Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Poszukuję alternatywy dla oryginałów tarcz i klocków przód/tył pakiet M niebieski oznaczenie 2NH dla G20. Oryginalny to wydatek ponad 12 tyś. Macie jakieś propozycje lub warsztaty w Warszawie lub okolicach, gdzie można to załatwić mniej boleśnie dla portfela?
Opublikowano
temat już jest (poszukaj wcześniej), mi się udało kupić zestaw z bardzo małym przebiegiem za 4k. Będę robić to sam, filozofii tam nie ma.
Opublikowano

Hey


Albo ja coś źle liczę, albo się pomyliłeś z numerami części

Dla mnie tarcze + klocki p/t to koszst 8232 PLN brutto

Opublikowano

Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

Opublikowano
Wycena jednej z firm poza Aso w Warszawie

Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org przód1700zł x2


Klocki hamulcowe org przód 2500zł


Czujnik zużycia klocka org przód 180zł


Wymiana z czyszczeniem 450zł



Śruby montażowe 150zł


Tarcza hamulcowa org tył 1200zł x2


Klocki hamulcowe org tył 1150zł


Czujnik zużycia klocka org tył 180zł


Wymiana z czyszczeniem 550zł

 

Drogo jak poza ASO, wymieniałem przód w Auto Fus Białystok w M340 (niebieskie zaciski) zapłaciłem za całość 5420 zł.

Mam też wziętą wycenę na wymianę tyłu i ona (dokładnie nie pamietam) jest na jakieś 3600, to są oczywiście ceny brutto robocizny i części.

Opublikowano
Znalazłem sklep z zamiennikami do BMW marki Zimmermann. Tarcze formula F przód i tył plus klocki zimmermann wychodzą 3500zł. Zdaję sobie sprawę, ze to nie oryginał ale do codziennej jazdy może będą ok. Ktoś miał styczność z tą marką?
Opublikowano
Ktoś miał styczność z tą marką?

 

Miałem je kiedyś. Zimmermann to jedna z lepszych firm. Bardzo dobre tarcze. Docierać delikatnie hamując przez pierwsze około 300 km tak jak Bozia kazała i będzie git.


Odkopałem Ci nawet zdjęcia z 2016 roku:


DSC-0097.jpg DSC-0099.jpg

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
Ja podbije z innej beczki. Ile tak srednio tys. km wytrzymaly wam oryginalne klocki i tarcze w ''zaciskach M'' az do wymiany??

 

I co Ci da odpowiedź na to pytanie? Jeden jedzie jak pipa i hamuje w delikatnym łuku przez 2 minuty że ogień bucha z tarcz po wyjściu z łuku a drugi puszcza gaz wcześniej i hamuje tylko wtedy kiedy trzeba na 2 sekundy. Ten pierwszy zje tarcze i klocki po 15 tys km a ten drugi po 60+ tys km. Ja nie wiem jak to robię ale po 3 latach i 40 tys km w poprzednim aucie nie było widać żeby od nowości cokolwiek się klocki czy tarcze zużyły. Tarcze nawet żadnego rantu nie miały. Serio.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
  • Członkowie klubu
Opublikowano

https://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=45715

3 dni temu zamówiłem wszystkie komponenty do zmiany tarcz i hamulców u tego forumowicza. Niewiele ponad 7k za całość.

Opublikowano
Ten pierwszy zje tarcze i klocki po 15 tys km a ten drugi po 60+ tys km.

 

Ja, przy blisko 70tys. km na liczniku zastanawiający się kiedy w sumie wymienia się klocki:

 

dd0.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy do G20 (zaciski, klocki i tarcze M) aby zachować najwyższą jakość hamowania w grę wchodzi tylko OEM?
Czytałem oraz usłyszałem kilka opinii, że tylko OEM zapewnia jakość. Zamiennik nawet z wyższej półki typu Brembo, Zimmermann mogą piszczeć oraz słabiej hamować.
Jak Wasze opinie po wymianie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co to znaczy jakość?

Skuteczność?

Czystość?

Komfort ?

Są lepsze klocki np. EBC odpowiedniej serii

Opublikowano
8 godzin temu, luk_byd napisał(a):

Co to znaczy jakość?

Skuteczność?

Czystość?

Komfort ?

Są lepsze klocki np. EBC odpowiedniej serii

Miałem na myśli skuteczność oraz komfort (aby nie piszczały)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Powrócę do wątku. Tylne klocki zaświeciły się przy 60160km ( że niby zapas na 2000km) , zrobiłem już 2400km i widzę że jeszcze troszke mięsa na nich jest. Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Opublikowano

Tylne klocki są w dużej mierze odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej prędkości na tempomacie. Obecnie mam jeszcze ten zwykły układ hamulcowy i wymieniałem klocki z tyłu przy 27kkm i przy 54kkm 🙂 Z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak zwiększy się ich żywotność jeśli nie będę używał tempomatu. Obecnie jest 87kkm na blacie (czyli zrobione już 33kkm), a komunikatu o konieczności wymiany jeszcze nie ma. 
Innym tematem jest rozmiar klocków na tylnej osi dla zwykłego układu hamulcowego - są rozmiaru kluczyka do samochodu. Tarcza na tyle zużywa się tylko w połowie, więc ogromne marnowanie materiału.

Opublikowano
2 godziny temu, l.nicram napisał(a):

Tylne klocki są w dużej mierze odpowiedzialne za utrzymywanie odpowiedniej prędkości na tempomacie. 

OK, to ma sens. Bo tempomatu używam bardzo często, nawet w mieście

Opublikowano
W dniu 24.11.2023 o 21:49, Karonball napisał(a):

Aczkowiek zakupiłem sobie już cały zestaw, klocki, tarcze i czujniki na obydwie osie. Wyszło mi 6712,03gr brutto. Myślę że niezła cena.

Przy takich cenach ceramika wydaje się tania, bo teoretycznie powinna wystarczyć na 300 tys. km a kosztuje z 40 KPLN (tyle, co zwykłe hamulce przy takich interwałach) i hamuje dużo lepiej.

Opublikowano

Troszke sprostowanie do tego co napisałem. Ja zakupiłem zestaw przód + tył. Ale do roboty miałem tylko tył :).
Przód jeszcze pierwszy montaż.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.