Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka, pytanie kieruje głównie do osób które znają się na kodowaniu BMW.


Jest już to może fanaberia, ale irytuje mnie trochę za krótki czas sygnalizacji zmiany pasa ruchu. Jak wiadomo po delikatnym naciśnięciu przełącznika, kierunkowskazy migną 3 razy i zgasną na stałe. Jest to moim zdaniem bardzo wygodna funkcja, której brakowało mi w starszych modelach. Niestety w E90 jest to zaprojektowane tak, że trwa to dosłownie chwile. Zanim zdążę wykonać manewr, to kierunkowskazy już się wyłączą. Trwa to może niecałe 5 sekund. Dla porównania w grupie VAGa (np. w skodzie), kierunkowskazy również mrugają 3 razy, ale jakoś wolniej i tego czasu jest znacznie więcej. Wiem że teraz pewnie napiszecie, to włącz sobie na stałe, tak żeby gasły przy odbiciu, co za problem. Racja, ale często, np. na rondach są sytuacje, że skręt jest na tyle mały że nie odbija i fajnie jakby ten potrójny sygnał był trochę dłuższy. Zwiększyłoby to jego użyteczność.


Dlatego pytanie, czy ktoś wie czy i ewentualnie jak dałoby się coś takiego przekodować? Jakieś rozwiązanie typu 5 mrugnięć itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 na pewno da się zakodować, więcej nie wiem. Nigdy mnie to jakoś nie interesowało.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Zanim zdążę wykonać manewr, to kierunkowskazy już się wyłączą.

 

to jak Ty jezdzisz? ja ogarniam cały manewr w jedno błysnievie... dwa pozostale swieca na prozno... tylko zarowki sie marnuja...


to nie kierunki powinienes dostosowac tylko styl jazdy do kierunkow. w reszcie niemieccy inzynierowie wiedzieli co robia dajac taki a nie inny czas na wykonanie wyprzedzania. i tak dali spory zapas.

Opublikowano


to jak Ty jezdzisz? ja ogarniam cały manewr w jedno błysnievie... dwa pozostale swieca na prozno... tylko zarowki sie marnuja...

 

 

Czyli rozumiem że na zjazd z ronda wystarczy Ci jedno błyśnięcie? Jeśli tak, to tylko uszczęśliwiasz ludzi którzy mają okazje do zatrzymania się specjalnie po to, żeby Cię przepuścić. Następnie auto się wyłącza (bo start-stopa zapomnieli kliknąć) i w zupełnej ciszy obserwują jak zjeżdżasz tuż przed nimi.


Może i to mój styl jazdy, taki mam, kierunek puszczam trochę wcześniej niż przed samym zjazdem, tak się chyba powinno. Przyzwyczaiłem się że w starym E46 trzymałem kierunek tyle ile chciałem, bo nie było funkcji trzech mrugnięć, później w nowym superbie działało to idealnie pod moje potrzeby, a teraz jest tak, że mnie to irytuje. Od początku piszę że to pewna fanaberia i skoro istnieje możliwość żeby to zmienić kilkoma kliknięciami w komputerze, to czemu nie spróbować. Być może komuś innemu też to podpasuje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi sie ze gdzies widzialem w kodowaniu opcje na 5 ale nigdy nie sprawdzalem czy to dziala. Zawsze na 3 mi to wystarczylo ale rozumiem kolegi chec aby zostawalo na dluzej. Trzeba to sprawdzic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem, że podobno w kodowaniu frm trzeba znaleźć MIND_ANZ_ZYKL_TIPP_BLK i przez ncs dummy można z hexa wpisać dowolną wartość mrugnięć, nawet 7 jak chcesz.

Nie mam teraz dostępu do lapka z ncsem i nie mam jak sprawdzić ale podobnie zmieniałem chyba jak chciałem ustawić niestandardowy czas do zamykania komfortowego.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.