Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymieniam czujnik ciśnienia paliwa OE koszt 700zl + 150 przełożenie. Nowa wiązka OE kosztuje 2200zl + wymiana 800 zł wypada wymienić no ale ja narazie odpuszczam skoro nie dociekło do sterownika to już będę badał co wymianę oleju czy tam raz w roku czy jest tam sucho.
Opublikowano

Kiedyś w f10 tak robiłem. Dwa nacięcia/otwory w peszlu. Otwór dalej od czujnika zalany masą uszczelniającą Dirko wciśniętą pod ciśnieniem. W ten sposób tworzysz barierę do dalszej penetracji oleju napędowego w instalacji elektrycznej, a ew. wyciek ma miejsce ujścia i widać go na zewnątrz + czuć. Niestety wiązki są za solidnie zrobione i ropa nie ma gdzie wyjść na zewnątrz. W sumie nie ma potrzeby aby była taka szczelna, bo jak widać jest to przyczyną, co prawda pośrednią, dalszej biedy.

Osobiście w serii G nie spotkałem się z takim przypadkiem, co nie znaczy, że problemu nie ma lub go nie będzie. Trzeba mieć nadzieję, że bmw poprawiło czujniki i problem będzie rozwiązany, ale jak zawsze życie pokaże jak to wyszło.

Ps.

Swoją drogą wymiana wiązki elektrycznej 800 zł to trochę bogato. Samo ułożenie i prowadzenie jest fajne i generalnie odporne na ew. pomyłki.

Opublikowano

No nie wiem. To dlaczego w prezentowanych filmach cała wiązka jest w ropie? Gdyby tak było, że ropa idzie tylko po miedzi, to powinna być ona tylko na końcu tej żyły, a jest również na zewnątrz żyły ale pod peszlem?

Nie twierdzę, że to rozwiąże problem, ale może chociaż zmniejszy ryzyko zalania, a może również pomoże

we wcześniejszym zauważeniu problemu, a to już coś.

Opublikowano

Zostało to tam wytłumaczone dlaczego jest między kablami. Otóż, z czujnika ciśnienia paliwa ropa sączy się drutem aż do wtyczki sterownika, i jak docieknie to zalewa cały sterownik i skrzynkę w której ten sterownik jest. Tam masz już wiązki które są spięte ze sobą materiałową taśma, owa taśma owija wiązki, i to tą taśmą wykonaną z materiału zasysa rope już wtedy na grubo po wszystkich końcach pozostałych wiązek.


Najlepiej się uchronić patrzeniem do wtyczki czujnika co jakiś czas, a dla tych co czujniki już wymienili bo mieli rope to trzeba sprawdzać piny na sterowniku co jakiś czas. Chodzi o to żeby nie "zassało" ropy na wszystkie wiązki. Jak kilka kropli będzie w sterowniku to nic sie nie stanie i do wymiany będzie tylko jedna wiązka która kosztuje 2200zl.


Jeśli zna ktoś jakiś sposób/metodę to też chętnie bym zastosował.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zostało to tam wytłumaczone dlaczego jest między kablami. Otóż, z czujnika ciśnienia paliwa ropa sączy się drutem aż do wtyczki sterownika, i jak docieknie to zalewa cały sterownik i skrzynkę w której ten sterownik jest. Tam masz już wiązki które są spięte ze sobą materiałową taśma, owa taśma owija wiązki, i to tą taśmą wykonaną z materiału zasysa rope już wtedy na grubo po wszystkich końcach pozostałych wiązek.


Najlepiej się uchronić patrzeniem do wtyczki czujnika co jakiś czas, a dla tych co czujniki już wymienili bo mieli rope to trzeba sprawdzać piny na sterowniku co jakiś czas. Chodzi o to żeby nie "zassało" ropy na wszystkie wiązki. Jak kilka kropli będzie w sterowniku to nic sie nie stanie i do wymiany będzie tylko jedna wiązka która kosztuje 2200zl.


Jeśli zna ktoś jakiś sposób/metodę to też chętnie bym zastosował.

 

Prewencyjna wymiana czunika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak wymiana odrazu, ale czy nowe czujniki są wolne od tej wady?

A czy uszkodzone 5 na (zakładam że:) 10000 aut, to już skala o której można mówić wada?

Opublikowano (edytowane)

Wyjmij uszczelkę hermetyczną z wtyczki, zrób to co pisałem wcześniej i prędzej ropę zobaczysz na zewnątrz niż w sterowniku. Sterownik jest inaczej umiejscowiony, niż w f10/11. Tam jest schowany w pudełku, w 520d (G3X) jest "na wierzchu" tylko przykryty pokrywką dekoracyjną.

Ale ponawiam do kolegów pytanie, czy ktoś się z tym spotkał w G30/31, (bo to nie wątek dotyczący f10/11 i innych)?

Edytowane przez bankowiec
Opublikowano
Chodzi o silniki N47 i B47, bez znaczenia z którego rocznika i czy to seria 1 czy 5

 

No właśnie niekoniecznie z tego co ludzie piszą. Reiselcar też w filmie i pod filmem mówili że w E ten problem nie występuje, więc G też może być od tego wolne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o silniki N47 i B47, bez znaczenia z którego rocznika i czy to seria 1 czy 5

 

No właśnie niekoniecznie z tego co ludzie piszą. Reiselcar też w filmie i pod filmem mówili że w E ten problem nie występuje, więc G też może być od tego wolne.

