Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, szukałem postów z podobnym symptomami ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, pacjent to F10 535d 2013 rok, przebieg 270tys, objawy zaobserwowane od pewnego czasu:

- okopcone wydechy

- ubywa ok 200ml oleju na 1000km

- zapocenia przy turbosprężarce



W bimmerlink błąd:

27B900: Exhaust pressure upstream of the turbine, plausibility: Difference between measured and calculated exhaust pressure too low

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, jeżeli chodzi o gwizdanie to nie gwiżdże wcale. Może trochę dynamika spadła jezeli chodzi o przyspieszenie ale to minimalnie, może to ta mniejsza turbina siadła.
Opublikowano
Ta mała ale mechanik musi sprawdzić. Olej z turba w dpf, katalizatorze i wydechu jest niezbyt przyjemny no ale jeszcze nie najdrożej. Kolejny etap to trociny z turba w silniku aka anielski orszak
Opublikowano
DPF i katalizator do czyszczenia, nie pomijając czujników, bo jak zostaną usmolone to będą źle sterować silnikiem i zaraz DPF znowu będzie do wyciągnięcia. Teraz mechanik będzie miał łatwy dostęp do wydechu podczas regeneracji turbo, no i czasu bedzie mial tez sporo czasu zanim turbo przyjdzie, więc sumarycznie oszczędność nie tylko na podzespołach a na mechaniku tez patrząc całościowo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba sie nie znasz na tym silniku. Gdzie male turbo a gdzie dpf.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To gdzie masz male turbo a gdzie jest dpf...
Opublikowano

No jak gdzie, choćby turbo było i w bagażniku zamontowane to turbo działa tak że zaciąga czyste powietrze do silnika, korzystając z ciśnienia spalin które kręcą łopatkami. Jeśli masz wyciek od strony spalin to do wydechu idzie olej i po drodze napotyka dpfa. Gościowi się poci turbina. Ja rozumiem że turbina nie jest śruba w śrubę koło DPFa, ale mimo to mają siebie po drodze.


Btw to jest forum dla wlascicieli bmw ale kazdy tu może się wypowiedzieć nawet jak oplem jezdzi. Widzę jesteś tu od dawna, więc mógłbyś napisać coś sensownego merytorycznie i wytłumaczyć dlaczego tak myślisz odnosnie problemu który ma tu założyciel tematu, zamiast stosować głupie i nic nie wnoszące zaczepki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W silniku n57s/z male turbo robisz od gory a demontaz dpf jest od dolu, dlatego stwierdzenie ze jest cos przy okazji, w tym silniku, jest bledne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez nie rozumiem jaki Ty masz problem. Przeciez to jest wszystko jeden obwod, to chociazby tam bylo 5 turbin, z czego trzy by byly zamontowane na dachu, to i tak na koncu spaliny ida do wydechu, czyli do DPF. I nie ma tu znaczenia czy jest to duza turbina czy mala. DPF jest po drodze czy tego chcesz czy nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro nie cytuje kolegi Użytkownik525xd, to chyba logiczne, ze do ciebie.


PS. Ok, juz wiem co miales na mysli. Ja troche zle to zrozumialem. Masz na mysli umiejscowienie turbiny a nie jej wplyw na sytuacje. Aczkolwiek jak mechanik juz rozgrzebie kawalek silnika, to moze wykonac reszte czynnosci i ogarnac to porzadnie. Ale rozumiem twoj tok myslenia. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. Przy 530d to dpf jest przy okazji, przy 535d/550d to sa zupelnie inne naprawy, nie zwiazane ze soba w zaden sposób. Robilem to wielokrotnie i wiem za co kasuje klientow. Chodzi tylko o stwierdzenie ze przy robocie malego turbo mozna cos zrobic przy okazji co jest bzdura.
Opublikowano

Ehh Panie.. klientów tu masz że tak piszesz żeby 2 razy kasowac? Może po prostu nie nauczono ze lepiej sie nad czyms raz a dobrze pochylić. Nie moj problem, w kazdym razie jak robisz serwis turbo to wjeżdża auto na podnosnik czy nie wjeżdża? spod maski wszędzie sięgasz? Osłon nie ściągasz? Stanowisko nie jest zajęte wtedy? Pod jabłonką turbo wymienisz?


Albo piszesz ze bzdury żeby sobie popisać,

Albo robisz u kogos I nie masz pojęcia o optymalizacji stanowiska. Ja nie jestem mechanikiem a zdaję sobie sprawę że podnosnik to najwyższy koszt, nawet jak kosztuje mniej niż pracownik.


Poza tym tak jak napisałem na samym początku, jak auto będzie czekać na nowe turbo, to w tym czasie tych kilku dni czekania najlepiej zająć się wydechem i DPF.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Totalnie sie nie znasz i nie wypowiadaj sie. Male turbo robisz bez podnosnika i bez rozbierania. Po co dalej to ciagniesz jak nie masz pojecia o silniku :duh: Mnie chcesz uczyc? Nie pograzaj sie bo to nie ma sensu chlopie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Poza tym tak jak napisałem na samym początku, jak auto będzie czekać na nowe turbo, to w tym czasie tych kilku dni czekania najlepiej zająć się wydechem i DPF.

To jest kolejna bzdura. Jak akurat robie turbiny u siebie, na miejscu, a jak bym tego nie robil, w dzisiejszych czasach, warsztat nie czeka na turbo, turbo czeka na warsztacie, na miejscu. Nie jestes mechanikiem wiec po co wchodzisz w dyskusje z mechanikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie. Jedno i drugie to zupelnie inne problemy/naprawy to raz, dwa, nie ma takiego czegos jak czyszczenie dpf w bmw.
Opublikowano
Hehe no wymiany oleju w automatic tez nie ma, a w silniku sie co 30tys wymienia :) dobre Panie mechaniku, to powiedz tu temu Panu co temat zakladal, żeby olal DPFa, bo po co ja w blad wprowadzam :D odpowiedzią na ten temat powinno być "weź drugi etat w robocie i słuchaj się mechaników, oni już beemek mieli 30 nie dlatego że ulepy składali żeby pchać dalej, tylko to prawdziwi pasjonaci każdy jeden. Przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd XD
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znasz sie chlopie na silnikach i przestan sie wypowiadac i udzielac rad bo ktos moze pomyslec ze to prawda. Zajmij sie tym w czym jestes dobry poniewaz o bmw nic nie wiesz. Pozdrawiam i koncze ten temat.
Opublikowano
Po to tu jestem żeby się dowiedzieć i ja już na samym dpfie zaoszczędziłem 5000zl bo nie zawierzyłem mechanikowi któremu albo się nie chce albo czeka na kolejną awarie bo nie powie rzetelnie co się powinno zrobić jako następstwo awarii. Ja mam ten samochód na codzień cały jest w oryginale I mam w d**ie mechaników takich jak Pan. Nie Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.