Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pewien problem,

Mianowicie

Auto jazda po mieście nie duże odcinki dogrzewa się temperatura do 90 92 stopni.

Jazda po autostradzie stałą prędkość 130 temp. 90 92 im szybciej tym więcej. I po takiej jeździe dłuższej szybciej jak wpadam w jakieś korki to temperatura rośnie 95 98 nie zauważyłem więcej bo włączałem wentylator apka.

Jak włączam klimę też temperatura spada w okolice 90.

Dziwne zachowanie to też temperatura że jak szybko przyspieszam rośnie z 80 na 87 spadają obroty podczas tego przyspieszania temperatura też delikatnie spada na 83 i te wahania temp są jak szybko przyspieszam i wkręcam auto to się tak robi że rośnie o kilka stopni i jak zwalnia to w kilkanascie sekund spada zauważone niedawno a zazwyczaj robię krótkie trasy.

Czy to normalne lub gdzie zacząć szukać.

Też dziwne że jak łapie te 98 to sam wentylator się nie załącza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie występują żadne nieprawidłowości :) jeździć dalej.

spacer.png

Opublikowano
Dokładnie jakie są temperatury kiedy sterownik włącza wentylator. Druga sprawa co który czujnik odpowiada za to. Ewentualnie jak to innaczej skalibrować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co pamiętam wentylator włacza się przy 100C w tym silniku. Alarm o przegrzaniu przy 115C.

Układ chłodzenia nie działa tak jak ty sobie toi wyobrażasz, że jak termostat ma 88C to tyle zawsze będzie. Zanim to się schłodzi trochę czasu mija, dlatego jest taka histereza. Poczekaj do lata. Mojego potrafię zmęczyć i do 105C. Według mnie wszystko masz git.

Co byś chciał skalibrować, Wszystko jest w mapie DDE. Musiałbyś do jakiegiegoś tunera podjechać, z tego co się orientuje, ale on ci powie, że to bez sensu. Ten układ, w którym masz ponad 8 litrów płynu, zawsze będzie miał takie wahania. Nie schłodzisz momentalnie takiej objętości

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

105 stopni jeśli dobrze pamiętam.

Takie temperatury ma silnik osiągać, nie ma co kalibrować.

Czujnik temperatury B2015.

Sprawdzenie rezystancji czujnika

- 20°C: 2.5 - 3.0 kOhm

- 50°C: 0.7 - 0.9 kOhm

- 100°C: 0.12 - 0.17 kOhm

1.png

spacer.png

Opublikowano
Powiedzie mi jeszcze temperatura oleju jaka powinna byc w takim razie i czy slaby olej (slaba firma) moze miec wplyw na wyzsza temperature oleju?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy normalnej jeździe 90-100.

spacer.png

Opublikowano

U mnie chyba uwalony jest czujnik. Włączam auto temp wody rośnie temp silnika też a ten oleju już pokazuje 114.844 auto się zagrzewa a temperatura stoi.

W którym miejscu jest ten czujnik i czy wymiana wymaga spuszczenia oleju?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak tak sobie myślę to nie pamiętam czy m47 wyświetla temperature oleju, ktoś inny musiałby sprawdzić.

Pamiętam, że na pewno nie można sprawdzić konkretnego poziomu elektronicznie.

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.