Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BMW 535d RWD skrzynia automat.

Jak w temacie od tygodnia borykam się z problemem - szarpaniem w pewnym zakresie obrotów (1250 RPM - 1350 RPM tak na oko) na każdym biegu dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Podczas delikatnego przyspieszania i tylko w tym zakresie obrotów dosłownie szarpie autem. Coś jak by się silnik dusił.

Podkreślam podczas delikatnego przyspieszania, bo jak gaz mocniej wcisnę to szarpanie nie jest praktycznie wyczuwalne.

Jestem świeżo po wymianie EGR jakieś 1600 km temu (miesiąc temu). Jeszcze tydzień temu nic się nie działo.

W zeszłym roku (10 tys km temu) miałem wymieniany rozrząd oraz czyszczony kolektor, więc drożność, a w zasadzie jej brak po stronie kolektora wykluczam. Klapy też były sprawdzane. Przy okazji rozrządu miałem wymieniany olej w skrzyni metodą statyczną oraz sprawdzone były turbiny.

Co może być przyczyną szarpania?

Żaden check się nie świeci.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano

W 525d N57 mam podobną sytuację.

Najpierw była awaria EGR, jeździłem z tym jakiś czas. Potem była awaria sterownika świec żarowych.

Gdzieś w międzyczasie zaczęło się poszarpywanie na wolnych obrotach po odpaleniu całkowicie wystudzonego silnika.

Do tego zaczął puszczać jasnego dymka z wydechu przy odpalania, ale zdecydowanie zapach ropy, nie oleju.

Został wymieniony EGR (Wahler -Borg), sterownik świec (Beru) i wszystkie świece (Bosch), do tego również czyszczenie dolotu, chłodniczki itp.


Po tym serwisie nie zniknął problem szarpania na zimnym, ani puszczania dymka, ale auto zrobiło się żwawsze, szczególnie z dołu.


Słyszałem opinie, że często nowe EGRy "nie z BMW" nie działają poprawnie. Chyba udało mi się zregenerować swój stary, oryginalny EGR, podrzucę go na próbę.

Po powyższym serwisie nie były robione jeszcze żadne adaptacje/resety, zrobię to w następnej kolejności.


Jeszcze jedna ciekawostka, korekta wtrysku na 3 cylindrze na całkowicie zimnym motorze wywala +8mg/suw, ale szybko się normuje ze wzrostem temp silnika, przy temp 47'C jest na nim korekta +1,42, a przy 71'C już tylko +0,57 i żaden wtrysk nie dochodzi do -+1,00.


Zanim dam wtryski do sprawdzenia zamienię ten podejrzany miejscami z innym, zaleję też siuwaksu liqui moly do czyszczenia wtrysków i będę dawał znać jakie efekty.

Opublikowano
BMW 535d RWD skrzynia automat.

Jak w temacie od tygodnia borykam się z problemem - szarpaniem w pewnym zakresie obrotów (1250 RPM - 1350 RPM tak na oko) na każdym biegu dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Podczas delikatnego przyspieszania i tylko w tym zakresie obrotów dosłownie szarpie autem. Coś jak by się silnik dusił.

Podkreślam podczas delikatnego przyspieszania, bo jak gaz mocniej wcisnę to szarpanie nie jest praktycznie wyczuwalne.

Jestem świeżo po wymianie EGR jakieś 1600 km temu (miesiąc temu). Jeszcze tydzień temu nic się nie działo.

W zeszłym roku (10 tys km temu) miałem wymieniany rozrząd oraz czyszczony kolektor, więc drożność, a w zasadzie jej brak po stronie kolektora wykluczam. Klapy też były sprawdzane. Przy okazji rozrządu miałem wymieniany olej w skrzyni metodą statyczną oraz sprawdzone były turbiny.

Co może być przyczyną szarpania?

Żaden check się nie świeci.

 

Musisz sprawdzić błędy na komputerze albo poprzez jakąś aplikacje do odczytywania błędów (polecam bimmertool). Miałem u siebie w 535d takie szarpanie jak u Ciebie ale na ciepłym silniku. Żaden check się nie świecił a po diagnostyce za pomocą bimmertool wyszło ,że sonda lambda jest uszkodzona. Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy .

