Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam pytanie po ilu km robiliscie pierwsza wymianę oleju w silniku w waszych x1 i czy warto trzymać się specyfikacji oleju z książki serwisowej w moich przypadku x1 23d "bmw longlife -12 FE" a serwis upiera się że może być "bmw LL 04" bardzo proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam mam pytanie po ilu km robiliscie pierwsza wymianę oleju w silniku w waszych x1 i czy warto trzymać się specyfikacji oleju z książki serwisowej w moich przypadku x1 23d "bmw longlife -12 FE" a serwis upiera się że może być "bmw LL 04" bardzo proszę o konkretne odpowiedzi pozdrawiam

 



ja zawsze wymieniam po 1000km i po 3000km a potem co około 15000km po pierwszych 1000km zawsze opiłki w filtrze i w spuszczonym oleju ale jak niektórzy wolą co 30000km wymieniać a potem się dziwią że motor pada przy 50000km

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po 1000 km i potem znowu po kolejnych 2000 km nie ma sensu. Pierwszy raz profilaktycznie po zakończeniu docierania czyli pomiędzy 2 - 5 tys. km warto wymienić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po 1000 km i potem znowu po kolejnych 2000 km nie ma sensu. Pierwszy raz profilaktycznie po zakończeniu docierania czyli pomiędzy 2 - 5 tys. km warto wymienić.

 


pieprzenie głupot hahahaha normalnie naprawdę za całym szacunkiem śmiać mi się chce ....

Dostosuj po pierwsze wymianę do stylu jazdy , odcinków itd



Słucham więc mądrości po 1000km miałem pełno opiłków w każdym aucie, po 3000km już prawie wcale , koszt oleju ori i filtra kilka stów co przy aucie za 200-500k to grosze ...

PO drugie ja wymieniam tak olej bo ja rocznie robię max 6-12 tysięcy każdym autem i po prostu wymieniam raz do roku żeby gluta w motorze nie było ... jeżeli ktoś jeździ 10 tysięcy rocznie autostrady to ja nie widzę sensu wymieniania częściej oleju jak co 15-20k

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo skrócenie przebiegu do pierwszej wymiany to objaw nadzwyczajnej troski. Po to jest filtr oleju i elementy magnetyczne w silniku, żeby oczyścić olej z zanieczyszczeń. Sama dokładność wykonania części też jest bardzo wysoka. Wpływ na trwałość silnika będzie niewielki w porównaniu z długością interwału wymiany przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo skrócenie przebiegu do pierwszej wymiany to objaw nadzwyczajnej troski. Po to jest filtr oleju i elementy magnetyczne w silniku, żeby oczyścić olej z zanieczyszczeń. Sama dokładność wykonania części też jest bardzo wysoka. Wpływ na trwałość silnika będzie niewielki w porównaniu z długością interwału wymiany przez kolejne dziesiątki tysięcy kilometrów.

 


Czy czytasz ze zrozumieniem :mrgreen:??

Po 1000km w spuszczonym oleju bardzo dużo opiłków po 3000km dalej też były zauważalne.... Pozostaje współczuć kupując po niektórych osobach auta....

male-bmw-2.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ja zmienialem po 8 tys sam w garazu i ani jednego opilka nie znalazlem. podobnie zrobilem z audi w 2012 roku.. i tez opilkow nie mialem. silniki sie psują od januszy uzytkownikow, a nie tegonczy zmieni sie wczesniej filtr. Ogromna wiekszosc moich znajomych katuje auta, przeciaga wymiany oleju na lata, a jak  sie check zapali to tylko kompem usuwają go. Tu tkwi problem, a nie w tak bardzo zlym produkowaniu silnikow

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja zmieniałem przy 5tys w warsztacie  i jak rozwinęliśmy filtr dla czystej ciekawości to były błyszczące punkciki, nie duża ilość ale błyszczały, czyli jednak.... mimo że Januszem nie jestem....

Opublikowano

Z drugiej strony w 420d wymieniałem według wskazań kompa i zrobiłem 140.000 bez żadnych problemów i dolewania. Ale auto używane z głowa.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Ktoś z was już stosował ktoras z tych nowych norm oleju w nowym x1 przy wymianie oleju?

0w30 Bmw LL 12FE

0w20 Bmw ll 17FE+ 

 

 

Opublikowano
4 godziny temu, kosa4444 napisał(a):

Co to za normy?

