Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Borykam się z pewnym problemem od jakiegoś czasu. W swoim E92 325I, robiłem remont zawieszenia - wymieniłem absolutnie wszystkie części łączące koła z nadwoziem, od wahaczy, przez tuleje, sprężyny, po drobne podkładki gumowe, tulejki - absolutnie całe zawieszenie jest nowe (gumy od ARB również) tak samo jak układ hamulcowy czy układ kierowniczy. Przy okazji wymieniłem przednie wahacze na te z M3, hamulce przód na 335i, z tyłu również wylądowały wahacze M3. Jednak borykam się z problemem stuków z przodu. Przy jeździe przez tzw. kostkę brukową w przednim zawieszeniu coś sprawia akustyczne wrażenie luźnego - typowy dźwięk obijania się czegoś metalowego. Wszystkie rzeczy robiłem z serwisówkami, sprawdzane momenty już kilka razy, jednak nadal problem występuje. Tutaj nasuwa mi się tylko pytanie - Przednie poprzeczne wahacze z M3, mają przegub kulowy zamiast tulei metalowo gumowej. Przy maksymalnym wychyle tego wahacza, tuleja stuka jakby o wewnętrzny ogranicznik jak na filmie:



Jednak nieprawdopodobne wydaje mi się, aby wahacz podczas pracy rotował, aż tak. Czy ktoś ma może potwierdzony przypadek szybkiego zużycia tych przegubów w wahaczach (to wahacze TRW z zeszlifowanym emblematem M)? Ewentualnie zastanawiam się czy może miał ktoś problem ze stukającymi klockami w 335i z przodu - to jeszcze jedna z opcji stuków. Ewentualnie jeszcze może coś stukać pod maską (poduszki silnika i skrzyni nowe Corteco).


Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam u siebie taki sam zestaw, od roku. Nigdy nic nie stukalo, zarowno na hamulcach od 335i jak i obecnie na hamulcach z f30 performance. Wahacze, szczegolnie te duze, przenosza wiecej drgan (pelne gumy), ale nie ma absolutnie zadnego stukania.
Opublikowano
Drgania czy też jakieś pojedyncze uderzenia kompletnie by mi nie przeszkadzały - w końcu pełne tuleje metalowo gumowe oraz łożyska na tych wahaczach mają prawo więcej dawać feedbacku z drogi, jednakże dosłownie wali jakby coś było kompletnie luźnego, jakby sworzeń był luźny jakiś. Mimo wszystko absolutnie każdy element sprawdzałem i nigdzie nic nie ma niepokojącego w zawieszeniu, dlatego rozkminiam czy może być coś jeszcze w komorze silnika z przodu co może dawać takie objawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A oslony tarcz? Te wahacze od "M" sa bardzo blisko. U siebie cos tam modzilem z tym ale nie pamietam czy wtedy jak mialem ham od 335i czy jak zalozylem oslony od "efki". Bylo to oczywiste ze beda stukac o tarcze wiec od razu cos z nimi robilem.
Opublikowano
Osłony tarcz sprawdzałem, wszystko jest z nimi okej. Zakładałem normalne z 335i i mają trochę luzu między wahaczem jeszcze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A robiles test naciskajac hamulce jadac? Czy przestaje stukac?
Opublikowano
Tak, robiłem test gdyż też myślałem o zaciskach, ale mimo wciśniętego hamulca nadal coś postukuje.
Opublikowano

Witaj w klubie :) u mnie w e91 tez wali metalicznie i z duża częstotliwością podczas jazdy po bruku (ale co ciekawe nie zawsze! - jakby czasem się coś inaczej układało). Amortyzatory, sprężyny i wszystkie elementy montażowe nowe. Tak samo wahacze (z ta różnica ze mam założone serie). Pamietam, ze podczas montażu zawiasu jedna z poduszek amora miała lekki luz na łożysku - ale to podobno normalne i podczas obciążenia się kasuje :/


Jesteś pewien ze nie miałeś tego przed wymiana zawiasu? Ja się zastanawiam czy to nie listwa maglownicy tak wali…

Opublikowano
Zobacz czy dokręcone jest górne mocowanie amortyzatora w poduszce, łatwo je przeciągnąć dlatego ja sobie raz zafundowałem nie dokręcenie o pół obrotu i efekt stukania na nowym zawieszeniu gotowy.
Opublikowano

Sprawdziłem jeszcze raz absolutnie wszystko i każda śruba jest przykręcona z momentem i brak luzów. Jedyne co mnie zastanawia to czy fabrycznie stukają zaciski z 335i. Jak kopnę w koło gdy auto stoi, to słychać prawdopodobnie ten dźwięk. Nie wiem dlaczego postukuje też przy hamowaniu, gdy teoretycznie luzy powinny się skasować, jednak zacisk to jedyna rzecz która może być powodem tego. Przed założeniem kompletnie zaciski zregenerowałem, jednak użyłem części FrenKit (miałem z nimi dobre doświadczenie) - zarówno prowadniczki prowadnic, jak i sprężynę zacisku - być może zestaw z ATE byłby lepszym rozwiązaniem?


Druga sprawa - mam wrażenie, że mogą to stukać klocki hamulcowe, teraz pytanie jak ten luz tam skasować - tutaj właśnie myślałem o fabrycznej sprężynie zacisku, może by coś pomogła. Jak myślicie? (Klocki ceramiczne od TRW)

Opublikowano

Nie wiem jakie masz zaciski zamontowane, ale moje zaciski w 335i to zwykłe zaciski gdzie wewnętrzny klocek siedzi w tłoku, zacisk jest dopychany do jarzma sprężyną, a prowadnice są gumowe.


Czy tam coś może stukać...

Opublikowano
Zaciski standardowe z 335i - 57/30/348 od ATE. W nich oba klocki siedzą sztywno na blaszkach mocujących, ale rozkminiam czy może nie są dobrze dociśnięte do jarzma i delikatnie poruszają się względem niego. Nic innego nie przychodzi mi do głowy co tam jeszcze może być.
Opublikowano
Temat do zamknięcia, problem rozwiązany. Powodem były sworznie od wahaczy rozprężnych M3. Dopiero po wyjęciu wahaczy z auta zobaczyłem na sworzniach luzy wertykalne - stąd brały się stuki (I to oba!). Ciężko to zweryfikować statycznie na aucie, ze względu na napięcie wahacza. Szkoda, że padły po ok 15 000km. Jestem dość zawiedziony jakością TRW. Numery wahaczy JTC1423 oraz 1424.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.