Opublikowano
BMW 535d RWD skrzynia automat.

Jak w temacie od tygodnia borykam się z problemem - szarpaniem w pewnym zakresie obrotów (1250 RPM - 1350 RPM tak na oko) na każdym biegu dopóki silnik nie osiągnie temperatury roboczej. Podczas delikatnego przyspieszania i tylko w tym zakresie obrotów dosłownie szarpie autem. Coś jak by się silnik dusił.

Podkreślam podczas delikatnego przyspieszania, bo jak gaz mocniej wcisnę to szarpanie nie jest praktycznie wyczuwalne.

Jestem świeżo po wymianie EGR jakieś 1600 km temu (miesiąc temu). Jeszcze tydzień temu nic się nie działo.

W zeszłym roku (10 tys km temu) miałem wymieniany rozrząd oraz czyszczony kolektor, więc drożność, a w zasadzie jej brak po stronie kolektora wykluczam. Klapy też były sprawdzane. Przy okazji rozrządu miałem wymieniany olej w skrzyni metodą statyczną oraz sprawdzone były turbiny.

Co może być przyczyną szarpania?

Żaden check się nie świeci.

 

Musisz sprawdzić błędy na komputerze albo poprzez jakąś aplikacje do odczytywania błędów (polecam bimmertool). Miałem u siebie w 535d takie szarpanie jak u Ciebie ale na ciepłym silniku. Żaden check się nie świecił a po diagnostyce za pomocą bimmertool wyszło ,że sonda lambda jest uszkodzona. Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy .

 

Lambdy nie pracują na zimnym, więc to nie to, ale fakt, diagnostyka błędów konieczna

Opublikowano
W 525d N57


Jeszcze jedna ciekawostka, korekta wtrysku na 3 cylindrze na całkowicie zimnym motorze wywala +8mg/suw, ale szybko się normuje ze wzrostem temp silnika, przy temp 47'C jest na nim korekta +1,42, a przy 71'C już tylko +0,57 i żaden wtrysk nie dochodzi do -+1,00.


Zanim dam wtryski do sprawdzenia zamienię ten podejrzany miejscami z innym, zaleję też siuwaksu liqui moly do czyszczenia wtrysków i będę dawał znać jakie efekty.

 


+8mg na wtrysku to kompletny smietnik :duh:

Przy + - 1mg juz trzeba się zastanawiać o wymienie

Albo brak kompresji na cylindrze pierścienie itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem świeżo po wymianie EGR jakieś 1600 km temu (miesiąc temu).

Jakiej firmy? Jesli nie byl ori z bmw, nie bedzie chodzil. Temat walkowany.

Opublikowano
EGR nie jest powodem do szarpania auta, jedynie to traci moc. Temat ten juz przerabiałem. U mnie też szarpało. Czy wymieniałeś olej w skrzyni biegów, U mnie tu powstał ten ból. wymieniłem pierwszy raz olej przy 230 tyś przebiegu co kolega z ASO mi powiedział że przy tym przebiegu trzeba było juz nie wymieniać. 2 razy z rzędu wymieniałem olej gdyż nie jest zalecane dynamicznie w skrzyni hydrokinetycznej - TYLKO STATYCZNIE i dalej szarpał. Okazało sie że mechatronika w skrzyni poszła do wymiany. Teraz działa ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:mrgreen: To zalezy. W 2.0d traci moc, w 3.0d szarpie, czasem traci moc. Oczywiscie, problem moze byc w skrzyni ale my bazujemy na tym co kolega zmienial, czyli egr. Mecha w 8hp? Bardzo malo realne.
Opublikowano

EGR wymieniony na akcji serwisowej ori w ASO BMW.

Skrzynię bym puki co wykluczył, bo jak auto osiągnie temperaturę roboczą to zmienia biegi idealnie i nie czuć szarpania w opisywanym przedziale obrotów.

