Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Kupiłem ostatnio gruza E39 523i z bolączkami za pół darmo żeby poduczyć się mechaniki pojazdowej (Tak wiem mogłem wybrać coś tańszego w naprawie ale mam sentyment do tego modelu no i zawsze to jakaś zabawka) i liczę na wasze wsparcie :D


Zacznijmy od tego, że ma rozwalony wiatrak od wiskozy(o dziwno nie uszkodził żadnych węży), jak sprawdzić czy sprzęgło wiskozy jest w dobrym stanie? Nie wiem czy wymienić sam wiatrak czy od razu komplet. Widziałem jakiś wątek z tym samym problemem i chłopakowi rozwaliło 2 wiatrak który narobił dodatkowych szkód a chciałbym tego uniknąć i nie wymieniać niepotrzebnie sprawnych rzeczy - w końcu to budżetowy gruzik :D

Rozrusznik czasami nie łapie. Sprawa wygląda tak, że po próbie uruchomienia go nie chce zakręcić i się odpalić ale po szybkim wyłączeniu i włączeniu zapłonu odpala. Dodam, że problem nie występuje zawsze i pali na strzała. Poszukałem różnych tematów odnośnie tego i wydaje mi się że to może być wina nie łapiącego styku, co o tym sądzicie cały rozrusznik do wymiany czy do uratowania a może coś innego na co nie wpadłem?

Najbardziej irytujący problem z którym nie mogę dojść o co chodzi to takie jakby tyrkotanie, przypomina mi dźwięk poluzowanego wiatraka i tak sobie pyka parę razy na sekundę. Słychać tylko wewnątrz, na zewnątrz brak niepokojących dźwięków. Słychać że dźwięk jest od strony silnika i występuje jeszcze na zgaszonym silniku... Obstawiałem że może jakiś wentylator od nawiewu ale przy wyłączonym też to słychać. Co śmieszniejsze jadąc 120^ dźwięk ustaje więc trochę zgłupiałem. Miał ktoś podobny problem? Co to może być?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lepiej w tak leciwym samochodzie wymienić komplet, w sumie jak chcesz sprawdzic to masz podwójną robotę. Bo musiałbys nowy wiatrak założyć, przejchać się, jeśli silnich daje odgłosy odrzutowca przy wchodzeniu na obroty to oczywiście sprzęgło wisko zacięte i do wymiany.


Rozrusznik możesz regenerować, w sumie jak kupujesz zamiennik to też może być regenerowany, lub nowy, ale oczywiście droższy.


A trykotanie masz w panelu klimatronika, przyłóż ucho do panelu klimatyzacji a usłyszysz. Polecam rozebranie w drobny mak, wyczyszczenie, a na ośkę wiatraka kropelkę oleju maszynowego. U mnie pomogło.

Opublikowano
Z tym klimatronikiem muszę w weekend sprawdzić. Chodzi o to żeby tylko ten panel rozebrać? Tam jest jakiś wiatrak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.