Skocz do zawartości

Problem z nową lampa bixenon


Konstanty1

Rekomendowane odpowiedzi

vin WBA3D310X0F300611


Funkcja lampy:

ze światłem drogowym

dla świateł do jazdy dziennej (LED)

ze światłem pozycyjnym

ze światłem mijania

z światłami doświetlającymi zakręt

z kierunkowskazem

bi xenon

Wyposażenie pojazdu:

dla pojazdów z doświetlaniem zakrętów

do pojazdów z oświetleniem Xenon



cześć

mam problem w f30 jechałem koło lasu i wyskoczyła mi sarna,prawa lampa poszła się j****

Na allegro znalazłem sklep który dopasował mi lampe po vinie "Lampa została dopasowana po numerze nadwozia i jest zgodna.

Jeżeli chcą Państwo potwierdzić zgodność po numerze oryginału lampy proszę o podanie i potwierdzimy go z numerem zamiennika Hella.

Weryfikując po numerze VIN jest zgodność z tą lampą którą Pan wysłał i prawą którą my dobraliśmy.

Więc myśląc, ze jest dobrze dobrana, to musi pasować.Przyszła kurierem,z uszkodzonej lampy wyciągłem sterownik świateł skrętnych i moduł poziomowania ksenonów

założyłem i ta prawa lampa nie nie chce się wypoziomować "tak mi sie wydaje" skretne xenony działają, bardzo dobrze widać na zdjeciach,

patrzać na soczewki lewej i prawej lampy, https://megawrzuta.pl/download/ba0f1ca39f3e33c49cd794f24e6e1154.html

Jaka może być przyczyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W lampie masz modul do sterowania soczewka, ten wswany jak cartridge i przetwornice do ksenonowej "zarowki", czyli taki modul podpinany z boku lampy, o ile dobrze pamietam. Ten modul skretu steruje rowniez poziomowaniem.


Sprawdz czy masz jakies bledy przede wszystkim. Ja mialem dwa razy takie przypadki (wprawdzie auta pochodzily z USA), ze do nowej lampy, zamowiona pod model samochodu, modul musial byc przekodowana recznie, bo nie dzialala tak jak ta fabrycznie montowana, uszkodzona. Tylko Twoje auto jest z Niemiec i nie powinno byc roznic. Sprawdz te bledy, bo moze przy okazji tej kolizji, cos sie uszkodzilo we wtyczce lub instalacji elektrycznej. A dziala Ci ta lampa w sensie skretnosci w poziomie, czyli doswietlania zakretow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to sa dwie opcje. Albo lampa jest uszkodzona, albo modul z nia nie wspolpracuje prawidlowo. Masz auto z poczatku produkcji, moze cos zmienili w trakcie i trzeba pobawic sie kodowaniem. Mozna sprobowac np. ustawic date produkcji na koncowke przedlifta i przekodowac modul tej lampy. Mozna sprobowac recznie cos pogrzebac. Mozna tez jeszcze wgrac do modulow nowsze oprogramowanie, ktore wezmie pod uwage inna/nowsza wersje lampy. BMW moglo dokonac jakiejs zmiany w konstrukcji/sposobie realizacji poziomowania lampy, ale rozpoznanie wersji lampy zaimplementowali w oprogramowaniu modulu. Ty masz np. stary software wiec modul nie wie jak obsluzyc nowsza wersje. To takie zgaduj zgadula, ale robilem wiele samochodow, ktore nie chcialy wspolpracowac z uzywana lampa, mimo ze byla od takiego samego modelu i wersji wyposazenia i dopiero po wgraniu nowego oprogramowania wszystko dzialalo prawidlowo.


A skad Ty w ogole jestes?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie umawiaj sie z elektrykami ogolnymi samochodowymi. Umow sie z kims kto sie zajmuje BMW i dodatkowo ogarnia tematy kodowania i programowania. W Twoim aucie nie ma problemu elektrycznego, bo lampa sama w sobie ogarnia to wszystko, a samochod komunikuje sie z modulem poprzez kanal komunikacyjny LIN. Nie ma tam opcji aby wszystko w lampie dzialalo a poziomowanie nie dzialalo z powodu problemu elektrycznego.


Jedyne co mozesz sprawdzic, o czym teraz pomyslalem, to sprawdz czy wszystkie styki w module sa ok i czy wewnatrz lampy w gniezdzie w ktory wchodzi modul na stykach jest wszystko czyste i na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ma znaczenie jakieś jak lampy są dwóch innych firm? Bo firma vroomer mi napisała że nie może mieć pan jednej lampy Hella drugiej ZKW ponieważ te lampy różnią się podzespoałmi,Znajomy w ASO bmw potwierdzi, że to nie może z sobą działać ;),To nie ma prawa pasować, to nie są czasy kiedy kiedy lampy na zwykłą żarówkę mogły być różnego producenta. Tu musi mieć pan lampę ZKW prawą i lewą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja do F10 i F48 kupowalem nowe lampy, to byly oryginaly ale bez znaczka BMW. Mialy tylko oznaczenia Hella, wiec ciezko to okreslic zamiennikiem. Teraz tak szybko przelecialem Allegro, to do F30 ZKW robi halogenowe i ksenony, a LEDy Hella.

 

Tak zamiennik ale była dobrana po numerach i sklep mówi że to musi być tak

 

No ok, ale jakiej firmy masz ten zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Musialbys miec program ISTA, czyli oryginalne oprogramowanie BMW. Wg mnie, w Twoim przypadku, adaptacja poprzez ISTA nie rozwiaze problemu, poniewaz samochod "widzi" Twoja nowa lampe jako stara, wiec powinna dzialac prawidlowo od razu. Adaptacja ISTĄ dotyczy reflektorów/modułów, które są nowe dla samochodu, ale mogę się mylić i możliwe, że warto spróbować.


Tak czy siak, potrzebujesz specjalistę od BMW, który używa oryginalnych narzędzi disgnostycznych, a nie po prostu elektryka z jakimś uniwersalnym testerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.