Skocz do zawartości

E39 problem IHKA


520i

Rekomendowane odpowiedzi

INPA pokazała mi błąd w tym module (IHKA)

4 - Fondraumklappenmotor

wie ktoś co to znaczy?

"Najlepszy tłumacz na świecie" (google) przetłumaczył to tak:

Silnik klap tylnej komory....

Błąd jest niekasowalny, (INPA i ISTA nie dają rady) to znaczy kasuję, ale on wraca. Coś jest uszkodzone - silnik jakichś klap- tyle że nie wiem gdzie tego szukać i o co chodzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rear compartment flap motor


Chodzi o nawiew na pasażerów z tyłu. W TIS'ie jest instrukcja wymiany siłownika od nawiewu tylnego. Możesz też poszukać w pliku pdf bmw-e39-integrated-automatic-heating-and-air-conditioning tego zwrotu. Tam jest o zmianach konstrukcyjnych 97-98 rok, może coś się rozjaśni.


To tak na szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rear compartment flap motor


Chodzi o nawiew na pasażerów z tyłu. W TIS'ie jest instrukcja wymiany siłownika od nawiewu tylnego. Możesz też poszukać w pliku pdf bmw-e39-integrated-automatic-heating-and-air-conditioning tego zwrotu. Tam jest o zmianach konstrukcyjnych 97-98 rok, może coś się rozjaśni.


To tak na szybko :)

rozumiem że trzeba "pogmerać" w nawiewie na tył znajdującym się na tunelu..... ( nie znalazłem info w serwisówce Bentleya - znalazłem za to inny dokument, ale wydrukowałem to i się klei, więc jutro spojrzę)

jutro "dzień mechanika" i muszę wymienić p...przoną odmę (cała zawalona olejem) bo mi śmierdzi w aucie od dwóch dni, więc jutro spojrzę na ten kanał (mam zapasowe pokrętła z kratkami).


a z ciekawostek: auto dostało godkjent (po polsku: gusient) - przegląd, więc mam spokój na dwa lata - mozna wymieniać dalej zmęczone części.... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
spojrzę na ten kanał (mam zapasowe pokrętła z kratkami)

Wydaje mi się, że to nie chodzi o pokrętło. Ono tylko steruje potencjometrem i daje sygnał do IHKA o ustawieniu klapek, które są z przodu tunelu. Chyba, że jest problem ze sterowaniem. W INPA powinien być test różnych klapek, pozycja ich ustawienia, coś w tym sensie, żeby sprawdzić czy działa tylne pokrętło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W INPA powinien być test różnych klapek, pozycja ich ustawienia, coś w tym sensie, żeby sprawdzić czy działa tylne pokrętło.

Panel wymieniłem, błąd pozostał.....

jutro zrobię test klap (dziś jak sprawdzałem kabel, to przeszło m to przez głowę, ale brak czasu....) w INPA

Czy ktoś posiada spis wszystkich kodów błędów (z ewentualnym opisem) AC i panelu IHKA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie znalazłem w tym spisie kodów błędów IHKA.

Ale wpadłem na inny pomysł: W ISTA można sobie sprawdzić jaki to kod błędu (ISTA także znalazła ten błąd) i można w ISTA sprawdzić czego (jakiej) częśći dotyczy ten błąd i gdzie ona jest...

Dobrze kombinuję?

Chcę zlikwidować ten błąd, bo jeszcze przed podróżą do pl, chcę tu nabić klimę (po raz pierwszy od nie wiadomo jak długiego okresu czasu). Tak,żeby w pl w razie co, naprawić ją na cacy...

W pl już wymieniłem jeden przewód który był uszkodzony, więc czas nabić ją i sprawdzić działanie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oj, nie wiem. Nigdy nie miałem tyle zapału, żeby ogarnąć ISTĘ.


Być może to co wcześniej pisałem to tak nie jest w rzeczywistości. Zobacz jeszcze czy może posiadasz coś takiego

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DR11-EUR-10-2000-E39-BMW-520i&diagId=64_0702

Nie wiem co to jest S533A i czy ta dmuchawa jest tylko z tym wyposażeniem. U mnie z tyłu dmucha zimnym, a nie mam na wyposażeniu takiego kodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniałem kratkę nawiewu, ale czegoś takiego tam nie widziałem - nie przyjrzałem się.

Jutro wymontuję i sprawdzę....

A co do ISTA: obejrzałem kilka filmów na YT i zaczynam ją stosować. (chodzi mi nawet po głowie pomysł zakupu e39 za małe pieniądze i uczyć się na tym aucie co mogę, czego nie mogę,,,kodowania itp)

Jak znajdę ops tego błędu IHKA w ISTA - to dam znać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc ISTA podpowiedziała że chodzi nawiew na tył...

ale, znalazłem przyczynę z przodu na obudowie nagrzewnicy......

