Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzień dobry, chciałbym Was zapytać czy mieliście taki przypadek że wasze auto podskakiwało (tak jakbyś jechał po dziurach) w trakcie mocniejszego skręcania? Dzieje się to głownie na rondach. Do tego czasami słychać odgłosy stukania z podwozia w trakcie takiego manewru. Wymieniłem już tylną prawą półoś ze względu na to że pod podniesieniu i "jeździe w powietrzu" nienaturalnie drgała. Jednak wymiana ta nic nie pomogła. Może spotkaliście się z taki przypadkiem? Dodam że mam XDrive.
Opublikowano
Moja forumowa wiedzą z internetu sugeruje ze skrzynka rozdzielcza VTG od napedu będzie do sprawdzenia. Objaw ktory opisujesz to może być ciągle rozłączanie/dołączanie przedniego napędu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moja forumowa wiedzą z internetu sugeruje ze skrzynka rozdzielcza VTG od napedu będzie do sprawdzenia. Objaw ktory opisujesz to może być ciągle rozłączanie/dołączanie przedniego napędu

Wystarczy wyjąć bezpiecznik aby sprawdzić

Opublikowano
Czy mógłbyś podpowiedziec czy wystarczy wyjac bezpieczniki 138 i 178 tak jak gdzieś na forum wyczytałem czy też 63 i 64 ? (Są one przy oznaczeniu 4x4 na rozpisce bezpieczników)
Opublikowano

Jak ostatnio sprawdzałem vtg to odpiąłem wtyczkę bezpośrednio z ze skrzynki rozdzielczej pod autem. Dostęp jest prosty wystarczy odkręcić jedną obudowę pod autem. Trzeba przypiąć wtyczkę zipkiem gdzieś z boku żeby nie latała, no i potem trzeba skasować wszystkie błędy, bo pomimo że auto nie pokarze błędów jak wepniesz wtyczkę spowrotem, to wszystkie błędy pozostaną w pamięci samochodu.


No i jak to wypniesz to się nie przestrasz bo błędów wywali sporo np od ABS dsc itd, ale można jechać sprawdzić.


Będą Ci "szurały" przednie półosie bo nie będą miały napędu i będą się kręcić razem z kołami. Ale jeśli przestanie bić na rondzie to będziesz miał odpowiedź.


PS no chyba że na rozpiętym xdrive nic nie powinno szurać, i mnie też cośtam gdzieś już boleć zaczyna znowu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wystarczy F178. Prawa strona bagaznika, skrajnie prawy rzad bezpiecznikow, drugi od gory.


Ja osobiscie nie widze zwiazku miedzy podskakiwaniem tylu a skrzynia VTG. Po pierwsze, to ona nic nie dolacza, bo naped jest stale rozdzielany 40% przod i 60% tyl. W razie potrzeby proporcje te sa zmieniane. Tam jest mokre sprzeglo wielotarczowe. Moze szarpac (jakby lancuch przeskakiwal) przy przyspieszaniu oraz poszarpywac przy delikatnym hamowaniu.


Moze cos sie dzieje ze stabilizatorem tylnym albo mostem i daje to takie dziwne objawy. Mysle, ze dobry mechanik musialby sie przejechac tym autem.

 

PS no chyba że na rozpiętym xdrive nic nie powinno szurać, i mnie też cośtam gdzieś już boleć zaczyna znowu.

 

Nic nie powinno szurac. Jezdzilem F25 z wyjetym bezpiecznikiem z 2 tygodnie. Auto chodzi jak tylnonapedowe. Zadnych rozpoznawalnych roznic, poza bledem kontroli trakcji na zegarach.

