Skocz do zawartości

[523ia]M52B25TU wypadanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry.

Mam nietypowy problem z silnikiem m52b25tu 170km 1999r. + gaz(barracuda,kme)opisywana sytuacja jeżdżenia na samej benzynie. Samochód normalnie jeździł bezproblemowo ok. 2 tygodnie temu Żona jechała do Rodziców i mniej więcej po 20km drogi zrobiła przerwę , bo musiała nakarmić Córkę. Zgasiła silnik i po ponownym odpaleniu zaczął się telepać, nierówno pracować, stracił moc, terkotał jak diesel i wyskoczył check engine. Po dojechaniu do pobliskiego warsztatu i podpięciu pod komputer wyskoczył błąd z wypadaniem zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Mechanik powiedział żeby sprawdzić stan świec i cewek zapłonowych. Podczas powrotu do domu auto znów jechało prawidłowo. Po zamianie cewek miejscami, skasowaniu błędu i przejechaniu się ok. 10km było dobrze, a następnie znów check engine nierówna praca, telepanie, brak mocy plus, terkotanie jak diesel i check engine, Ponowne podłączenie komputera to samo wypadanie zapłonu na 3 i 6 cylindrze. Sprawdziłem oporność wszystkich cewek i wynosiły 0.6ohm(BERU ZS302 16/19), wykręciłem świece wszystkie końcówki przypalone na czarno, nie były mokre(Świece NGK Platinium Laser BKR6EQUP wymieniane 3k temu). Po odpięciu przepływomierza samochód pracował jeszcze gorzej. Zamieniłem wtryski miejscami i skasowałem błąd, znów ok. 10 km i to samo. Kupiłem wtryski po regeneracji to samo jedynie nie kopcił na biało aż tak mocno i mniejsze spalanie średnie wychodziło. Pierwszy raz od ok. 6 msc przełączyłem auto na gaz i praca silnika wróciła do normy po ok.3km znów włączyłem na benzynę i auto jechało normalnie przejechało z 4/5km i znów telepanie, terkotanie diesla, brak mocy itd, po ponownym wejściu na gaz znów normalnie pracował. Odpalam samochód następnego dnia i znów ok. 10 km i znów te same objawy, a na gazie jak ręką odjął. Na INPIE korekty wgl mogę uznać, że nie pokazuje, ponieważ wszystkie cylindry wskazują wartość 0, jedynie 6 pokazuję 1259! i podczas jazdy nawet nic się nie rusza, a na postoju jedynie korekta na 6 cylindrze wzrasta i potrafi dojść do 3k. Wszystkie inne parametry INPA pokazuję normalnie(prędkość, temperaturę oleju, cieczy chłodzącej, wartości akumulatora, pracę vanosów, itd) jedynie korekty nie działają prawidłowo. Ma ktoś może jakiś pomysł co może być nie tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakręć gaz, skasuj adaptacje i pojeździe na benzynie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Miałem podobny problem w E46 M52TU20 wszystko sprawdzone pozamieniane cewki , świece itp...  a przyczyną okazała się Disa ... podmieniłem na inną używkę i jak ręką odjął...

Opublikowano

".......przełączyłem auto na gaz i praca silnika wróciła do normy po ok.3km znów włączyłem na benzynę i auto jechało normalnie przejechało z 4/5km i znów telepanie, terkotanie diesla, brak mocy itd, po ponownym wejściu na gaz znów normalnie pracował....."

skoro na gazie pracuje idealnie, to nie może być DISA winna, bo DISA działa także na gazie......

z jakich czujników nie korzysta gaz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.