Skocz do zawartości

Błąd filtra dpf n47 143hp


neferx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Ostatnimi czasy pojawiają się u mnie na komputerze pokładowym błędy filtra dpf. Przeprowadziłem wstępna analizę i wynika z niej jakby wypalenie filtra było blokowane przez inne błędy (czujników dpf? ) w samochodzie. W aplikacji bimmer tool wymuszam wypalenie filtra i cykliczne kasowanie błędów, filtr się wypala, sadza schodzi np do 1grama, ale po krótkim postoju (i zgaszeniu silnika), żeby np zatankować sadza potrafi znów wskoczyć na np. 40g. Mam wrażenie, że czasem błąd dpf na komputerze pojawia mi się kiedy wjadę na jakąś nierówność, tak jakby coś nie stykało. Ciśnienie wsteczne czasem potrafi pokazywać realne wartości w zakresie 5-120hPa (przed wypaleniem potrafią być też oczywiście zbyt duże, np. 40 na jalowym), a czasem na jalowym pokazuje 1000hPa.


Filtr jest do wymiany/regeneracji czy to może być kwestia tych czujników? Na jakiej zasadzie jest obliczana ilość sadzy i popiołu w dpf? Na podstawie właśnie różnicy ciśnień pomiędzy czujnikami?

Niżej wrzucam kilka zrzutów ekranu na Google drive.


https://drive.google.com/drive/folders/1EqCE5Ovon0a0N9f7hEDlHd_am2tJY8tG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak długo się nie wypalał przez blokujące błędy to teraz może być trudniej.

Sprawdź sobie opis błędów na https://bmwfault.codes/

Zapchanie to raz (tzn zmniejszona pojemność) ale może czujnik ciśnienia wstecznego jest uszkodzony. Tam będziesz miał wszystkie błędy opisane razem z listą potencjalnych przyczyn.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden czujnik, który mierzy zarówno ciśnienie przed i za filtrem DPF? 13627805152 to jedyny numer OEM odnośnie sensora jaki znalazłem.


Edit: nagrałem dzisiaj ekran z odpalonym btoolem podczas 25 minutowej jazdy. Widać na nim jak mniej więcej w połowie drogi na około 10 sekund senor zaczyna wskazywać odczyt powyżej 1000hPa. Film przyciąłem i jest dostępny na drive pod linkiem z 1 posta. Dodatkowo pojawił się też błąd 4D03. Większość z błędów dotyczy albo zapchanego filtra albo błędów sensora. Wrzuciłem też zrzut ekranu z błędów po tej przejażdżce i wcześniejszym ich wykasowaniu.


Edit2: za drugim razem zaobserwowałem, że tym razem na dłuższą chwilę ciśnienie utrzymywało się w trakcie jazdy w okolicach 1040hPa, kiedy nacisnąłem gaz w podłogę, to potrafiło wrócić do około 70, by później w trakcie postoju, na luzie, było cały czas w granicach tych 1040hPa (drugi filmik). Dobrze rozumiem, że takie pomiary nie są fizycznie możliwe nawet przy zapchanym filtrze i coś jest nie tak z czujnikiem/wężykiem od dpf? Moja diagnoza jest taka, że w związku z pojawiającym się błędem czujnika, okresowe wypalanie w trakcie sprzyjających warunków jest blokowane przez ECU stąd przy okazji i filtr się zapycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.