Normy które masz w instrukcji pojazdu dotyczące dopuszczalnych rodzaji oleju silnikowego

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 2.12.2023 o 10:27, dawido922 napisał(a):

Ktoś z was już stosował ktoras z tych nowych norm oleju w nowym x1 przy wymianie oleju?

0w30 Bmw LL 12FE

0w20 Bmw ll 17FE+ 

 

 

Ja do normy 17FE+ leję Motul 8100 eco-clean c5/c6 0w20 co prawda dla silnika 40i w x6 - olej spełnia normę BMW , znana marka oleju - narazie jeździ bez zarzutu 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 22.04.2024 o 22:47, tomek777477 napisał(a):

Ja do normy 17FE+ leję Motul 8100 eco-clean c5/c6 0w20 co prawda dla silnika 40i w x6 - olej spełnia normę BMW , znana marka oleju - narazie jeździ bez zarzutu 🙂

Oo proszę i jeszcze 3 litrowy motor skoro BMW zaleca tak rzadki olej jakim jest 0w20 ll17fe+ do takiego dużego silnika to chyba by nie zalecało jakby był zły a ile już km zrobiłeś na tym oleju?

Opublikowano

Olej musi być rzadki i dotrzeć tam gdzie trzeba w jak najszybszym czasie i dlatego przy systemach start/stop stosuje się olej 0w20 w tej chwili w większości aut nowo sprzedawanych na rynku.Olej zmieniam co 10tys km.

Opublikowano
11 godzin temu, tomek777477 napisał(a):

Olej musi być rzadki i dotrzeć tam gdzie trzeba w jak najszybszym czasie i dlatego przy systemach start/stop stosuje się olej 0w20 w tej chwili w większości aut nowo sprzedawanych na rynku.Olej zmieniam co 10tys km.

Dokładnie tak z racji nawet że dzisiejsze silniki sa ciaśniej spasowane i tak właśnie jak zaznaczyłeś olej musi się dostać tam gdzie trzeba w jak najszybszym czasie🙂

U mnie wygląda podobnie wymiana co 10-12 tyś km.

Opublikowano
W dniu 9.05.2023 o 10:33, wehyr napisał(a):

 

 

 

ja zawsze wymieniam po 1000km i po 3000km a potem co około 15000km po pierwszych 1000km zawsze opiłki w filtrze i w spuszczonym oleju ale jak niektórzy wolą co 30000km wymieniać a potem się dziwią że motor pada przy 50000km

Wehyr - przesiadam się po 15 latach jeżdżenia na "skośnych", gdzie przegląd po 15k jest standardem. Pytanie: Wklepałem sobie w zamówienie również pakiet przeglądów. Tekst "komputer wskazuje, kiedy przyjechać" za cholerę mnie nie przekonuje. 
Ktoś to również brał i już wie, jak to działa?

A wymiana oleju po 1k i 3k oczywiście i tak będzie - standard.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

BSI obejmuje tylko przeglądy na które wyśle Cię komputer (średnio między 22-28kkm), pozostałe wymiany musisz ogarnąć sobie we własnym zakresie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 6.05.2024 o 09:13, scooterek napisał(a):

BSI obejmuje tylko przeglądy na które wyśle Cię komputer (średnio między 22-28kkm), pozostałe wymiany musisz ogarnąć sobie we własnym zakresie.

koszt oleju i filtra grosze, plus wpis do bazy 🙂 a motor zawsze dłużej pośmiga i łatwiej takie auto sprzedać .....

mi , przy moim trybie jazdy ( mało , krótko z reguły ) wymiana wychodzi co 15-20 tysi 🙂

  • Dziękuję 1
male-bmw-2.png
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 9.05.2023 o 10:33, wehyr napisał(a):

 

 

 

ja zawsze wymieniam po 1000km i po 3000km a potem co około 15000km po pierwszych 1000km zawsze opiłki w filtrze i w spuszczonym oleju ale jak niektórzy wolą co 30000km wymieniać a potem się dziwią że motor pada przy 50000km

Witam,

mógłbyś się podzielić informacją odnośnie tej wymiany oleju.

Chodzi o to jaki olej, filtr i czy samemu da rade wymienić, tak żeby ASO nie miało problemów ?

Ogólnie jaki jest dokładny symbol silnika 23i ?