Tam gdzie znajduje sie opornica, z góry wisi sobie niepodłączony 3 żyłowy kabelek..... i to pewnie ten kabelek do silnika obsługującego tył.....

I akurat tak się składa że kable dokładnie tak samo wyglądają jak kable podłączone do innych silników nagrzewnicy.....

Tyle że po prawej stronie właśnie, za schowkiem i wyżej widzę tylko jeden silnik (jest on podłączony) i nieco niżej inny (tez jest podłączony).

Zdemontowałem schowek celem lepszego widoku, ale nic nie znalazłem niepodłączonego... Szukam teraz zdjęć całej prawej strony nagrzewnicy żeby znależć gdzie ma on być podłączony.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest siłownik od nawiewu na tył. Podobno gdzieś w nogach pasażera. Mnie ten rysunek niewiele mówi.]

i to jest dokładnie to miejsce. Tyle że u mnie na nagrzewnicy nie ma tego silnika..... wisi tylko kabel....

jutro (eeee dziś...) cyknę foty jak to wygląda. jutro- dziś mam zamiar wyjąć radio i przyjrzeć się od góry jak to wygląda- czy tam czasami nie znajdę czegoś niepodłączonego.....

Ten siłownik znajduje się za maskownicą która jest przykręcona na jedną śrubę na styku tunelu środkowego i dołu deski


tu moja nagrzewnica: strona prawa (od strony opornicy)

394634fed51a.jpg

ce3b65d707d7.jpg

8b96b7358573.jpg

Oba silniki z prawej strony są podłączone. Wyciągnąłem dziś radio, żeby mieć pewność.

Dodatkowo na nagrzewnicy pomiędzy silnikami znajduje się coś na kształt siłwnika, który też jest podłączony.

Więc w takim razie do czego jest ten kabelek?

Idzie z góry, po nagrzewnicy, więc wychodziłoby na to że jest to do nagrzewnicy, ale nie ma do czego go podłączyć.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jest taki siłownik, jeśli to Ci pomoże. Rocznik 2001. Jest jeszcze taka możliwość, że u Ciebie w oryginale nie ma tego siłownika, ale masz nie ten panel klimy. Zobacz na realoem czy te numery się zgadzają. Natomiast od czego ten luźny kabel to nie mam pojęcia. Musiałbyś sprawdzić gdzie idzie drugi koniec.


IMG-20230522-123300.jpg

IMG-20230522-123306.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czy ktoś dysponuje zdjęciami całego tunelu środkowego bez maskownicy, tapicerki itp elementów ozdobnych? Szukałem wśród swoich zdjęć, ale niestety nie posiadam, a chcę doprowadzić do porządku ten nawiew na tył i szukam punktu zaczepienia  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"U mnie jest taki siłownik, jeśli to Ci pomoże. Rocznik 2001. Jest jeszcze taka możliwość, że u Ciebie w oryginale nie ma tego siłownika, ale masz nie ten panel klimy"

Właśnie u mnie brak tego siłownika, ale kabelek sobie wisi gotowy do podłączenia.

i według tej strony:

http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/520i-M52/L-A/nov1998/browse/heater_and_air_conditioning/actuator_for_automatic_air_condition/#8363798_1

nr 6 to właśnie ten siłownik.

tyle że u mnie go nie ma....

na tej stronie:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/ogrzewanie-i-klimatyzacja/naped-nastawczy-autom-klimatyzacji-64_1136

jest moja "klima" tyle że moja nie ma nr 6 - czyli tego siłownika na tył. Na tyle na ile mogłem się położyć i sprawdzić sobie przy pomocy latarki, to właśnie moja "klima" (niedługo zobaczę ją "naocznie" - wymieniam deskę z czarnej na brązową, więc...... :-)

Co ciekawe, do tego modelu wkładali jeszcze jedną "klimę' - tą:

https://czesci.bmwsklep.pl/bmw-seria-5/e39-touring/520i-m52-ece-automat/ogrzewanie-i-klimatyzacja/naped-nastawczy-autom-klimatyzacji-64_0680

tyle że tam też jest siłownik nr 6......

z ciekawostek: znalazłem na YT filmik oryginalny z BMW opisujący i pokazujący jak działa klima i panele manualne i automatyczne.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

zmieniłem tunel środkowy. nie ma pod nim żadnego sterowania otwarcia klap tylnych.