 

To akurat najsłabszy argument :D

Opublikowano
Przewód zasilający z czujnikiem temperatury - ten felerny, o którym mowa w niniejszym wątku do silnika B47 (N47 nas nie interesuje) - był stosowany w G3X (tzn. wcześniej był również stosowany, ale o innych numerach) oraz G01 (X3) oraz G02(X4) więc wcale nie musi być objęty wadą. Zresztą ta wada np. w serii E również nie była znana, ale z tego co widzę i słyszę seria G3X nie jest tą chorobą na razie zainfekowana... Czekamy na potwierdzenie jakiegoś przypadku w G3X ...
Opublikowano
No zgadza się, ten problem głównie dotyczy serii F i powinien znaleźć się w innym dziale. No ja zaglądam na forum nowszej wersji bo jak bede zmienial to na nowsza, a pewnie jak ktoś ma serie G to na forum serii F nie wejdzie No bo po co. Może to był główny zamysł autora otwierając ten temat tutaj, żeby namieszać :) W każdym razie nie ma co się obrażać, lepiej coś więcej wiedzieć niż ufać mechesowi cześkowi, to jest zwykła wtyczka i sprawdzenie tego nie wymaga żadnego pojęcia o mechanice, a może uchronic przed przymusem wzięcia wakacji kredytowych albo placenia rat za stojace w serwisie auto :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A więc klęska tego czujnika dotarła do f11 525xd z 11 roku która kiedyś miałem i sprzedałem znajomemu.przebieg prawie 400tyś i 12lat , koszt wg ASO to ponad 25tys, koszt wg lokalnego czarodzieja to 500 lub 1500.
  • 4 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
W dniu 25.04.2023 o 11:28, luk_byd napisał(a):

 

To akurat najsłabszy argument 😄

Dokładnie. A dodatkowo, są takim wiarygodnym źródłem, że za „komputerowe odpowietrzanie układu paliwowego” biorą 450… NETTO. Podziwiam, że ludzie łykają takie kwestie, ale cóż: Warszawa... Ja tam z Łodzi jestem, a słowo „komputer” w mechanice, nie powoduje u mnie padaczki 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W serii F jest inna wiązka, hermetyczna. W serii G peszle wiązki można "rozgiąć", nic nie trzeba nacinać. Jak nie chcecie wymieniać czujnika to wystarczy przy wtyczce do czujnika rozchylić peszel ( jest na środku rozcięty ) w ten sposób można też sprawdzić czy nie cieknie jak by wtyczka nie chciała zejść. 

Problem występuje najczęściej w serii F, widziałem sporo aut z uszkodzonymi czujnikami. pozalewanymi sterownikami. Naprawa sterownika, czyszczenie daje efekt na chwile. Ropa dostaje się między warstwy płyty sterownika i umiera czasem trawa to kilka miesięcy a czasem nawet rok... 

Edytowane przez kris1973
Krzysztof
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 8.10.2023 o 18:00, Xsavier napisał(a):

Mam f10 530dx lci tez występowały w 3.0 ?

jak tak dużo osób ma takie problemy może akcje będą na to jak egr 

W każdym dieslu to występuje od 2010 roku. Akcji nie będzie...

Krzysztof
Opublikowano (edytowane)

pytałem się o to ostatnio w ASO , generalne przy przeglądach ponoć to sprawdzają i zaglądają tam , z ich statystyk usterkowości tych czujników obserwują występowanie problemu w europie wschodniej w okresie zimowym ( teoria o dodatkach w ropie ) w innych regionach ponoć problem z tym w ogóle nie występuje

Edytowane przez Woytas
Opublikowano

Cześć, 

Mam BMW 520d G31 B47 z 2017 roku przebieg 183 tyś km. Zastanawiam się nad prewencyjna wymiana czujnika z tym, że jak na razie nie słyszałem, żeby ktoś miał ten problem w G30/31. Jeżeli te samichody są wolne od tej wady to trochę bez sensu wymieniać czujnik na nowy, który może okazać się wadliwy... Dostęp do samej wtyczki bardzo ciężki dlatego też mam problem sprawdzić. Sąsiednie wtyczki są suche. 

1. Ma ktoś może patent jak się dostać do tego czujnika i odpiąć wtyczkę bez demontażu przewodu? 

2. Ponawiam pytanie czy spotkał się ktoś już z tym problemem w G30/31?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W dniu 17.04.2024 o 04:24, Pawlikos napisał(a):

Cześć, 

Mam BMW 520d G31 B47 z 2017 roku przebieg 183 tyś km. Zastanawiam się nad prewencyjna wymiana czujnika z tym, że jak na razie nie słyszałem, żeby ktoś miał ten problem w G30/31. Jeżeli te samichody są wolne od tej wady to trochę bez sensu wymieniać czujnik na nowy, który może okazać się wadliwy... Dostęp do samej wtyczki bardzo ciężki dlatego też mam problem sprawdzić. Sąsiednie wtyczki są suche. 

1. Ma ktoś może patent jak się dostać do tego czujnika i odpiąć wtyczkę bez demontażu przewodu? 

2. Ponawiam pytanie czy spotkał się ktoś już z tym problemem w G30/31?

 

Pozdrawiam

Myślę żeby nie kombinować jak się nie znasz za bardzo w BMW wezmą za taki czujnik 500 i za wymianie 100 max  będziesz miał z głowy 

Opublikowano
9 godzin temu, Xsavier napisał(a):

Myślę żeby nie kombinować jak się nie znasz za bardzo w BMW wezmą za taki czujnik 500 i za wymianie 100 max  będziesz miał z głowy 

850zl po rabacie w ASO plus robota. 

Pytanie czy ma sens wymieniać jeżeli nie dotyczy to serii G30/31. Sam przewód wygląda nieco inaczej niż w F10/11. Może zostało to poprawione... 

Nie jest powiedziane, że po wymianie na nowy nie bedzie problemu za rok lub dwa... 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.