Opublikowano
Ok dzięki wielkie za info. Mam z przodu nowe półosie i w sumie wszystko co trzeba wymienione poza tarczami. Mam takie delikatne wibracje niezależnie od prędkości i obrotów prawiee takie same rozciągnięte jakby 3 długie wibrnięcia i 1 krótkie. Na miejscu pasażera nie czuć. Hamuje gładko. Może dać coś jakby te półosie inny mechanik wyjął i włożył jeszcze raz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeszcze tak przy okazji polosi i xDrive, to nie pamietam juz dokladnie od ktorego roku, ale poniewaz w F10 te przednie polosie padaly, to BMW wymyslilo takie rozwiazanie, ze zmienili soft i samochod w normalnych warunkach rusza na tylnym napedzie tylko, a dopiero potem xDrive wraca do normy. No chyba, ze tyl sie slizgnie to wtedy przod jest dolaczany. Nie wiem ktorych rocznikow ten patent dotyczyl, ale wiem ze tak ten problem rozwiazali.
Opublikowano
No u mnie 15' kopie z 4 butów odrazu, napęd cały czas pracuje. Mam mapę od MB ze Śląska ale soft jest z dnia produkcji zarówno silnika i całej budy. Myślisz że update faktycznie coś daje jeśli chodzi o właściwości jezdne?
Opublikowano
Poduszki wymieniałem 20 tys km temu. Bardziej myślałem że powoli maglownica po tym jak na rozwalonym przegubie 2000km zrobiłem i rozwibrowałem coś , no ale teraz może po prostu sprawdzę u innego mechanika te półosie jeszcze raz skoro nie powinny szurać. No ale mam coś takiego że kierownica jak auto jest wyłączone to ma delikatny luz, dopiero jak wspomaganie się wlaczy to się usztywnia
Opublikowano
Wymieniłem piasty/łożyska i odrazu tarcze/klocki, i jest ideolo. Łożysko huczało tylko przy 180km/h w deszczu raz kiedyś. Żadnych innych objawów, po zdemontowaniu piast wyglądały ok nie da się stwierdzić usterki (na miejscu pasażera nie bylo nic czuć). Pewnie bym się jeszcze 50tys kilometrów zastanawiał zanim by definitywnie zaczęła dawać znaki. Przestało drgać Udanej majówki :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teraz czekamy na zalozyciela tematu, bo teraz zrobil sie balagan, bo Ty miales drobny problem z lozyskiem, a jemu auto podskakuje i szarpie, a czytajac temat, mozna juz sie zagubic kto w jakiej sprawie sie wypowiada. :)
Opublikowano

Wracając do tematu, chciałem wyjąc te bezpieczniki tak jak powyżej radziliście. Jednak wcześniej miałem już umówioną wymianę opon na letnie. No i jak wulkanizator zaczął ściągać te opony to tak się im przyjrzałem i tak: jedna pochodzi z 2013, druga z 2018 a dwie z 2015 - oczywiście każda inny rozmiar bieżnika (dodam że auto kupiłem w tym roku w styczniu - na jeździe próbnej były letnie opony, ale przed odebraniem auta życzliwy ówczesny właściciel samochodu zmienił mi je na zimówki). Po założeniu letnich opon (z jednakowym rozmiarem bieżnika) problem praktycznie ustał. Piszę praktycznie, bo przejechałem od tego czasu jedynie 50 km, a poza tym nadal mam wrażenie że czasami delikatnie trzęsie, jednak nie wiem na ile w tym winy samochodu a na ile moja nadinterpretacja i chorobliwe doszukiwanie się tego szarpania.

Obawiam się żeby nie było jak w poniższym temacie:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=399302


Jak pojeżdzę dłużej, to napiszę czy problem się pogorszył czy już się nie pojawił. Dziękuję za pomoc. :)

Opublikowano

I już Update:

Pojedździłem trochę dłużej, szapranie i podskakiwanie się pojawiło znów jak przed wymianą opon. Wyjąłęm bezpieczniki 178 i 138 jak radziliście - problem ustaje.


Czy któryś z forumowiczów mógłby polecić warsztat zajmujący się regenerecją XDrive w okolicach Krakowa?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko nie daj sie naciagnac. Czesci kosztuja nieduzo, mozesz sprawdzic na allegro. Robocizny jest gora 3-4 godziny jak ktos wie co robi.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Update:

Panowie, wymieniłem olej w skrzynce VTG i zrobiłem adaptacje ISTA. Problem zniknął. Pozdrawiam

Edytowane przez Janek_Jot
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.