Skocz do zawartości

F30 Nie gasnące ringi jednej lampy


BobekPopekk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem jak w temacie. W prawej przedniej lampie po zamknięciu, jedna z lamp nie gaśnie przed jakieś 15 min aż do momentu wyłączenia prądu. Jest to spowodowane tym, ze jakiś czas, aż do spostrzeżenia podczas wymiany opon, było jeżdżone bez zaślepki wymiany żarówki w nadkolu i lampa dostała wilgoci. Jest błąd brak komunikacji z modułem. Awaria jest na pewno po stronie lampy, ponieważ podpinalem lewa do wtyczki prawej lampy oraz na odwrót. Wymiana modułu bez poprawy. Udało się lekko wyciagnac bokiem wtyczke z lampy na zewnątrz i poprzez nakłuwanie sprawdziłem przejście miernikiem miedzy pinami a przewodami wiec wtyczka odpada.

Może wy mieliscie taki przypadek lub macie jakiś pomysł, z góry dziękuje i pozdrawiam

Bmw f30 2012r 318d sedan sport line, bixenon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Modul tu nie ma nic do rzeczy, bo ringi sa obslugiwane bezposrednio z FEM. Sprawdz piny we wtyczce lampy na zwarcie. Moze zasilanie ringu dostaje 12V z modulu i dlatego ciagle sie swieci. Jezeli masz tez blad komunikacji z modulem, to gdzies tam wewnatrz lampy masz zwarcie mysle. Wyjmij ja i poloz otwarta na grzejniku na pare dni, otworem do gory, zeby wyschla calkowicie. Wypnij wczesniej modul.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1434b21ca32698e5med.jpg

 

Pomiędzy tymi pinami jest zwarcie. Nie mogę odnaleźć nigdzie żadnych schematów. Pewnie bez rozklejania lampy nic się nie poradzi czy są może jakies propozycje?

 

W fatalnym stanie jest ta Twoja wtyczka. Polamana, poniszczona. Dziwnie to wyglada.


Jestes pewny, ze masz zwarcie pomiedzy pinem 6 i 4? Stwierdziles to zwarcie pipczeniem miernika czy patrzyles na wartosc rezystancji i bylo bliskie zero? Czasami jak wartosc rezystancji nie jest bardzo wysoka, to miernik to tez "wypipczy" jako zwarcie, a w rzeczywistosci po prostu element/uklad na koncu tych dwoch przewodow ma niska opornosc i wszystko jest ok.


Pin 4 to masa, nie jestem pewny czy do tego ledu czy do przetwornicy ksenonowej, ale raczej to drugie, bo jest gruby. Co jest na pinie 6 to nie jestem pewny, bo glowny schemat do lamp przednich w ISTA jest globalny, bez wyszczegolnionych pinow. Nie znalazlem szczegolowego co do ringow i ksenonu.


Pin 6 jest prawdopodobnie do przeslonu biksenonu a pin 1 do ringow wlasnie. Zwarnie pomiedzy 6 i 4 nie ma sensu, bo mialbys to w bledach z FEMu jako zwarcie.


A patrzyles czy normalnie Ci dzienne swiatla na ringach dzialaja? Czy nie sa przyciemnione itd? Patrzyles czy Ci przeslona do biksenonu dziala? Czy dziala Ci skretnosc reflektora? Posprawdzaj te rzeczy to bedziesz wiedzial wiecej. Jezeli migacz Ci dzial, to znaczy ze komunikacja z modulem jest ok, bo to on obsluguje m.in. kierunkowskaz, wiec ten blad komunikacji jest dziwny.


PS. W miedzyczasie jak ja tworzylem ten post, to inny kolega Ci rozjasnil dodatkowo pewne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piny 4 i 6 to zasilanie przesłony dlatego miernik widzi niską rezystancję.


Tu masz od ringów. 8 pin to komunikacja, reszta zasilanie.

Screenshot-20230409-192957-Chrome.jpg

 

Skad wziales ten schemat, bo z tego co ja sprawdzilem, to w przedliftowych F30 ringi maja osobne zasilanie, a nie z modulu. No i tego schematu, ktory wkleiles za cholere nie moge znalezc. ISTA ma to do siebie, ze prawidlowe schematy pokazuje dopiero jak sie wejdzie z konkretnego bledu z diagnostyki. Moze jest jakos to blednie opisane, bo dopiero w LEDowych ringi sa obslugiwane przez modul, wg dokumentacji ISTA. Bo jezeli Twoj schemat jest prawidlowy w tym przypadku, to by wyjasnialo czemu zalozyciel tematu ma blad z modulu lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie chciało mi się odpalać isty, schemat jest z newtis

