Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mały update....  to mój tylny kanał wentylacji..... da się wykodować ten klapennmotor z modułu?

klapennmotor.jpg

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
58 minut temu, 520i napisał(a):

45 pzekaźnik  - okazało się że to nie przekaźni do klappenmotor, tylko do wentylatora...

i występuje tylko wtedy gdy płyn ma temperaturę niższą niż 60 stopni. Tyle że jak ISTA zrobiła test wentylatora - to było OK. 

Gdzie jest ten przekaźnik? W komorze silnika po stronie pasażera? ISTA pokazał że ten przekaźnik ma otwarty obwód....

Jeśli wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym. Tam jest namieszane, występowały zmiany, musiałbyś sam szukać w TIS albo WDS, bo ja tego nie ogarnę.  Jeśli to w ogóle o ten wentylator chodzi... Na schematach przekaźniki są inaczej oznaczane. Nie wiem, który jest 45 i co w ogóle ma wspólnego temp 60C. To za nisko na uruchamianie wentylatora.

Godzinę temu, 520i napisał(a):

Da się wykodować ten motor z IHKA? 

To by trzeba szukać metodą macajewa w NCS Dummy, jeśli była wersja nawiewu na tył bez regulacji temperatury, bo wygląda na to, że ten silnik jest właśnie od tego. Prościej chyba taki kupić; widziałem na ovoko, tylko, żeby numery były te co potrzeba, inaczej będzie konflikt na magistrali M-bus. Weź pod uwagę, że to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Fuser napisał(a):

to co jest na moim zdjęciu, te numery, to diesel, nie wiem czy to ma znaczenie, no i czy masz tam przepustnicę, czy też brakuje

zauważyłem że to z diesla...ale znalazłem rysunki z moim autem....chyba tego poszukam i nie będę się bawił w "macajewa"

to, dla mojego auta:

https://czescidobmw.pl/wyszukiwarka-vin/WBADR21050GT30318/284046410/units/79506/$*KwGWorOuzuL4-5Pf7fizos7a-v3jl5GWl8_C1pSd3PzU1tbgq7qh2vrS0NLl9eK8t72WlJKWlOL2k83A3pzbwcLQwMXPj4qv34fFysCHmILLx82Ih9HEzcGAmt_D34bY3Nbk3oDV38nNkpH9k5OVkIKAjZrH0-LYhtOAmoaOktrTx8vNxs7FvYjNyczGgZ6RlZXIwcOG0cGBnofm8s_CzYiH1MrKh5iCqrGu4PeQkpSQkuepwN-XlJqB2QAAAADbJ9Lu$/unit-detail/107117736

pozostaje jeszcze pytanie: skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię? Te niebieskie i czerwone kabelki są podłączone pod kratkę nawiewu i sterują pokrętłami "ciepłe-zimne powietrze"

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Godzinę temu, Fuser napisał(a):

wentylator klimy masz na rezystorach to przekaźniki są w takiej puszce na prawym nadkolu oraz pod prawym filtrem kabinowym

wentylator mam na trzy piny (wtyczka). Niewiem czy on jes tna rezystorach. Na prawym nadkolu nie mam puszki z przkaźnikami ale wiem, że przekaźniki są pod filtrem kabinowym  - szukałem dziś zdjęcia, ale nie zrobiłem zdjęcia jak tam gmerałem. jutro tam zajrzę.

Przeczytałem jeszcze raz Twoją sugestię z maja zeszłego roku o teście klap - chyba w końcu to zrobię (zapomniałem o tym) W ISTA też jest test klap,ale pierw sprawdzę w INPA...

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 20.05.2023 o 16:36, 520i napisał(a):

znalazłem przyczynę z przodu na obudowie nagrzewnicy......

Tam gdzie znajduje sie opornica, z góry wisi sobie niepodłączony 3 żyłowy kabelek..... i to pewnie ten kabelek do silnika obsługującego tył.....

11 godzin temu, 520i napisał(a):

skąd wziąść zasilanie tego klappenmotor jak go kupię?

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył. Ta dmuchawa image.png.c06899e58379f957c3504f2b15e76732.pngto jest jakaś unikalna wersja, zapomnij o tym.

11 godzin temu, 520i napisał(a):

Przy okazji: jak zgrałem sobie plik IHKA z auta na komputer , to się okazało że mam 3 ppliki IHKA. Każdy z numerem: IHKA1 IHKA2 IHKA3 Tak ma być?

