Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemka,

Mam spory problem ze ściąganiem auta na prawą stronę + kierownicą, która jest minimalnie przekręcona w prawą stronę. Dodatkowo mam wrażenie że auto bardziej pływa na różnego rodzaju koleinach/dziurach niż to było na zimówkach (205/55/16). Letnie koła na których występuje problem są rozmiaru 225/45/17 z czego 2 kapcie na tylnej osi są nowe, a 2 z przodu raczej mają się ku końcowi (około 4mm bieżnika).

To co zrobiłem do tej pory:

- zamiana tylnych kół na przód

- zmiana prawego koła z lewym

Bez rezultatów

Pytanie co proponujecie sprawdzać w następnej kolejności ? Zbieżność i zawieszenie ? Mogę jeszcze spróbować założyć komplet innych felg 17 aby zobaczyć czy z innymi kołami taki sam problem wystąpi.

Opublikowano
Zrób wycieczkę na stację kontroli niech sprawdzi na szarpakach. Jak nic nie znajdzie to geometria zawieszenia do zrobienia.
Opublikowano

Na szarpakach byłem tydzień temu (przegląd mi robili) i teoretycznie nic nie znaleźli. Dla pewności mogę podjechać jeszcze gdzieś żeby zweryfikować.

Geometria + zbieżność ? W jakiś sposób da się zweryfikować maglownice?

Opublikowano

Aktualizacja:

Założyłem komplet innych kół zimowych 17 cali (225/50/17) i jest minimalnie lepiej. Dalej ściąga samochód w prawo ale nie trzeba go aż tak mocno kontrować kierownicą. Bicia na kierownicy także brak i nie pływa na koleinach.

Druga sprawa, podczas wymiany kół podniosłem całą przednią oś i poszarpałem trochę za koła: prawe ma minimalny luz zarówno w pozycji na wprost jak i przy maksymalnym skręceniu kierownicy w prawo. Lewe ma także minimalny luz, ale tylko przy skręcie kierownicy w prawo, na prosto nic nie wyczuwam). Wydaje mi się że luz był z okolicy drążka lub samej maglownicy.

Opublikowano
Jest sens ustawiać geometrię lub zbieżność jeśli mam minimalne luzy na maglownicy ? Czy najpierw dodatkowa weryfikacja maglownicy i ewentualna naprawa ?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Krótka aktualizacja tego co udało mi się do tej pory zrobić, niestety bez pozytywnych rezultatów:

- regeneracja maglownicy i wymiana drążków kierowniczych + końcówek drążka (na listwie w maglownicy były już luzy i dodatkowo wymienione zostało jakieś łożysko + płyn do wspomagania)

- sprawdzone zawieszenie, luzów brak (natomiast podczas pokonywaniu zakrętów jak wjadę na koleinę to słychać takie głuche stukanie z prawej strony)

- zrobiona zbieżność + geometria (wszystkie parametry na zielono oprócz ustawienia kąta prawego tylnego koła (-2,01). Nie dało się go wyregulować, był jakiś problem ze śrubą

- wymienione 2 przednie opony na nówki sztuki hankook


Auto podczas hamowania na nierównościach pływa niesamowicie, właściwie nie do przewidzenia jest w która stronę kontrować kierownicą… przy jeździe na wprost dalej ściąga na prawo (w 300m na autostradzie jadąc lewym pasem jestem w stanie zmienić pas jak puszczę kierownice + drgania przy około 80km/h). Normalnie odechciewa się jeździć autem… może ktoś jednak ma jakąś radę co dalej ?

Opublikowano

Chyba nie masz na myśli kąta 2 stopnie, takich wartości to raczej nie osiąga się ani na pochyleniu, ani na zbieżności!


Dlaczego zignorowałeś tę wartość?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tyle prawe, do sprzwdzenia, a pewnie i do wymiany tuleja płwająca. Jak bujasz samochodem to nie skrzypi przy prawym tylnym kole?

Jeśli masz wszystko sprawne i samochód nie był bity to powinno dać się geometrię ustawić bez problemu. I tak, pochylenie tylnego koła może mieć wpływ na pływanie samochodu dając odczucie problemu z przodu.

Opublikowano

Tutaj zdjęcie parametrów po ustawieniu geometrii:

https://files.fm/u/uzb9cndyb

Nic z tym wahaczem nie było robione bo mechanik stwierdził że nie ma luzów i że ta wartość nie powinna mieć aż takiego znaczenia dla ściągania auta na prawą stronę. Czy słusznie to nie wiem.


Jeśli chodzi o tuleje pływającą to chodzi o nr 3 ze schematu poniżej ? Faktycznie po tym jak robili geometrię to prawy tył skrzypi.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY11-EUR-10-2011-E91N-BMW-320d&diagId=33_1230

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trochę się zawias w 3 pokomplikował od e46 :D Ale tak, tuleja 3 wygląda na pływającą co lubi skrzypieć. Ale może ktoś kto się zna lepiej na tej serii się wypowie dla pewności.
Opublikowano

Myślę że mogę się podjąć wymiany tej tulei pytanie czy nie zrobić od razu czegoś jeszcze skoro potem i tak prawdopodobnie trzeba zrobić ponownie geometrię.


Jakieś inne sugestie co oprócz tej tulei należałoby jeszcze sprawdzić ?

Opublikowano

Jeżeli chodzi o pochylenie to nie ma faktycznie tragedii, jednak może to świadczyć o uszkodzonej tulei.


A czy było dobrze, nie robiłeś wcześniej czegoś z zawieszeniem, co wymagało rozebrania, lub wyjęcia kolumny?


Pomierz ile wystaje z piasty, dół amortyzatora z prawej i lewej strony, obejrzyj dokładnie sprężyny.

Opublikowano

Przy zawieszeniu nic nie robiłem, nie kojarzę także żebym wpadł w jakąś większą dziurę itd. W niedziele/poniedziałek wjadę na kanał i dokładnie obejrzę amortyzatory i sprężyny jak sugerujesz. Zużyta poduszka amortyzatora lub sam amortyzator mogą dawać takie objawy ? Teoretycznie podczas przeglądu oba przednie miały po około 65%


Jedyne co było robione w aucie po zakupie to wymieniony został kompletny rozrząd w zimę.

Opublikowano
Być może znalazłem przyczynę, mianowicie prawe koło (zwrotnica) jest przesunięta bliżej nadkola (od strony drzwi pasażera) o jakiś 1cm względem lewego koła. Z tego co się orientowałem to nie idzie tego w żaden sposób wyregulować i pojawia się pytanie czy to kwestia macpersona czy może któraś tuleja wahacza zdechła ?
Opublikowano
Który to dokładnie wahacz ze schematu ? Chodzi o jeden z dwóch które dochodzą bezpośrednio do zwrotnicy ?
Opublikowano
Który to dokładnie wahacz ze schematu ? Chodzi o jeden z dwóch które dochodzą bezpośrednio do zwrotnicy ?
Opublikowano

Cały wahacz #9 wymieniony (zbieżność, geometria jeszcze nie zrobione) ale poprawy brak. Powiedziałbym nawet że wibracje na kierownicy które były wcześniej minimalnie odczuwalne przy 80km/h teraz zdecydowanie bardziej czuć… tracę powoli cierpliwość do tego auta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.