Wiring Diagram (SSP) Daytime driving lights

Applies to: P522 (Xenon light)

Zgadzało by się bo niby siedzi moduł do dziennych, może jest zalany jak w lampie stoi woda. https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3K11-EUR-04-2012-F31-BMW-318d&diagId=63_1356


Z tego co widzę to ringi są zasilane bezpośrednio z FEM w zwykłych halogenowych lampach.

halogeny.png

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No mnie ten opis tez zdziwil, bo zawsze mi sie wydawalo, ze wlasnie tylko migacze sa zasilane osobno i tak chyba opis do F10 zawsze pokazywal. Burdel w tej ISTA jest na maksa jak sie szuka tak po prostu bez podlaczenia do auta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Myślałem, że odkryję coś więcej i poszedłem po laptopa.

Doszedłem do lampy z ogólnym schematem i pokazuje mi, że nie ma więcej powiązanych dokumentów.

Jednak wolę newtis bo chyba nigdy mnie nie zawiódł.


Reasumując stawiam na problem z modułem w lampie.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No jest tam bieda w ISTA w tym temacie i balagan niestety.


Kolega od problemu pisal, ze wkladal drugi modul, wiec jedyne co pozostaje, to wilgoc w gniezdzie w ktory wchodzi modul, albo tam jakas korozja juz jest pomiedzy pinami czy cos.


Tak jak pisalem wczesniej, Wyjac lampe, wyjac modul, zostawic ja na grzejniku na kilka dni otworami do gory i wysuszyc kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwarcie stwierdziłem poprzez pipczenie miernika na przejście. Jutro po pracy sprawdze rezystancje między tymi dwoma linami.

Lampa ogólnie funkcjonuje normalnie, kierunkowskaz działa, poziomuje się, jedynie co to może lekko słabiej te ringi świeca.

Aktualnie tak jak tutaj kolega radził wyciągnąłem moduł i reszte zaślepek i sie suszy już któryś dzień jutro bede sprawdzał czy coś to dało.

Moduł odpada ponieważ podmienialem drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak już wspominałem piny 4 i 6 to sterowanie przesłoną więc nie ma to nic wspólnego z drl.

Dla pewności, przekładałeś dobre moduły?

Nr. 3 to led a nr 5 to glówny moduł lampy.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=3K31-EUR-05-2012-F31-BMW-320d&diagId=63_1356

W zasadzie tutaj wygląda na to że drivery ledów sterowane są z modułu lampy.

E86_2 steruje modułami e86_28

Screenshot-20230412-172347-Chrome.jpg

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Albo we wnetrzu lampy jest zwarcie. Patrzac na wtyczke, to nie wiadomo jaka ciezka historie ta lampa przeszla kiedys tam. Wez dobre swiatlo i obejrzyj gniazdo w ktore ten modul wchodzi. Mozesz sprobowac fote strzelic i sobie powiekszyc czy cos w tym stylu. Moze cos tam wypatrzysz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czyli obok pinu 6, tego z czerwona kropka? czyli problemem byl pin nr 7?


No to w ogole dziwna sytuacja, bo jest to masa dla modulu, bez ktorej modul w ogole nie dziala.


Generalnie bardzo mnie ciekawi jak te reflektory dzialaja, bo w schematach i opisach jest maslo maslane. Wyglada, ze ringi, gdy wlaczony jest zaplon, czyli dzialaja jako swiatla dzienne, zasilane sa z modulu, ale gdy maja funkcjonowac jako swiatlo postojowe, to zasila je juz wtedy jakas magiczna energia, bo modul, wg schematu, dostaje zasilanie z terminalu 15, czyli tylko gdy wlaczony jest zaplon. :)) W rzeczywistosci jest to g... prawda, bo np. w F10 migacz jest LEDowy i zasilany z modulu, wiec musi dzialac przy wylaczonym zaplonie (np. swiatla awaryjne).


Generalnie bez masy nie powinienes miec w ogole ringow i poziomowania, a Ty miales normalnie w czasie jazdy dzienne, a do tego postojowe niegasnace. :) Ja sie poddaje. :)))


Nie zwrociles uwagi pewnie, czy Ci dzialalo poziomowanie tej lampy, gdy miales problem z rignami? Bo teoretycznie nie powinno.


Jak bede mial kiedys jakies F30 z ksenonami, to musze dokladnie zbadac te lampy pod katem elektrycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jeśli numerowanie idzie po kolei to była wina 8 pinu.

Poziomowanie było na 100%.

Znajomy, z którym rozmawiałem o tym problemie robił kiedyś f10 z taką samą awarią i również okazał się ten sam pin.

Co do schematów i jak to działa to chciałbym ale nic nie podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.