Podkreślam, że szarpanie (coś ala dławienie się silnika) występuje tylko w jednym bardzo wąskim zakresie obrotów i tylko na silniku niedogrzanym przy delikatnym przyspieszaniu. Jeżeli mocniej nacisnę pedał gazu, to nie czuć szarpania (dławienia).

Jutro jadę na komputer żeby zobaczyć czy nie ma błędów.

Olej w skrzyni wymieniony 10 tys kilometrów temu i nie było problemów ze skrzynią.

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obstawiam zacinanie EGR-a. Jeżeli tak to coś pechowy, felerny ten wymieniony nowy oryginalny EGR - 1600km :roll:
Opublikowano

Byłem na diagnostyce komputerowej i wyszedł błąd : "sonda lambda przed katalizatorem - dynamika niepradopodobna"

Szarpanie (dławienie się silnika) czuć dopiero po przejechaniu pierwszego kilometra i tak do rozgrzania silnika, do osiągnięcia ok. 90 stopni.

Może to być sonda?

Jak kraść to miliony...jak jeździć to BMW!!
Opublikowano
Byłem na diagnostyce komputerowej i wyszedł błąd : "sonda lambda przed katalizatorem - dynamika niepradopodobna"

Szarpanie (dławienie się silnika) czuć dopiero po przejechaniu pierwszego kilometra i tak do rozgrzania silnika, do osiągnięcia ok. 90 stopni.

Może to być sonda?

 

U mnie było tak samo. Po nocy pierwszy kilometr może dwa było normalnie a jak sonda złapała temp to przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością na niskich obrotach (poniżej 1500) lekko szarpał.

Ja miałem błąd 285300 (sonda lambda: zbyt wysokie napięcie sygnału lub przerwanie prądu regulacji sygnału). Odczyty z bimmertool przy spokojnej jeździe miałem mniej więcej takie : lambda(1) 32.77, lambda(1) napięcie :1450 mV i praktycznie nie spadało poniżej tego poziomu . Przy ostrzejszej jeździe rosły znacząco (już nie pamiętam wartości).Na sprawnej sondzie na wolnych obrotach powinno być coś koło 850mV. Po zmianie sondy parametry są dużo niższe i szarpanie zniknęło .

Opublikowano

Jestem w szoku.


Właśnie wszedłem na forum założyć identyczny wątek. Mam 1:1 co Ty. Też miałem niedawno wymieniany egr na akcji serwisowej. Też 535 tylko xdrive. Identyczne szarpanie podczas łapania temperatury.


Wieczorem podłącze kompa. A wątek zapisuje do ulubionych xD

Opublikowano
I pytanko jeszcze . Gdzie ta sonda jest dokładnie? Jest dostęp w miarę?

 


https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1454-czuj-przeciwpyl-f-paliwelem-dod/i53597#part12 tu masz podgląd jak to wygląda.

Dostęp w miarę jest , trochę gimnastyki żeby odkręcić bo mało miejsca ale da się wymienić bez rozbierania połowy przodu :D . Dla ułatwienia zdejmowałem rury które idą od filtra powietrza do turbo i jakoś poszło .

Opublikowano
Czyli to nie od dołu tylko pod maską? Po prawej stronie stojąc przodem do autka... kurde drogi element :)

Pod maską od strony pasażera. W normalnym sklepie albo na allegro sondę bosch-a kupisz w granicach 400zl.... ja tak płaciłem rok temu

Opublikowano
Czyli to nie od dołu tylko pod maską? Po prawej stronie stojąc przodem do autka... kurde drogi element :)

Pod maską od strony pasażera. W normalnym sklepie albo na allegro sondę bosch-a kupisz w granicach 400zl.... ja tak płaciłem rok temu

 

Dziękuję Ci za pomoc. Dam znać jak rezultaty jak się uporam!

Opublikowano

U mnie dwa błędy:


287100 i 287500. Oba dotyczą Oxygen Sensor Before catalyst converter.


Zamówiłem sondę:

numer oryginału: 13 62 7 793 825

numer bosch: 0 281 004 028


Taka mi wyszła z VIN. W katalogu niby są dwie zamianne z (13 62 7 794 634). Na pierwszy rzut oka różnią się one wyłącznie długością kabla. ALE NIE JESTEM PEWIEN. Ja niby mam ten krótszy kabel. Ta 825 jest też droższa o 60ziko. (303 vs. 363zł . Mam spore zniżki).