Nie mam pojęcia :)

11 godzin temu, 520i napisał(a):

wentylator mam na trzy piny

Czyli sterowanie elektroniczne w silniku. Z rezystorami jest 4-pin i tylko wtedy jest puszka na nadkolu.

Opublikowano
9 godzin temu, Fuser napisał(a):

Przecież pisałeś, że kabelek wisi. Kup silnik krokowy i go tam podłącz. Mówimy o brakującym silniku pod schowkiem. On steruje nawiewem na tył.

to wiele ułatwia. Rozejrzę sie tu, czy ktoś ma na sprzedaż 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 22.10.2024 o 09:17, Fuser napisał(a):

Ta dmuchawa image.png.c06899e58379f957c3504f2b15e76732.pngto jest jakaś unikalna wersja,

ale to o to chodzi. Jak wbiłem w google "rear compartment..." to wyskakuje właśnie ta część....ale też wyskakują zdjęcia samego motou.

A teraz świeże info:  roli głównej ISTA i zakupiony "brakujący kapenmotor"

Kupiłem i podłączyłem rzeczony brakuąjcy motorek do kabelka który wisi z wiązki obsługującej dmuchawę...

ISTA pokazała teraz takie błędy: photo 1

nic, o brakującym silniku.

Ale gdy wlazłem głębiej, to ISTA zczytała błędy i...... photo nr 2

Mam 3 możliwości:

1. zakupić rzeczony moduł "klapenmotor" - ten co jest pod podłokietnikiem - i go zainstalować

2. wykodować z IHKA "klapenmotor" (ja to zrobić?)

Moduł nie jest oryginalny i stąd myślę te błędy tego klapenmotor.  

3. olać to. Nie wchodzi w rachubę - będę tak długo drążył temat aż w końcu go rozwiążę....

 

 

IMG_20241117_135119.jpg

IMG_20241117_135859.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, 520i napisał(a):

Kupiłem i podłączyłem rzeczony brakuąjcy motorek do kabelka który wisi z wiązki obsługującej dmuchawę...

Jakie numery ma ten motor, który podłączyłeś ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisałem wcześniej, te siłowniki komunikują się po m-bus i każdy numer ma tylko jedno określone zastosowanie. Jeśli masz wpięte dwa identyczne to będzie konflikt i stąd mogą być błędy. Nie wiadomo też czy pozostałe są te co potrzeba. Być może dlatego ktoś wymontował ten przy podłodze, bo się kłócił z innym. 

Opublikowano (edytowane)

dziś, kolejne przeboje: z rana auto jest całe wilgotne (klimat jak w wietnamie -wilgoć, tyle że zimniej). Włączam silny nawiew na szybę aby odparowała, a tu całe ciepło idzie na nogi. Naciśnięcie jakiegokolwiek klawisza aby nawiew szedł gdzieś indziej  -nieskuteczne.

dopiero gdy wyłączyłem auto i włączyłem ponownie, klapa zadziałała i nawiew poszedł na szybę....

wczoraj znalazłem na "wiodącym serwisie aukcyjnym" taki silnik na tył. Tyle że on jest z X5. Był tani, więc kupiłem - przynajmniej będzie do obejrzenia i wykukania, "o co kaman". 

mały update:

polazłem do auta, odpaliłem, dałem nawiew na szybę (prawy górny klawisz) a tu wieje na nogi.

Podmiana panelu nic nie dała...

odpiąłem ten dodatkowy silnik - nawiew na szybę powrócił....

Od czasu gdy go wpiąłem, nie używałem szybkiego odparowania szyby..... Dopiero dziś byłem zmuszony...

silnik ma numer: 8 363795.9 (to część numeru) i powinien być zainstalowany na pozycji numer 4

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/ogrzewanie-i-klimatyzacja/naped-nastawczy-autom-klimatyzacji-64_0680

i jest firmy Siemens....

Jutro podmienię panel na ten oryginalny....tyle że ISTA pójdzie w ruch przed wymianą i po wymianie panelu

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
38 minut temu, 520i napisał(a):

odpiąłem ten dodatkowy silnik - nawiew na szybę powrócił....

