Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem z dymem z silnika a mianowicie: wczoraj po przejechaniu trasy 240 km dojechałem pod dom i na parkingu poczułem spaleniznę, wyłączyłem auto a pod maską z lewej strony pod silnikiem unosił się dym czuć było spaleniznę i było bardzo gorąco w tym miejscu, czekałem z 1,5 h aż się wystudzi bo myślałem że się zaraz zapali :D pokaże na fotkach dokładnie w którym miejscu silnika to było , czy ktoś ma jakiś pomysł co się stało ? Dodam że dzisiaj uruchomiłem auto i po 3 min znowu z tego miejsca zaczął wydobywać się lekki dym, czy jechać nim na serwis czy odpuścić i wziąść lawetę? Dziękuję bardzo za wszelkie podpowiedzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opcji kilka :

-cieknie olej z pokrywy zaworów akurat na wydech lub turbin

-nieszczelność wydechu

-pospadały wężyki od pomiaru ciśnienia DPF .


Trzeba dokładnie sprawdzić . odpalić w nocy albo garażu i świecić mocną latarką ledową w tą stronę to dymek będzie widoczny .

Opublikowano
Pokrywa zaworów. Wymiana uszczelniacza lub całości w zależności co przecieka. Jak weźmiesz latarkę i głębiej spojrzysz w lewy rorny róg to zobaczysz jak olej kapie na dpf i zatrzymuje się w rowku na czujnik DPFu. Jak nie ma dużo oleju to dojedziesz do mechanika
Opublikowano

u mnie dym poszedł i od góry nic nie było widać.

dopiero po rozebraniu osłon jest widoczny wyciek, który prawdopodobnie jest spod dekla zaworowego i leje się po dpf. śmierdzi dziwnie a auto jest po 2 akcji na chłodnicę. nie zrobiłem nawet 1000 km i taka awaria. ciekawe czy to ma jakiś związek ze sobą ???? zaraz po odebraniu auta śmierdziało mi rano spalinami w kabinie ale nie miałem czasu podjechać do ASO ....

Opublikowano
u mnie dym poszedł i od góry nic nie było widać.

dopiero po rozebraniu osłon jest widoczny wyciek, który prawdopodobnie jest spod dekla zaworowego i leje się po dpf. śmierdzi dziwnie a auto jest po 2 akcji na chłodnicę. nie zrobiłem nawet 1000 km i taka awaria. ciekawe czy to ma jakiś związek ze sobą ???? zaraz po odebraniu auta śmierdziało mi rano spalinami w kabinie ale nie miałem czasu podjechać do ASO ....

 

Niestety te pokrywy padają, w moim aucie co 50kkm. Wymieniana już 2razy od nowości zawsze OE i znów puszcza.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W moim czuć spaliny za każdym razem gdy ruszam z miejsca. Byłem na podnośniku kilka razy. Zdejmowałem osłony by zlokalizować usterkę. Samochód odpalony i obserwacja całego wydechu oraz wszystkiego wokół. Niestety bez skutku.

Z góry wokół silnika też nic nie zauważyłem. Nigdzie żadnych okopconych miejsc. :cry:

Liczyłem na to że po akcji serwisowej związanej z wymianą chłodnicy EGR problem ustąpi. Nie ustąpił.

Jedyne miejsce które jeszcze podejrzewam to kolektor wydechowy. Miejsce to jest dość ''szczelnie" zabudowane.

Będzie ''trochę'' roboty. :(


No chyba że ktoś z Was miał podobny przypadek i nie był to kolektor wydechowy.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Uszczelka dekla puściła i lało się po wydechu … stąd ten dym.

Wymienione i będziemy obserwować :8)

Opublikowano
W moim czuć spaliny za każdym razem gdy ruszam z miejsca. Byłem na podnośniku kilka razy. Zdejmowałem osłony by zlokalizować usterkę. Samochód odpalony i obserwacja całego wydechu oraz wszystkiego wokół. Niestety bez skutku.

Z góry wokół silnika też nic nie zauważyłem. Nigdzie żadnych okopconych miejsc. :cry:

Liczyłem na to że po akcji serwisowej związanej z wymianą chłodnicy EGR problem ustąpi. Nie ustąpił.

Jedyne miejsce które jeszcze podejrzewam to kolektor wydechowy. Miejsce to jest dość ''szczelnie" zabudowane.

Będzie ''trochę'' roboty. :(


No chyba że ktoś z Was miał podobny przypadek i nie był to kolektor wydechowy.

 


Nie będziesz miał tam oleju ani zapoceń na samym początku bo kapie na DPF który jest nagrzany i ten olej cały paruje i zostaje tylko osad. Jak się będzie dalej rozszczeniać to już będzie pocić


Kolektor gdyby był przypalony to na akcje egr do ASO i naprawa gwarancyjna ale to byś czuł palony plastik i że jest grubo. A ta pokrywa zaworów to ona tak kap kap przez 20kkm że tylko czuć w kabinie czasem ale w końcu silnik mokry

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki Ci Użytkownik525xd za radę! :cool2:

Już poruszałem swój problem w pokrewnych tematach ale nikt nie zasugerował niczego.


Teraz pozostaje mi bacznie obserwować okolice o których wspomniałeś. Planowałem zrzucić kolektor dolotowy i go wyczyścić gdy tylko zrobi się cieplej. Będzie okazja odkręcić też pokrywę zaworów.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.