Wychodzi na to że moja IHKA jest z innego auta i ma wprogramowany ten siłownik którego moja nagrzewnica nie ma w standardzie....

niemniej, klima chodzi rewelacyjnie- tyczy sie to także chłodzienia na tył. 

Zakupiłem dodatkowy panel IHKA - jak wrócę do Norge, podmienię i sprawdzę czy błąd tyłu nadal występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

tematu ciąg dalszy....

pdmieniłem panel. ten, który miałem zamontowany ma numer: 641183859279

teraz ałożyłem panel o numerze:6418375350 i też występuje błąd dolnego brakującego silniczka

oba panele działają tak samo....

 na stronie https://czescidobmw.pl wbijam VIN  i wychodzi że IHKA powinna meć numer:  6411691628 lub 64116905055

za to na stronie https://bmwfans.info 64116901628 lub 64116905055 lub 64116901630
a z kolei na stronie https://czesci.bmwsklep.pl/ IHKA ma numer 64 118375453 lub 641169016278
żaden z tych numerów sę nie zgadza z numerem panelu kóry posiadam..... 
Na każdej  z tych stron, wbiłem VIN auta i są takie rozbieżności... Czy może jedni mają info prosto z pierwszego montażu a inni mają info o numerach zamiennych......
z ciekawości, jak ktoś ma taki panel (o takich numerach jakie podałem wyżej), chętnie odkkupię za rozsądne pieniądze cxelem sprawdzenia.....
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdź na realoem, tam są wszystkie numery zamienne tej samej części. Te numery co podałeś to najprawdopodobniej nie jest Part Number panela klimatyzacji jako całości modułu. Parę razy się spotkałem, że numer odczytany z obudowy był wirtualny i nie występował w katalogu. Zobacz może INPA podaje jaki jest P/N modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Fuser napisał(a):

Sprawdź na realoem

jeszcze większe zamieszanie:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DR21-EUR-11-1998-E39-BMW-520i&diagId=64_0678

ale ten numer 64116901628 (z reolem) crosuje sie z moim 64118375453.Czyli ten nowy panel który dziś założyłem jest ok. 

ten numer 641183859279 (mój poprzedni panel nie crossuje się z żadnym numerem z reolem, a mimo wszystko chodził ok.....

 

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
16 godzin temu, 520i napisał(a):

Czyli ten nowy panel który dziś założyłem jest ok.

A błąd jest nadal ? Można by sprawdzić NCS'em czy można wyprogramować brakujący siłownik.

Porównaj jeszcze przedział daty zastosowania w realoem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

błąd tego siłownika występuje nadal. 

2 godziny temu, Fuser napisał(a):

Można by sprawdzić NCS'em czy można wyprogramować brakujący siłownik.

też nad tym myślałem (chyba, żeby zdobyć jakiś stary moduł nagrzewnicy i wmontować brakujący silnik - ale czy w moim module, są klapy?) . Poproszę instrukcję jak to zrobić....

Podpiąłem dziś ISTA i się przeraziłem.....Polowa sterowników na czerwono.....okazało się że to są sterowniki których nie mam w aucie..(ISTA np. próbowała połączyć się z telefonem - co oczywiste, nie udało jej się to, więc sterownik na czerwono).

Ale wracając do panelu - ISTA, także pokazuje brak tego siłownika. 

Nowy panel klimy ma w INPA numner 8375453 czyli ten panel ma na wklejce prawidłowy numer. data produkcji/montażu też się zgadza - 14/98

INPA pokazał błąd 

4 - fondraunklappenmotor

15 relais zusatzluefter

po skasowaniu ich pojawił się tylko błąd nr 4. To samo wyszło w ISTA.

 

Edytowane przez 520i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
22 godziny temu, Fuser napisał(a):

Błąd wraca, bo nie masz tego klappenmotora...

to co z tym zrobić?

to ISTA - dzisiaj... 45 pzekaźnik  - okazało się że to nie przekaźni do klappenmotor, tylko do wentylatora...

i występuje tylko wtedy gdy płyn ma temperaturę niższą niż 60 stopni. Tyle że jak ISTA zrobiła test wentylatora - to było OK. 

Gdzie jest ten przekaźnik? W komorze silnika po stronie pasażera? ISTA pokazał że ten przekaźnik ma otwarty obwód....

i

34 klappenmotor  - ISTA stwierdza że nie podłączony, albo otwarty obwód.......

"the fault is currently present" usterka aktualnie występuje.....

Da się wykodować ten motor z IHKA? 

ewentualnie może coś takiego kupić i założyć?

IMG_20241021_180753.jpg

IMG_20241021_180828.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.