Czyli dobrze wydedukowałem - był konflikt na magistrali z powodu dwóch identycznych sterowników. Kup taki jak ma być i błąd powinien zniknąć tylko jeszcze jest pytanie dlaczego ktoś odpiął ten z numerem 6.

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Fuser napisał(a):

tylko jeszcze jest pytanie dlaczego ktoś odpiął ten z numerem 6.

na ten z numeem 6 - nie ma dziury w tym miejscu w którym powinien on być zainstalowany.... Jest tylko kabelek do którego on powinien być podłączony....

i teraz tak: zarówno na oryginalnym panelu jak i na podmienionym wczoraj ISTA pokazała błąd tego silnika "rear compartment flap motor"

Różnica była tylko taka że oryginalny panel pokazał serię błędów tak jak na ostatnim zdjęciu ( po wykasowaniu ich i ponownym skanowaniu pozostał tylko błąd "rear compartment...")

Na zastępczym panelu pokazało jeszcze błąd "inside sensor fan".

Zamontowałem oryginalny panel i czekam na ten moduł z x5 ( aukcji nie było numerów tej części, a że kosztował tylko 25 zeta...), który kupiłem. Zobaczymy co będzie.

Edytowane przez 520i
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, 520i napisał(a):

na ten z numeem 6 - nie ma dziury w tym miejscu w którym powinien on być zainstalowany.... Jest tylko kabelek do którego on powinien być podłączony....

Aaa..., takie buty... To by wskazywało, że panel też powinien być "nietypowy" :classic_smile: To chyba prościej zamontować ten silnik do panelu który masz i błąd powinien zniknąć.

Opublikowano
W dniu 19.11.2024 o 20:19, Fuser napisał(a):

To chyba prościej zamontować ten silnik do panelu który masz i błąd powinien zniknąć.

nie. Gdy zamontuję ten silnik, nie działa szybki nawiew na szybę - odparowanie. Cała para idzie na nogi.....

Albo muszę znaleźć oryginalny panel  (już go mam zainstalowane) i wykodować ten "rear compartment..."

albo muszę znaleźć silnik numer 6, podłączyć go i zobaczyć co to da....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, 520i napisał(a):

albo muszę znaleźć silnik numer 6, podłączyć go i zobaczyć co to da....

Tak, właśnie o to mi chodziło.

Opublikowano (edytowane)

ale w domu ( w Gdyni) już leży to....

co prawda z X5, ale zakupiłem dla celów "zapoznawczych" kosztował 25 pln......

Myślę że bardziej chodzi właśnie o silnik nr 6 niż właśnie to "ustrojstwo" ze zdjęcia...

cóż, trzeba szukać tego silnika, podłączyć i zobaczyć co to da.... 

462566332_482867604205278_5945353068733748482_n.jpg

Edytowane przez 520i
Opublikowano

dziś rano bmw mnie zaskoczyło..... brakiem ogrzewania....

Jak to dobrze mieć magazyn części. Szybka akcja, wypięcie starego panelu, wpięcie zapasu i jest ogrzewanie.

Po pracy rozebrałem panel i wygląda że są zimne luty....Wpiąłem panel na chwilę, kontrolki się nie świecą, ale słychać dmuchawę, więc pewnie zimne luty..... 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

no więc to nie zimne luty, tylko podpięty silnik powodował skierowanie ogrzewania na nogi a nie na szybę. Po odpięciu owego silniczka - wszystko wróciło do normy....

a tu, nie żebym się chwalił...

na ostatnim zdjęciu jest dziura w obudowie - miejsce na jeża - zapewne.

Podwójna wtyczka z zdjęcia nr 3, to podłączenie "prundu" i jeża właśnie.

dmuchawa jest z X5 - zakupiona jak napisałem wyżej - w celach zapoznawczych....

teraz trzeba szukać takiej do e39... i ciekawe czy będzie gniazdo elektryczne na zwykłą cztero pinową wtyczkę z tylnego nawiewu czy brak jeszcze w aucie odpowiedniej wiązki aby tą dmuchawę podłączyć.....

na pewno będę szukał silniczka nr 6 aby go podłączyć do nawiewu z przodu (pod deską z prawej strony)

 

IMG_20241126_193253.jpg

IMG_20241126_193259.jpg

IMG_20241126_193310.jpg

IMG_20241126_193319.jpg

IMG_20241126_193325.jpg

IMG_20241126_193331.jpg

IMG_20241126_193422.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.