Zamówiłem xDrive 23i  w styczniu i powoli zaczynam ogarniać materiały pod przyszłą obsługę.

Mam wykupiony serwis na 5 lat ale mam zamiar wymieniać olej co rok na zmianę z wykupionym planem.

Pozdrawiam


 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
19 godzin temu, Franek Dolas napisał(a):

Witam,

mógłbyś się podzielić informacją odnośnie tej wymiany oleju.

Chodzi o to jaki olej, filtr i czy samemu da rade wymienić, tak żeby ASO nie miało problemów ?

Ogólnie jaki jest dokładny symbol silnika 23i ?

Zamówiłem xDrive 23i  w styczniu i powoli zaczynam ogarniać materiały pod przyszłą obsługę.

Mam wykupiony serwis na 5 lat ale mam zamiar wymieniać olej co rok na zmianę z wykupionym planem.

Pozdrawiam


 

 

Ja wymieniłem w niezależnym serwisie BMW przy 2000km (wymiana została wbita do systemu ale komputer auta został nietknięty przez co system dalej pokazuje datę kolejnej wymiany na tą ustaloną przez producenta). Potwierdzono mi także, że nie ma to w żadnym stopniu wpływu na gwarancję a kolejną wymianę zalecają przy przebiegu 10k km.

W ASO krzyknęli za usługę ponad 2x więcej.

Silnik 23i, wg instrukcji wymagana specyfikacja oleju:

- BMW Longlife-12 FE

- BMW Longlife-17 FE+

- BMW Longlife-19 FE 

Zalałem Ravenol FES 0w30 (5,25L).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.05.2024 o 13:05, JuRik99 napisał(a):

Zalałem Ravenol FES 0w30 (5,25L).

Dzięki za info, możesz polecić ten ,,niezależny,, serwis czy to tajemnica ? 🙂

Ravenol ma specyfikację BMW Longlife-12FE  fajna oliwa, dobre parametry. Napisz jak się spisuje w Twój silnik, czy nie ,,bierze,, jak pracuje.

Masz sprawdzone żródło gdzie kupujesz ten olej ? Teraz potrafią wszystko podrobić. :-(

Ciekawe czym ,,giermańcy,, zalewają X1 w fabryce ?

Proszę jeszcze o poradę odnośnie ,,docierania,, czy te pierwsze powiedzmy 2500 km które planuję zrobić na oryginalnym oleju, mogę zrobić w trybie sport żeby nie załączał się START STOP ? Do jakich prędkości bujałeś auto do pierwszej wymiany oleju ?

 Pozdr

 

Edytowane przez Franek Dolas
Opublikowano
W dniu 8.06.2024 o 08:16, Franek Dolas napisał(a):

Dzięki za info, możesz polecić ten ,,niezależny,, serwis czy to tajemnica ? 🙂

Ravenol ma specyfikację BMW Longlife-12FE  fajna oliwa, dobre parametry. Napisz jak się spisuje w Twój silnik, czy nie ,,bierze,, jak pracuje.

Masz sprawdzone żródło gdzie kupujesz ten olej ? Teraz potrafią wszystko podrobić. :-(

Ciekawe czym ,,giermańcy,, zalewają X1 w fabryce ?

Proszę jeszcze o poradę odnośnie ,,docierania,, czy te pierwsze powiedzmy 2500 km które planuję zrobić na oryginalnym oleju, mogę zrobić w trybie sport żeby nie załączał się START STOP ? Do jakich prędkości bujałeś auto do pierwszej wymiany oleju ?

 Pozdr

 

Jasne, to żadna tajemnica 👍

https://bmkserwis.com/ (zapytałem ich również co leją w ASO i powiedzieli, że najprawdopodobniej SHELL'a).

Jak się silnik sprawuje - do tej pory nie zauważyłem ani nie odczułem niczego niepokojącego a przy sprawdzaniu oleju raz na tydzień, stan jak po wymianie.

Oleje zawsze kupuję u Tomka z https://czarnepaliwo.pl/ i serdecznie polecam.

Podczas docierania dosłownie 2, 3 razy przełączyłem się na tryb sport bo później wyczytałem w instrukcji, że przełączenie samej skrzyni na "S" powoduje dezaktywację START/STOP także najczęściej tak jeździłem. Nie przekraczałem 4tys. obrotów i max prędkości 150 km/h (w instrukcji jest wzmianka o 4,5tys. obrótow i 160 km/h).

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.