a ATF.


Jaki konkretnie oryginalny olej BMW powinienem wlać ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.