Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Realoem.com rear axle drive i tam masz jakie jest przełożenie dla konkretnego VIN. Różnica jest automat/manual, a założenie innego przełożenia do automatu będzie powodować nieprawidłowe działanie skrzyni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem to 520i tylko miało krótkie przełożenie dyfra.

4k obr na 5 biegu 140km/h


w pozostałych:

4k obr na 5 biegu 180km/h


Zakładali krótkiego dyfra, żeby kompensować mniejszą moc silnika.

Czytałem jak luzie robili swapa na 2.8 i to był własnie problem - odcinka przy 205 km/h wychodziła mniej więcej.

Ale poza dyfrem, chyba też półosie są słabsze.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mama podejrzenie, że kończą sie łożyska w dyfrze.

Objaw jest taki: do 60 km/h jest cisza.

Mniej więcej od 60 km/h gdy prędkość wzrasta (sprawdzałem na krótkich odcinkach w mieście ((oczywiście ulice były puste)) ), gdy odpuszczę pedał gazu i prędkość zaczyna spadać, to w przedziale między 80km a 60km słychać wycie. Zaznaczam, tylko przy odpuszczonym pedale gazu.

Tak samo coś wyje, gdy jadę około 60 km (i nie przyśpieszam) i odpuszczę pedał gazu......

Raczej wykluczam łożyska kół z tego powodu że auto miało przegląd w końcówce maja i nie dali mi info o wyjących łożyskach - a na to, tutaj zwracają uwagę.....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem identyczne objawy w E36, występowało tylko przy hamowaniu silnikiem. Jeśli jest olej to jeszcze sporo pojeździ.

Opublikowano

Wiem że pojeździ. Z PL dostałem z dyfrem środek LIQUI MOLY 2652 (uwierzycie że w Norge nie dostaniesz tego środka? Jest LM1040 , ale 2652 - nie ma. trzeba sprowadzać z zagranicy....) do dyfrów....

to środek wyciszający. Nie uleczy, ale..... dopóki nie wymienię dyfra....

Olej wlałem jakieś dwa miechy temu Castrol Transmax..... ale do nowego dyfra raczej sprowadzę liqui moly.

Mam na razie kupiony IQX semisyntetyk 75W/90 ze specyfikacja bmw GL4 i GL5 (stoi na półce i czeka na swoją kolej)

Tak apropo jeszze tego środka LM2652....pojechałem do sklepu z częściami, tam facet powiedział że mi go sprowadzi...zamówiłem i czekałem na telefon. W tym czasie, kupiłem ów środek w PL na alle... Kiedy środek przyszedł, żona spakowała dyfer, i inne graty i wysłała do Gryfina (koło Szczecina) Dwa dni póżniej miałem paczkę z dyfrem i gratami u siebie. Minęły dwa tygodnie od czsu przyjścia dyfra i wczoraj zadzwonił uradowany właściciel sklepu że ma środek. Oczywiście ma LM1040 a nie zamówiony 2652...Także ten tego....czas oczekiwania tu w Norge na ten środek to jakieś 3 tygodnie........

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

z racji tego że czeka mnie droga 1300 km, wziąłem się za sprawdzenie przegubu na wale i "w razie co" - uzupełnienie smaru.

Nie posiadam kanału, więc musiałem zrobić prowizorę. Koła tył postawiłem na klockach 5 cm, progi podparłem na podporach a pod dyfer poszedł duży lewarek..

Najważniejsze bezpieczeństwo.

Odkręciłem przegub, odsunąłem go śrubokrętem (wsunąłem go w otwór) i strzykawką wciskałem smar. Okazało się że smaru było w nim full co mnie ucieszyło. W okolicach tego przegubu mam sporo smaru i jak się okazało - był to stary smar a nie nowy.

Przegub solidnie dokręciłem do dyfra, i dziś rano - pierwsze zaskoczenie...

W okolicach 50-60 km, dyfer nie wyje. no więc kolejne próby i przy każdej prędkości - cisza....(wróciła przyjemność z jazdy)

Przyczyną okazało się za słabe dokręcenie wału i przegubu do dyfra... Kiedy odkręcałem wał i przegub, dziwiłem się że tak słabo dokręcony.. Teraz imbusem zblokowałem śruby a kluczem dokręciłem na full śruby dodatkowo zabezpieczając je przeciwnakrętkami.... (dlatego przeciwnakrętki że zdarzyło mi się na ostatnich "gwintach" dojechać do warsztatu (śruby się odkręciły z jakiegoś powodu....)