Jak wymienie to dam znać jakie były zmiany, widzę że dostęp jest w miare gites oby się po prostu nie zaspawała tam od temperatury :)

Opublikowano

Sonda wymieniona, dostęp jest jednak dość trudny :) Ale jak się ma odpowiedni klucz do sond to idzie elegancko, polecam zakupić. Najlepiej ten taki co grzechotkę przyczepia się obok. Sonda jest dość długa. Ja niestety miałem tylko długi bez przelotu całkowitego i odkręcić to prosto, uciąłem kable i heja. Ale dokręcałem już płaskim kluczem co jest trochę karkołomne.


Mniejsza o większość - problem nadal u mnie występuje. Błąd się nie pojawił. Ale szarpie, może mniej, na pewno nie więcej. Ale praktycznie bez zmian. Myślałem że musi się trochę rozjeździć ale już 3ci przejazd na zimnym zrobiłem, było pełne wygrzanie i lipa.


Teraz mam plan sprawdzić parametry tego całego odcinka czujników wokół katalizatora. I zobaczę. Na teraz nie mam pomysłu a diagnozowanie tego jest dość utrudnione bo samochód musi się cały wystudzić. :)


Będę dawał znaka.

Opublikowano

Czy ktoś byłby uprzejmy podać mi wartości z live data dla sprawnej sondy?


U mnie tak:


1. 701 oxygen sensor before catalytic converter Status: not available

2. 702 oxygen sensor after catalytic converter Status: not active

3. 709 oxygen sensor before catalytic converter Air ratio: od 2 do 32

4. 714 oxygen sensor before catalytic converter Voltage: 0,50mV do 0,96mV


Czy w moim aucie nie ma sondy za katem? Z sondy "after" same zera :)


Pomocy!

Opublikowano

I jeszcze jedna "dziwna" sprawa. Jakikolwiek odczyt napięcia z sondy pojawił się ok. 5 minut po uruchomieniu silnika. Jakieś 2-3 minuty jazdy pewnie. Tak jakby nie działało nagrzewanie tej sondy? Ona nie powinna działać od startu silnika?


Dodatkowo wyświetlałem sobie 407 Rail Pressure. Na starcie, i w zasadzie dopóki sonda się nie "uaktywniła" wartości były 360bar+ na wolnych obrotach. Jak sonda się załączyła, silnik był już rozgrzany, to trzymało się ok. 260bar. Pewnie to normalne, silnik się rozgrzewa potrzebuje więcej paliwa. Ale dziwne że wartości spadły od razu jak sonda się uaktywniła.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze jedna "dziwna" sprawa. Jakikolwiek odczyt napięcia z sondy pojawił się ok. 5 minut po uruchomieniu silnika. Jakieś 2-3 minuty jazdy pewnie. Tak jakby nie działało nagrzewanie tej sondy? Ona nie powinna działać od startu silnika?

Zaraz po uruchomieniu zimnego silnika sonda nie bierze udziału w procesie pracy silnika. Dopiero po pewnym czasie gdy osiągnie odpowiednią temperaturę. Grzałka służy do skrócenia tego czasu. Nie wiem czy również nie dogrzewa sondy po pewnym czasie gdy silnik pracuje na wolnych obrotach.

Opublikowano

To w takim razie jeszcze bardziej jestem skonfundowany :)


We wszystkich przypadkach jakie znalazłem w necie gdzie był problem taki jak mój i autora postu pomogła wymiana sondy przed katem. U mnie nie pomogło. Skoro sonda nie bierze udziału w pracy silnika do momentu osiągnięcia temperatury pracy to czemu szarpanie ustępowało ludzikom?


Czy ktoś ze sprawnym 30d mógłby podłączyć kompa do auta i sprawdzić mi wszystkie możliwe live data związanych z Oxygen Sensor przed i za katalizatorem? Najciekawsze to napięcie i czas kiedy to się załączy od momentu rozruchu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.