Skocz do zawartości

E39 problem IHKA


520i

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
58 minut temu, 520i napisał(a):

45 pzekaźnik  - okazało się że to nie przekaźni do klappenmotor, tylko do wentylatora...

i występuje tylko wtedy gdy płyn ma temperaturę niższą niż 60 stopni. Tyle że jak ISTA zrobiła test wentylatora - to było OK. 

Gdzie jest ten przekaźnik? W komorze silnika po stronie pasażera? ISTA pokazał że ten przekaźnik ma otwarty obwód....

Jeśli wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym. Tam jest namieszane, występowały zmiany, musiałbyś sam szukać w TIS albo WDS, bo ja tego nie ogarnę.  Jeśli to w ogóle o ten wentylator chodzi... Na schematach przekaźniki są inaczej oznaczane. Nie wiem, który jest 45 i co w ogóle ma wspólnego temp 60C. To za nisko na uruchamianie wentylatora.

Godzinę temu, 520i napisał(a):

Da się wykodować ten motor z IHKA? 

To by trzeba szukać metodą macajewa w NCS Dummy, jeśli była wersja nawiewu na tył bez regulacji temperatury, bo wygląda na to, że ten silnik jest właśnie od tego. Prościej chyba taki kupić; widziałem na ovoko, tylko, żeby numery były te co potrzeba, inaczej będzie konflikt na magistrali M-bus. Weź pod uwagę, że to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Fuser napisał(a):

to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje

zauważyłem że to z diesla...ale znalazłem rysunki z moim autem....chyba tego poszukam i nie będę się bawił w "macajewa"

to, dla mojego auta:

https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBADR21050GT30318/284046410/units/79506/$*KwGWorOuzuL4-5Pf7fizos7a-v3jl5GWl8_C1pSd3PzU1tbgq7qh2vrS0NLl9eK8t72WlJKWlOL2k83A3pzbwcLQwMXPj4qv34fFysCHmILLx82Ih9HEzcGAmt_D34bY3Nbk3oDV38nNkpH9k5OVkIKAjZrH0-LYhtOAmoaOktrTx8vNxs7FvYjNyczGgZ6RlZXIwcOG0cGBnofm8s_CzYiH1MrKh5iCqrGu4PeQkpSQkuepwN-XlJqB2QAAAADbJ9Lu$/unit-detail/107117736

pozostaje jeszcze pytanie: skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię? Te niebieskie i czerwone kabelki są podłączone pod kratkę nawiewu i sterują pokrętłami "ciepłe-zimne powietrze"

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Godzinę temu, Fuser napisał(a):

wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym

wentylator mam na trzy piny (wtyczka). Niewiem czy on jes tna rezystorach. Na prawym nadkolu nie mam puszki z przkaźnikami ale wiem, że przekaźniki są pod filtrem kabinowym  - szukałem dziś zdjęcia, ale nie zrobiłem zdjęcia jak tam gmerałem. jutro tam zajrzę.

Przeczytałem jeszcze raz Twoją sugestię z maja zeszłego roku o teście klap - chyba w końcu to zrobię (zapomniałem o tym) W ISTA też jest test klap,ale pierw sprawdzę w INPA...

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 20.05.2023 o 16:36, 520i napisał(a):

znalazłem przyczynę z przodu na obudowie nagrzewnicy......

Tam gdzie znajduje sie opornica, z góry wisi sobie niepodłączony 3 żyłowy kabelek..... i to pewnie ten kabelek do silnika obsługującego tył.....

11 godzin temu, 520i napisał(a):

skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię?

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył. Ta dmuchawa image.png.c06899e58379f957c3504f2b15e76732.pngto jest jakaś unikalna wersja, zapomnij o tym.

11 godzin temu, 520i napisał(a):

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Nie mam pojęcia :)

11 godzin temu, 520i napisał(a):

wentylator mam na trzy piny

Czyli sterowanie elektroniczne w silniku. Z rezystorami jest 4-pin i tylko wtedy jest puszka na nadkolu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Fuser napisał(a):

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył.

to wiele ułatwia. Rozejrzę sie tu, czy ktoś ma na sprzedaż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.