Ucieszyło mnie to, bo w planach miałem wymianę dyfra, a tu proszę... W pl , auto pójdzie na podnośnik, rozkręcę wał i przegub jeszcze raz, nowa uszczelka  i powinno już pomóc na wieczność..... 

Zastanawia mnie tylko dlaczego ten przegub odkręca się od czasu do czasu (mam założone dłuższe śruby wał- przegub-dyfer aby założyć przeciwnakrętki)... Jedyny mankament który czuję, to lekkie bujanie tyłem auta podczas jazdy ale to nie cały czas tylko w jakimś określonym przedziale prędkości (muszę sprawdzić)....

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

czy do standardowego dyfra w 520i trzeba dolać dodatek LSD?

zmieniłem olej na Febi gl5 czyli standardowy zalecany do tego dyfra (GL5)

dodałem Liqui Moly 2562

Opublikowano
14 godzin temu, Borsuczek napisał(a):

Wiesz jaką on zrobi breję?

a jaśniej?

nie sądzę aby firmy ryzykowały wypuszczenie produktu na rynek, który będzie niszczył mechanikę czy cokolwiek innego w aucie......zwłaszcza taka firma jak Liqui Moly....

  • ??? 1
Opublikowano

cytat ze strony:

https://ak-polska.pl/pl/n/1

"

Typowe zastosowania:

  1. na sucho do obróbki plastycznej na zimno i wyciskania operacji

Istnieje wiele preparatów na bazie dwusiarczku molibdenu które tworzą cienką warstwę smarną, którą pokrywa się zarówno metale, plastiki, gumy jak  i inne materiały
b)     bezpośrednio jako smar konserwujący, gdzie olej i smar nie może być stosowany
Proszek dwusiarczku molibdenu z powodu swojej struktury warstwowej jest skuteczny  jako smar. Użytkownicy wyczynowych silników motocyklowych i samochodowych stosują siarczek molibdenu jako jeden z podstawowych środków poprawiających parametry silnika. Mniejsze tarcie wiąże się bezpośrednio z temperaturą silnika, zatem MoS2 sprawdza się także w jednostkach mocno obciążonych termicznie, a więc silnikach modyfikowanych mechanicznie i elektronicznie.
c)      dodatek do smarów i olejów powodujący zmniejszenie tarcia np: odrdzewiacz z MoS2
Smary z dodatkiem molibdenu to dziś znacząca część produkcji smarów .Od 1943 roku znaczące firmy z branży chemicznej zaczęły stosować dwusiarczek molibdenu jako dodatek do oleju silnikowego oraz przekładniowego. Dziś olej z dodatkiem dwusiarczku molibdenu to znaczący sektor w produkcji olejów różnych marek.
Laboratoria obliczyły, że zastosowanie  MoS2   spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa od 10% do 25% . Siarczek molibdenu  zmniejsza tarcie w silniku aż do 60%. W czasie wzrostu cen paliw jest to znaczące obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu.
d) katalizatory
Katalizatory molibdenowe są odporne na związki siarki. Katalizują przemianę wodoru i tlenku węgla z pirolizy odpadów do alkoholi w obecności siarki w warunkach, które mogłyby uszkodzić inne katalizatory metaliczne. Podobne katalizatory oparte na molibdenie zostały użyte w konwersji węgla do węglowodorów ciekłych.
Cena dwusiarczku dobrej jakości zależy ściśle od czystości (do 98%) i wielkości granulatu (od 10 nm do 20ľm )
Jedna uwaga.
Dwusiarczek molibdenu opisywany jest niekiedy jako cudowny środek smarny. Żaden inny produkt nie może zapewnić ochrony smarowania jak siarczek molibdenu , ale MoS2 nie wyleczy wszystkiego co związane jest z tarciem. Nie poprawi uszkodzeń mechanicznych lub spowoduje ,że  stare  lub zużyte części będą  jak nowe.
Odpowiednio wykorzystanie MoS2  może podwoić żywotność silnika diesla, silnika gazowego, sprężarek i innych urządzeń przemysłowych."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.