Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Zastanawiam się nad różnymi opcjami przewożenia rowerów na G20. Właściwie to nad dwiema: na bagażniku dachowym albo na bagażniku na montowanym na hak. Chętnie wysłucham wszelkich doświadczeń innych użytkowników forum :wink: Polecenia konkretnych produktów również mile widziane.


Szukam czegoś na 3 rowery, jeśli by udało się wcisnąć 4 - duży plus.


Edit: nie mam haka, więc opcja na hak jest sporo droższa (na przykładzie Thule, na oko, hak 2k + bagażnik 4k vs bagażnik na dach 1,5k + 1,5k uchwyty). Czy faktycznie warto bawić się z hakiem więdząc, że nie będę używał go do innych rzeczy?


Dzięki!

Opublikowano

Cześć,


mam belki w F30 ale do nowego G20 chcę zamówić hak. Podobnie jak Ty nie będę nic podczepiał do haka oprócz rowerów ale takie rozwiązanie jest po prostu lepsze - ładowanie rowerów jest dużo prostsze/wygodniejsze oraz nie masz takich oporów podczas jazdy co mnie akurat najbardziej irytuje. Nawet same belki mimo że kupiłem najcichsze od Thule'a szumią bardzo powyżej 120km/h.

Chcesz to zrobić najtaniej i jest Ci wszystko jedno w kwestii ergonomii/hałasu -> dach, jeśli jednak ergonomia i hałas ma dla Ciebie znaczenie -> hak + droższy uchwyt. Same belki dobrej klasy Thule'a to pewnie ok. 1200pln i dobry uchwyt na jeden rower ok 850pln (tyle płaciłem 3 lata temu). Przy 3-4 rowerach koszty uchwytu na hak będą podobne więc różnica będzie dopłata do haka (vs belki dachowe).

BTW, montaż haka w ASO wiąże się z kosztem ok. 15tyś ! Muszą zmienić chłodzenie oraz przy okazji wiązkę elektryczną... z tego co wiem też będzie chowany.


Ktoś to robił w inny sposób (poza ASO), być może hak chowany? Czy może ktoś to przerabiał podobny temat w M340i G20 LCI? Zastanawiam się czy przypadkiem nie ma problemów z wydechem typu ciepłe spaliny trafiają w opony rowerów albo inną część uchwytu rowerowego powodując niechciane efekty uboczne?


pzdr,

Maciek

Opublikowano

Jeżeli masz taką możliwość, to tylko hak. Wygodniej (kto musiał wkładać 4 rowery na dach ten wie...), ekonomiczniej i ciszej.

Z platform polecam (mam, używam od wielu lat, przejechałem tysiące km po Europie) coś firmy Atera. Można kupić wersję na 3+1, chociaż trzeba przyznać, że wtedy robi się ciasne puzzle (czy w THULE też jest tak ciasno?)

Plusem jest cena


https://www.interpack.eu/search.php?text=Atera+Strada+M3&gclid=CjwKCAjw0ZiiBhBKEiwA4PT9z41KJwoNTmTm3eOblJx3sgdx2HCK4TxKoHKzQlDYc8tgXjYjWrPrmhoCfAwQAvD_BwE

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

BTW, montaż haka w ASO wiąże się z kosztem ok. 15tyś ! Muszą zmienić chłodzenie oraz przy okazji wiązkę elektryczną... z tego co wiem też będzie chowany.

No cóż, żałuję że pominałem hak w konfiguracji, ale to nie jest tak, że mogę sobie po prostu w dowolnym nie-autoryzowanym warsztacie zamontować taką westfalię https://www.ehaki.pl/westfalia-hak-holowniczy-bmw-seria-3-sedan-g20-2019,sp,6,10449/breadcrumbs/ i po prostu wbić to w dowód?

Opublikowano

Gdy kupowałam serię 2AT była opcja tzw. przygotowania do haka. A był to hak. Nie był to hak z homologacją ani też wbity w dowód rejestracyjny. Jego zadaniem było tylko przewożenie rowerów. Taka opcja to był koszt Ok. 2 tys, hak demontowany marki…Thule!


W innym aucie dokładałem hak bez homologacji, czyli tylko do przewożenia rowerów. Też marki Thule. Tam trzeba było dołożyć wiązkę, więc kosztowało więcej. Nie mniej polecam się rozejrzeć za warsztatem poza ASO, o ile nie jest jeszcze na gwarancji, i jeżeli ma służyć tylko do rowerów, to dobrej firmy bez homologacji. Wyjdzie taniej.


Co do hak vs dach: hak ma ograniczenia. Obecnie już robią uchwyty na 3 normalne rowery + 1 dziecięcy, ale nośność bagażników na hak jest mniejsza niż dachowych. Ja osobiście polecam dach. Ale uchwyt na rower TYLKO marki Mont Blanc, dawna Barracuda (teraz inaczej się nazywa). Jest zarąbisty. Wstawiasz rower i sam stoi. Na spokojnie go mocujesz.


A co do hałasu i prędkości: z rowerami i tak za szybko nie pojedziesz.

Opublikowano

Ja polecam opcje z hakiem, mam Thule Velocompact 924001 sprawdza się wyśmienicie. To akurat 2+1, ale jest też wersja na 3+1 926002. Fajnie się składa i mieści w bagażniku jak już zdejmiemy rowerki na wyjeździe. Hak mam ori składany elektronicznie i też polecam, ale faktycznie jakby go doposażyć post produkcyjnie to wyjdzie 15k w ASO.

A co do hałasu i prędkości: z rowerami i tak za szybko nie pojedziesz.

Niby w instrukcji jest max 130, ale robiłem testy nawet do 180 i rowery nawet nie drgnęły. Tylko w G21 one są schowane prawie całe za bagażnikiem. Nie zauważyłem też żadnej różnicy w akustyce.

Opublikowano

polecam hak. Mega wygodne. Tylko spalanie 2 - 2,5L większe na trasie przy 150 km/h =) z tym Thulem na zdjęciu można czasem nawet zapomnieć że ma się rowery na haku. Dynamiczne ruszanie z miejsca i inne przeciążenia mu nie straszne.


IMG-2110.jpg

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano

jaworq, widzę że podobny styl rowerowy uskuteczniamy :D


Ja również zdecydowanie polecam na haku, dzisiaj nie wyobrażam sobie inaczej wozić rowerów. Spokojnie można trzymać 180 w trasie i nic się nie dzieje. Dodatkowo nie ma huku, jaki towarzyszy rowerom wiezionym na dachu. I w kombi/suvie nawet nie wydać wyraźnego wpływu na zużycie paliwa, w sedanie faktycznie pewnie jest tak jak pisze kolega wyżej, bo rowery nie chowają się w tunelu aerodynamicznym.


Ja używam Thule Easyfold - jak nie używasz to składa się w kostkę, bardzo wygodny, mało miejsca zajmuje.

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.